اخبار داغ

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا خبر داد

برگزاری مراسم سال تحویل در میعادگاه رزمندگان مازندرانی

برگزاری مراسم سال تحویل در میعادگاه رزمندگان مازندرانی
فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران با بیان اینکه هفت‌تپه میعادگاه رزمندگان مازندرانی است، گفت: مراسم تحویل سال نو همانند سال‌های گذشته با حضور زائرین مازندرانی در این منطقه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سردار حمیدرضا رستمیان باحضور در منطقه هفت‌تپه در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و با بیان اینکه هفت‌تپه میعادگاه رزمندگان مازندرانی است، اظهار کرد: منطقه هفت‌تپه محلی برای احیا و آموزش و پشتیبانی و حفظ آمادگی رزمندگان لشگر همیشه پیروز 25 کربلا بود و آشنای دیرین همه رزمندگان مازندرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با اشاره به اینکه شکستن دروازه‌های شهر بصره توسط رزمندگان غیور مازندران از این منطقه رقم خورد، افزود: آماده‌سازی نیروهای رزمنده مازندران برای عملیات‌های کربلای 4 و 5 و عملیات والفجر 8 در منطقه هفت‌تپه صورت پذیرفت و این رزمندگان هفت‌تپه بودند که پرچم ثامن‌الحجج(ع) را بر مناره‌های مسجد فاو برافراشتند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران تصریح کرد: اردوگاه هفت‌تپه که یادمان یادگاران و طلایه‌داران مازندرانی دوران دفاع مقدس است، در زمان جنگ تحمیلی بارها و بارها مورد تهاجم نیروهای بعثی عراق قرار گرفته بود که منجر به شهادت جمعی از رزمندگان شجاع مازندران بویژه سردار سرافراز اسلام شهید جعفر شیرسوار شد.

رستمیان خاطرنشان کرد: از افتخارات این اردوگاه حضور رهبر معظم انقلاب در زمان تصدی ریاست جمهوری بود که در جمع رزمندگان لشگر 25 حضور یافتند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس، هفت‌تپه را منبع غنی خاطرات رزمندگان مازندرانی دانست و بیان کرد: رزمندگان غیور لشگر 25 کربلا از عملیات غرورآفرین والفجر 8 تا پایان جنگ تحمیلی در منطقه هفت‌تپه حضور داشتند و این خود دلیل بر علقه و تعلق خاطر مازندرانی‌ها به این منطقه شد و برای همین هم تصمیم بر این شد که با ایجاد و برپایی یادمان، هفت‌تپه تبدیل به کانونی شود که کاروان‌های راهیان نور مازندران و دیگر استان‌های کشور برای بازدید در این منطقه حضور یابند.

وی اضافه کرد: با همت معاونت‌های تخصصی لشگر عملیاتی 25 کربلا، این یادمان در هفت‌تپه ایجاد شد و در این چندسال کانون حضور زائران مناطق عملیاتی جنوب شد.

رستمیان افزود: با توجه به حضور پرشور و اقبال مردم به یادمان هفت‌تپه و افزایش حضور مردم در هر سال نسبت به سال قبل، این تکلیف بر گردن ما بیشتر می‌شود که نسبت به احیا و تقویت یادمان هفت‌تپه با دغدغه بیشتری کار کنیم.

فرمانده لشگر عملیاتی 25 کربلا گفت: این اقبال عمومی به یادمان هفت‌تپه به‌خاطر فضای معنوی حاکم بر این منطقه است و این ظرفیت عظیم فرهنگی بار مسؤولیت مسؤولان استان، نه فقط سپاه بلکه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مازندران را هم برای احیای آن بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هفت‌تپه تا 12 فروردین ماه آماده استقبال و حضور زئران کربلای ایران است، اظهار کرد: هفت‌تپه اولین مکان بازدید زائران راهیان نور مازندرانی خواهد بود.

رستمیان با یادآوری شهدای مدافع حرمی که در سه سال گذشته برای احداث یادمان هفت‌تپه زحمات زیادی کشیدند، تصریح کرد: شهیدان سیدجلال حبیب‌الله‌پور، حسن رجایی‌فر، علیرضا بریری، رحیم کابلی و محمد بلباسی زحمات زیادی را برای احیای یادمان هفت تپه کشیدند اما اکنون به ظاهر در جمع ما حضور ندارند اما حضور معنوی و گرم این شهیدان در فضای یادمان هفت تپه احساس می‌شود و حال و هوای هفت تپه را دگرگون کرده است.

وی با یادآوری برنامه‌های متنوع در یادمان هفت‌تپه برای زائران مناطق عملیاتی، افزود: لشکگر عملیاتی 25 کربلا قصد دارد مراسم تحویل سال نو را همانند سال‌های گذشته با حضور خانواده‌های معظم شهدا و زائرین مازندرانی در این منطقه برگزار کند.

رستیمان تاکید کرد: وظیفه ما در قبال کاری که شهدا انجام دادند بسیار سنگین است و این خط شهدا باید با قدرت حفظ شود.

فرمانده لشگرعملیاتی 25 کربلا در پایان گفت: امروز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم با همان ایمان جوانان دوران جنگ تحمیلی و با شجاعت در مقابل استکبار و دشمنان انقلاب محکم ایستاده‌اند که موید این مطلب استقبال بی‌نظیر این قشر از جامعه برای دفاع از انقلاب و حریم اهل بیت(ع) و شهدای مدافع حرم است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه