اخبار داغ

گزارش تصویری:

شلوغی بازارهای خرید طارم در آستانه عید نوروز/ یا نگاه پر حسرت کم درآمدها !+ تصاویر

شلوغی بازارهای خرید طارم در آستانه عید نوروز/ یا نگاه پر حسرت کم درآمدها !+ تصاویر
اسفند ماه از راه رسید و بازارها رنگ و بوی نوروزی به خود گرفت مردم طبق روال هر سال برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند و در این ماه برخی بیشترین میزان خریدهای سالیانه خود را نسبت به ماه های قبل از آن انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار برگ زیتون، اسفند ماه از راه رسید و بازارها رنگ و بوی نوروزی به خود گرفت، مردم طبق روال هر سال برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند و در این ماه برخی بیشترین میزان خریدهای سالیانه خود را نسبت به ماه های قبل از آن انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

خریدهای نوروزی شامل مایحتاج خانوار، لباس و مواردی از این دست می شود ولی شرط تحقق هر اقدامی را که در نظر باشید، پول و نقدینگی است. برخی خوشبختانه در ماه پایانی سال امکان درآمدی مناسبی برای تأمین نیازهای خود و خانوار دارند و برخی گروه ها نیز چنین امکانی را نخواهند داشت.

,

خانوارهای کم درآمد کارگری و خصوصا کارگرهای فصلی به ویژه حداقل بگیران را باید از اقشاری دانست که در روزهای پیش از سال نو، چالش جدی برای تأمین هزینه ها و مخارج خود دارند. پایین بودن درآمدها و شکاف بزرگ بین میزان درآمد ماهیانه و مخارج کارگران باعث شده تا میلیون ها کارگر مشمول قانون کار امروز در وضعیت ضعیف معیشتی قرار داشته باشند.

,

IMG_1729

, IMG_1729, IMG_1729,

IMG_1730

, IMG_1730, IMG_1730,

IMG_1728

, IMG_1728, IMG_1728,

با توجه به تورم قیمت ها و کاهش در آمدهای برخی از شهروندان کارگر و یا روستا نشینان اظهار نظر می کنند که چه دولت در مهار تورم ناتوان بوده و چه به دلیل نظارت ها قیمت اجناس در بازار بالا برود برای مصرف کننده تفاوتی ندارد زیرا برای مردم هر دوی این موارد یکی بوده و آن ها فقط شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستند و قدرت خرید با چالش مواجه می کنند.

, با توجه به تورم قیمت ها و کاهش در آمدهای برخی از شهروندان کارگر و یا روستا نشینان اظهار نظر می کنند که چه دولت در مهار تورم ناتوان بوده و چه به دلیل نظارت ها قیمت اجناس در بازار بالا برود برای مصرف کننده تفاوتی ندارد زیرا برای مردم هر دوی این موارد یکی بوده و آن ها فقط شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستند و قدرت خرید با چالش مواجه می کنند.,

وقتی پای صحبت های مردم می نشینی بعضی ها چنان از تأمین مایحتاج موارد و اقلام عید نوروز و یا سایر روزها می گویند که احساس می کنم مردم کشورم  هنوز به آن آرامش درونی و خالی از دغدغه های گذران زندگی نرسیده اند.

,

IMG_1720

, IMG_1720, IMG_1720,

IMG_1723

, IMG_1723, IMG_1723,

IMG_1721

, IMG_1721, IMG_1721,

ناصرنوری فروشنده پارچه در گفت و گو با خبرنگار برگ زیتون، خود را ساکن شهر خلخال معرفی کرد و افزود: استقبال مردم بسیار بالاست اما توان خرید مردم پایین است.

,

وی خاطرنشان کرد: بازار درام از لحاظ بهداشتی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست چون فاقد آسفالت و سرویس بهداشتی است و بابت استقرار در این مکان هزینه ای هم پرداخت می شود.

,

IMG_1725

, IMG_1725, IMG_1725,

اباصلت کرمی ضمن تبریک سال نو خدمت ملت ایران اسلامی اظهار داشت: محصولی که به بازار درام آورده انواع اقسام گلهای زینتی است که مستقیم از گلخانه های تهران خریداری شده است و به مردم طارم عیدی می دهد.

,

وی با اشاره به استقبال مردم شهرستان طارم از بازار افزود: استقبال نسبت به سالهای گذشته خوب است ولی قدرت خرید مردم بسیار پایین است.

,

کرمی با اشاره به مشکلات بازار تصریح کرد: با توجه به اینکه بابت هر بساط مبلغ ۵ هزار تومان از ما فروشنده ها گرفته می شود ولی وضعیت بهداشتی خوبی حاکم نیست و بعلت نبود آسفالت گردو غبار بروی گلها می نشیند و کیفیت محصول پایین می آید.

,

IMG_1733

, IMG_1733, IMG_1733,

حسین دخت شهروند زنجانی فروشنده پوشاک در گفت و گو با خبر نگار برگ زیتون، اظهار داشت: استقبال مردم خوب است امیدوارم قیمت ها را با سایر مغازه ها مقایسه کنند هم برای مردم که می خواهند خرید عید داشته باشند خوب است هم از این طریق دست فروشها می توانند برای خود شغلی ایجاد کنند.

,

وی تصریح کرد علاوه بر بازار درام به سایر بازارهای شهرستان طارم از جمله بازارهای آببر، چورزق، دستجرده، گیلوان و … هم مراجعه می کنیم اما توان خرید مردم بسیار پایین است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه