اخبار داغ

اوضاع نابسامان یک بیمار سرطانی در آستانه سال نو؛

آفتاب پرمهر دستانتان را از این خانواده نیازمند دریغ نکنید

آفتاب پرمهر دستانتان را از این خانواده نیازمند دریغ نکنید
حکایت خانواده مرتضی حکایت غریبی است، زخم های چندین ساله سرطان بر روی جسم مرتضی از او چهره ای ساخته که هیچ گاه فکر نمی کنی فقط 35 سال داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت - دوست نداشتیم در آستانه سال نو کامتان را تلخ کنیم اما چه کنیم که مشکلات نیازمندان جامعه از گوشه و کنار به ما می رسد و نمی توانیم از کنار آنها به سادگی بگذریم. شاید از نیاز و نیازمندان سخن گفتن در جامعه ای که مشکلات اقتصادی در آن فراگیر شده است تکراری شده باشد اما در همین اوضاع افرادی که شرایطی به مراتب حادتر و بغرنج تر از دیگران دارند بسیار زیادند اما چون صدایشان در بیشتر مواقع به جایی نمی رسد، دردها و ناله های خود را نزد خدایشان می برند و از او یاری می جویند...و شاید خداوند این بار رفع مشکل خانواده نیازمند مرتضی را به دستان پرمهر شما سپرده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حکایت خانواده مرتضی حکایت غریب و دردناکی است. زخم های چندین ساله سرطان بر روی جسم مرتضی از او چهره ای ساخته که هیچ گاه فکر نمی کنی او فقط 35 سال داشته باشد.

,

26 سال داشت که پزشکان به او گفتند به نوعی سرطان خون مبتلا است و باید تحت شیمی درمانی قرار گیرد. مرتضی وقتی این خبر را شنید به مزار مادرش رفت تا با او درد دل کند. مادر مرتضی سالها قبل از دنیا رفته بود و او مجبور بود به کمک پدر و خواهرش به جنگ سرطان برود.

,

با جدی شدن سرطان و هزینه های سرسام آور درمان مرتضی، خانواده مرتضی تنها تر شدند و خود را در میان کوهی از مشکلات دیدند.

,

سال 88 بود که عوارض شیمی درمانی در بدن او پدیدار شد و او را با مشکلات جدیدی مواجه کرد به گونه ای که مهره های کمر او دچار آسیب های جدی شد.

,

یکسال بعد هم عوارض شیمی درمانی باعث شد چشمانش آسیب ببیند تا خانواده او مجبور شوند هزینه های سنگین پیوند قرنیه را پرداخت کند.

,

فشار بر زندگی روزمره خانواده مرتضی ادامه داشت که اوایل امسال پزشکان اعلام کردند مفصل دو طرفه لگن وی در اثر شیمی درمانی دچار آسیب های جدی شده و فورا باید تحت عمل قرار گیرد.

,

پدر بازنشسته او که تمام 1 میلیون و 200 هزار تومان حقوق ماهانه خود را برای درمان فرزندش هزینه می کرد یکبار دیگر خود را در میان انبوهی از مشکلات دید. خواهر مرتضی هم بخاطر اینکه نمی خواست پدرش را با مشکلات مرتضی تنها بگذارد از ازدواج صرف نظر کرد و در کنار پدرش ماند.

,

پدر مرتضی برای این عمل مجبور شد از بانک وام 50 میلیونی با بهره 18 درصد بگیرد تا بتواند با انتقال مرتضی به یکی از بیمارستانهای تهران بخشی از مشکلات او را رفع کند. عمل انجام شد اما هزینه های آن بیش از انتظار خانواده بود. مسئولان بیمارستان اعلام کردند خانواده مرتضی با هزینه های پروتز و عمل مجموعا باید 75 میلیون تومان بپردازند.

,

هرچند 20 میلیون تومان این مبلغ توسط بیمه تکمیلی پرداخت شد اما مبلغ باقی مانده از توان پدر خارج بود بویژه آنکه فقط چند هفته بعد 8 مهره کمر مرتضی دچار ضایعه شد و مجددا تحت عمل قرار گرفت.

,

عدم پرداخت به موقع 1 میلیون و 300 هزار تومان قسط وام های درمان مرتضی و سایر هزینه های بیماری وی کار را به جایی رساند که بانک سرپناه کوچک این خانواده را از آنها گرفت و مرتضی و پدر و خواهرش را مجبور به اجاره نشینی کرد.

,

پدر مرتضی که دوست نداشت تصویرش در رسانه ها منتشر شود به ما گفت: "همین الان ماهانه بیش از 1 میلیون و 600 هزار تومان فقط برای هزینه های درمان مرتضی شامل MRI، سونو گرافی داپلر ، نوار عصبی و تهیه داروها پرداخت می کنم که برخی نهادها فقط بخش کوچکی از آنرا پوشش می دهند.

,

زندگی برای من و دو فرزندم تلخ و غیرقابل تحمل شده و در 10 سال گذشته جز مصیبت و گرفتاری چیزی ندیده ایم. خانه کوچکمان را هم از دست دادیم و جز به خدا کسی را نداریم."

,

 راه های کمک به خانواده "مرتضی"

,  راه های کمک به خانواده "مرتضی",

از آقای انتظاری مسئول روابط عمومی کمیته امداد استان سمنان سوال کردم اگر کسی بخواهد به "مرتضی" کمک کند چگونه باید این کار را انجام دهد که پاسخ داد:

,

برای هرفرد مددجو شناسه ای جهت واریز کمک ها و هدایای مردمی درنظر گرفته شده است که نیکوکاران می توانند برای کمک به روند درمان "مرتضی" با شناسه 2060003581 از روش های زیر اقدام نمایند؛

,

- مراجعه به پایگاه اینترنتی ستاد اکرام استان سمنان به نشانی WWW.EKRAMSMN.IR  با استفاده از کد شناسه

, WWW.EKRAMSMN.IR,

 - با استفاده از دستگاه های کارتخوان (ATM) بانک ملت به این صورت که ابتدا گزینه انتقال وجه را انتخاب نموده، سپس شماره کارت مقصد 6104337770025888 را وارد کرده و پس از انتخاب مبلغ مورد نظر، شماره شناسه مذکور را وارد نمایند تا مبلغ برای درمان نازنین زینب اختصاص یابد.

,

- ساده ترین روش از طریق کد دستوری موبایل (ussd) برای این منظور کد #0021*741* را شماره گیری کنید (در این روش داشتن رمز دوم کارت بانکی مورد نیاز است)

, #0021*741*,

- واریز مبالغ در بانکهای ملت به شماره حساب 3590359049 با داشتن شماره شناسه واریز مذکور

,

-  در صورتیکه به هر علت موفق به واریز مبالغ نشدید به کمیته امداد شهرستان سمنان واقع در بلوار 17 شهریور- جنب سرپرستی بانک ملت استان سمنان مراجعه نمایید و یا با شماره 33343525 ستاد اکرام شهرستان سمنان تماس بگیرید.

,

(لازم به ذکر است در تمام مراحل فوق وارد کردن شناسه واریز 1160061505 الزامی می باشد.)

,

نیکوکاران عزیز جهت کمک به درمان "مرتضی" همچنین می توانند از طریق تماس با شبکه اطلاع رسانی مرآت به شماره 33340303  نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه