اخبار داغ

نان آوران فراموش شده سال 95؛

زنانی که نان از زحمت خویش می‌خورند

زنانی که نان از زحمت خویش می‌خورند
به محض ورود به بازارچه شهرداری شهرستان رودبارجنوب با جمعیت انبوه زنان دستفروش روبرو خواهید شد زنان فراموش شده ای که نان زحمت خویش می خورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"؛ مشکلات وخیم اقتصادی، باعث پایین آمدن سطح درآمد خانوارها شد و از همین‌رو، زنان، مجبور به بازگشت به محیط‌های شغلی شدند، اما از آنجا که فرصت‌های شغلی را اغلب مردان تصرف کرده بودند، زنان در  سطح پایین‌تری از حقوق، مزایا و فرصت‌های شغلی، از مردان قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

به محض ورود به بازارچه شهرداری شهرستان رودبارجنوب با جمعیت انبوه زنان دستفروش روبرو خواهید شد زنان، نان آوری که نان زحمت خویش می خورند.

,

بازارچه  از زنان دستفروش هیچ گاه خالی نیست. کمی که جلوتر بروی زنی را می بینی با چهره ای تکیده...

,

 

,

, ,

چهره اش داد می زند که دل شکسته است و غمگین، شانه هایش خسته از بار زندگی است اما هنوز قامتش خم نشده. نمی تواند قامت خمیده کند که روزگار بازی سختی با او کرده و اگر کم بیاورد با مغز زمینش می زند.

,

زن دستفروش خوب می داند که چرخ های لرزان زندگی اش فقط و فقط وقتی می چرخد که دستان پینه بسته او از کار نیفتاده باشد.

,

نمی داند دوران سختی و رنجش کی به پایان خواهد رسید و نمی داند فرق او با زنان برج نشین شمال تهران چیست؟

,

صورتش زودتر از موقع چروک افتاده و سرخی چشمانش نشان می دهد که تمام شب را برای زدن چادرهای محلی بیدار بوده.

,

, ,

شاید کم و بیش بیاید فرصت هایی که دست محبت بر سر کودکانش بکشد که او هم مادر است و هم پدر! هم که بانوی خانه است و هم مرد کار!

,

مریم یکی از زنان دستفروشی است که «سرپرست خانوار» است و به هر حال طبیعی است که جدی‌تر از سایر زنان دستفروش، به شغلش نگاه می‌کند.در واقع، برای مریم، دستفروشی شغل اصلی او به حساب می‌آید.

,

, ,

مریم در این خصوص می‌گوید: «یک شغل کفاف دخل و خرج را نمی‌دهد. مجبورم صبح تا عصر اینجا باشم، این‌طور می‌توانیم به هر طریقی روزگار بگذرانیم. البته، همه چیز به این راحتی‌ها نیست، من اینجا، تقریباً دو سوم سرمایه‌ام را روی زمین پهن می‌کنم.

,

وی ادامه داد: جالب اینجاست که دستفروشی، با وجود شیوع و همه‌گیری گسترده‌اش، همچنان جزء «مشاغل کاذب» دسته‌بندی می‌شود.

,

این زن خانه دار رودباری با ابراز گلایه مندی از توجه نکردن به حقوق زنان در این شهرستان گفت: زنان در این شهرستان جایی برای تفریح و ورزش کردن ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه