اخبار داغ

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بیجار خبر داد:

پیش بینی افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی در بیجار/استقرار دو چادر راهنما در ورودی های شهر

پیش بینی افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی در بیجار/استقرار دو چادر راهنما در ورودی های شهر
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بیجار از پیش بینی افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم الیاسوند در گفت و گو با خبرنگار بیجار بام ایران ، با بیان اینکه سال گذشته 38 هزار مسافر از شهرستان بیجار بازدید کردند، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بازدید مسافران نوروزی از این شهرستان نسبت به تعطیلات نوروز سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

وی به ظرفیت‌های اسکان مسافران نوروزی در شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: یک هتل، 2 میهمان‌پذیر، یک خانه معلم، 6 مدرسه شبانه‌روزی و سالن‌های ورزشی از جمله ظرفیت‌های بیجار برای اسکان میهمانان نوروزی در ایام تعطیلات است.

,

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  به غنای خاص و ویژه شهرستان بیجار به لحاظ  اهمیت تاریخی و گردشگری اشاره کرد و گفت: رونق گردشگری در ایام تعصیلات نوروز از جمله مهمترین راه‌های توسعه شهرستان بیجار است.

,

وی از وجود 510 اثر باستانی و تاریخی در شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 190 اثر ثبت ملی شده است.

,

الیاسوند بیان داشت: برای راهنمایی مهمانان نوروزی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در ورودی شهرها مستقر خواهد شد و در قالب بروشورهای معرفی اماکن شهرستان، نقشه برای راهنمایی میهمانان توزیع و گشت‌هایی با هدف برخورد قاطع با متخلفین در نظر گرفته شده است تا مسافرین با خاطره خوب و خیال آسوده از دیار گروس به سفر خود ادامه دهند.

,

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان بیجار یادآور شد: کمپ‌های مشترک اطلاع‌رسانی با همکاری هلال‌احمر، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در مبادی ورودی‌های شهرستان، کتابچه راهنمای سفر استان را در اختیار مسافران قرارداده تا آثار تاریخی، مناطق گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان به مسافران معرفی شود.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز دور اول سفرهای نوروزی و شرایط جوی پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش 20 درصدی گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان بیجار باشیم.

,

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری بیجار یادآور شد:تیمچه امیر تومان، بازار تاریخی و سنتی بیجار، تیمچه حاج شهباز، مسجد خسرو آباد و مقبره الهیارخان در روستای خسروآباد، پل صلوات آباد، قلعه تاریخی قمچقای، برج ینگی ارخ، پل قجور، امامزاده عقیل حسن‌آباد و امامزاده حمزه عرب از مهمترین مراکز گردشگری شهرستان بیجار هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه