اخبار داغ

آب گوارا و طبیعت بکر، تحفه سراب عباس آباد شازند

آب گوارا و طبیعت بکر، تحفه سراب عباس آباد شازند
شازند، سرزمین سرابها در استان مرکزی، در ایام عید نوروز و بهار طبیعت میزبان مسافران و مهمانان عزیز از سراسر میهن اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، شازند یکی از شهرستان های استان مرکزی است که در 35 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده و دارای آب و هوای معتدل و مطلوب در ایام بهار و تابستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,

این شهرستان با استان‌های همدان و لرستان هم‌مرز است و دارای آب و هوای کوهستانی است و  دارای صنایع مهمی از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه برق و کارخانه رنگ سازی روناس است.
,
,
 
,

 


اما موضوع متمایز کننده شازند از دیگر نقاط استان، دارا بودن بیشترین نقاط گردشگری از نظر تفریحی و سیاحتی، تاریخی و مذهبی در استان مرکزی است.

به دلیل تعدد چشمه های آب خروشان و سرابها در شهرستان شازند، این منطقه به سرزمین سرابها شهرت یافته و همه ساله میزبان تعداد زیادی از هم میهنان عزیز از سراسر ایران اسلامی است.

یکی از این چشمه های زیبا، سراب عباس آباد است که به دلیل آب گوارا و منطقه زیبا، حتی در بین گردشگران خارجی نیز شهرت یافته و پذیرای آنان نیز در طول ایام سال است.

چشمه عباس آباد در شرق شهر شازند در دامنه شمالی رشته کوه راسوند و در جنوب دشت شازند واقع شده است. میزان آبدهی این چشمه به طور متوسط حدود ۲۵۰تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.
,

, ,

 

,
,
,
,
,
,
,
,
 
,

 


ارتفاع این چشمه از سطح دریا ۱۹۰۰متر می باشد و از آب این چشمه روستاهای عباس آباد، اکبرآباد و قسمتی از شازند برای کشاورزی و شرب استفاده می کنند. از نظر کیفیت آب این چشمه جزء آب های با کیفیت خیلی خوب به شمار می رود.

 چشمه عباس آباد با توجه به نزدیکی به شهر شازند مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت اهالی این شهر و همچنین کسانی که به این شهر سفر می کنند است.

در زیر، نقشه دسترسی به این سراب زیبا برای مشاهده و بهره برداری مخاطبین گرامی آورده شده است.
,

, ,

 

,
,
,
,
,
,
 
,

 

 

 

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه