اخبار داغ

گزارش/

کرمانشاه مهیای استقبال از نوروز/ آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان

کرمانشاه مهیای استقبال از نوروز/ آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان
دستگاه های خدمات رسان در استان کرمانشاه در کنار سایرین برای ارائه خدمات مطلوب در نوروز ۹۶ به مردم و مسافران نوروزی خود را آماده کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، هر ساله اسفند ماه که فرا می رسد همه مردم از پیر و جوان تا کوچک و بزرگ خود را آماده فرا رسیدن نوروز و سال جدید می کنند.هم چنین بسیاری از مردم برنامه ریزی می کنند تا تعطیلات نوروز را در مناطقی خوش آب و هوا و ویژه از نظر ویژگی های گردشگری و طبیعی سپری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

 

استان کرمانشاه به واسطه مناظر طبیعی و ویژگی های برجسته آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و هم چنین آب و هوایی چهار فصل در نقاط مختلف جزو مقاصد گردشگری برای حضور مسافران است.

 

با توجه به مطالب فوق و توجه به احتمال حضور بسیاری از مسافران در استان کرمانشاه برای سپری کردن تعطیلات نوروز ۹۶، دستگاه های خدمات رسان در استان نیز تمهیداتی را اندیشیده و خود را آماده ارائه خدمت در این ایام کرده اند.

 

برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات انتظامی برای نوروز ۹۶ نیز گفت: در بحث نوروز، نیروی انتظامی با توجه به افزایش سفرها تمهیداتی پیش بینی کرده است و همه همکاران به کار گیری خواهند شد.

 

منوچهرامان الهی افزود: در طول ایام نوروز بالغ بر ۵ هزار نفر از همکاران انتظامی استان به کار گرفته می شود و گشت های خودرویی، موتوری و...را نیز افزایش داده ایم.

 

 

وی از برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶ در استان خبر داد و تصریح کرد: برای این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود و نیروی کمکی نیز گرفته شده است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حضور پلیس طی نوروز ۹۶ در اماکن تفریحی و گردشگری، تفرجگاه ها و مناطق تاریخی استان به صورت مستمر خبر دادو گفت: این تمهیدات اندیشیده شده که مردم در نوروز ۹۶ بتوانند ایام خوبی را با امنیت و آرامش سپری کنند.

 

وی از فعالیت روزانه ۵۵ تیم گشت محسوس و ۲۰ تیم گشت نامحسوس در ایام نوروز خبر داد : ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راهور محله با به کارگیری دوربین های کنترل سرعت و نظارتی  نیز در طول نوروز به مردم ارائه خدمات می کنند.

 

سردار امان الهی همچنین از ارائه خدمات توسط دو مرکز پلیس +۱۰ در کرمانشاه طی تعطیلات خبر داد.

 

آمادگی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشستی در خصوص برنامه های این اداره کل در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی دبیری ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه را به عهده دارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سال ۹۵ سالی بود که نوروز با همکاری و مشارکت ۱۳ کشور با محوریت ایران ثبت جهانی شد، در کشور هم سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروز و نوروزگاه ها و برجسته کردن نوروز یک مقدار تمرکز و انرژی گذاشته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه نیز از دی ماه ۱۵ ستاد اجرایی را در استان ایجاد کردیم و فرمانداران نیز به عنوان روسای اجرایی ستادهای شهرستان ها منصوب شدند.

 

وی ادامه داد: در کنار این ستاد ها حدود ۱۰ کمیته اجرایی اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، ارزیابی عملکرد سفر در استان، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیت، ترافیک،   حمل و نقل جاده ای، بهداشت، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بازار و...  نیز مسئولیت برنامه ریزی  برنامه ها و جزئیات خدمات سفر را فراهم کردند که بحث تحقق شعار نوروز متفاوت را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

 

تمرکزمان در استان بر روی نوروزگاهها است

 

بالایی گفت: ما با تاکید سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروزگاه ها متوقف شده ایم و در همه شهرستان هایمان ترکیبی از نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، خدمات گردشگری روستایی و عشایری و در کنارش -اگر آثار تاریخی در آن مکان وجود داشته باشد-  و همینطور مراسمات و آیین های نوروزی در استان خواهیم داشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ما در استان کرمانشاه یک میراث جهانی یعنی بیستون را داریم، بخش عمده ای از توان و انرژی خودمان را گذاشته ایم که یک نوروزگاه متمرکزی را با همه خصوصیات فوق در بیستون داشته باشیم.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز فعالیت دفتر این نوروزگاه از اول فروردین ۹۶ خبر داد و گفت: طبق دستور العمل این نوروزگاه تا ۵ فروردین باید دایر باشد اما شرایط آب و هوایی را می سنجیم که در صورت لزوم آن را تا ۱۴ فروردین ادامه دهیم.

 

وی افزود: در کنار نوروزگاه ها، مقوله صنایع دستی نیز برای ما خیلی مهم است. همچنین فرصت ورود پیک مسافرین به استان نیز فرصت خوبی است که ما بتوانیم در فروش صنایع دستی استان توفیق داشته باشیم.

 

برپایی ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه

 

بالایی تصریح کرد: به همین دلیل خوشبختانه امسال در استان کرمانشاه ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه داریم که شاید به نظر عددی در نوع خودش بی نظیر باشد و تلاش خواهیم کرد بخش عمده ای از تولیدات امسال را هم به نمایش بگذاریم که گردشگران خریداری کنند.

 

وی گفت: در کنار مباحث فوق بخش گردشگری روستایی، عشایری و بوم‌گردی را نیز در دستور کار داریم و ۳۰ واحد بوم گردی به بحث اسکان و پذیرش مسافرین کمک خواهند کرد و در این میان ظرفیت گردشگری عشایری را در برنامه داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این راستا سیاه چادرها در ۲ یا ۳ نقطه به صورت برجسته دایر هستند. برای مثال در مجموعه طاقبستان ۱۰ سیاه چادر برپا خواهد شد و محصولات عشایری و روستا در آنها به مسافرین عرضه خواهد شد.

 

وی از برپایی یک سیاه چادر دیگر در بزازخانه پشت کارخانه سیمان خبر داد که به کمک محیط زیست و گردشگری دایر می شود و در مجموع ۱۲۰ سیاه چادر در استان طی نوروز ۹۶ برپا می شود.

 

ارسال ۵ هزار دعوتنامه به سایر استان ها برای حضور در کرمانشاه

 

بالایی در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی نوروز ۹۶ نیز گفت: در این زمینه تاکنون تلاش زیادی شده و توانستیم ۵ مستند ۵ دقیقه ای از مناطق گردشگری استان کرمانشاه جهت پخش در شبکه یک سیما تهیه و تولید کنیم.

 

وی افزود: هم چنین ۵ هزار دعوتنامه - که رسما در آن از شهروندان سایر استان ها برای گذارندن تعطیلات نوروز  در استان دعوت شده است- به سایر استان ها ارسال کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تهیه و طراحی موشن گرفی یک دقیقه ای و انتشار آن در فضای مجازی به عنوان دیگر اقدامات در این زمینه خبر داد.

 

وی هم چنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار کتابچه با موضوع معرفی مناطق گردشگری استان خبر داد که در مبادی ورودی استان توزیع می شود. هم چنین در این ایام جشنواره عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود و به نفرات برتر آن جوایزی در پایان جشنواره اهدا می شود.

 

بالایی در خصوص بحث زیباسازی مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران نیز گفت: خط کشی خیابان ها، تهیه و نصب بنر از بناهای دیدنی در مناطق مختلف استان، مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و تاریخی و... از جمله مواردی است که در این حوزه در دست اقدام است.

 

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نیز برای ایجاد لحظات شادی بخش برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاهی با کمک دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: برگزاری جنگ شادی، تئاتر خیابانی، جشنواره نقاشی، جشنواره بادبادک ها و... از جمله این برنامه هاست.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی بزرگترین سفره هفت سین جهان در این ایام و در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

 

 

ظرفیت اسکان ۱۶ و ۵۰۰ نفر شب در استان را داریم

 

وی از ظرفیت اسکان استان برای ۱۶ و هزار و ۵۰۰ نفر شب خبر داد و گفت: هم چنین برای اسکان مسافران پارک و کمپ مسافر در نظر گرفته ایم و تمام تلاشمان را برای ایجاد اوقاتی خوش برای مسافران بکار خواهیم گرفت.

 

بالایی هم چنین از برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: از مدت ها قبل تلاش شده بناها، تکایا، محوطه های ملی و تاریخی و موزه ها با ۱۰۰ راهنمای گردشگری برای حضور مسافران آماده شود.

 

وی گفت: در ایام نوروز احتمال دارد رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی خدمات دهی به مسافران در استان کرمانشاه حضور یابند و عملکرد ما را در این زمینه ارزیابی کنند.

 

ارائه خدمات نوروزی به مسافران توسط تاکسیرانی 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این سازمان در راستای استقبال از بهار طبیعت و ارائه خدمات با بکارگیری تمام امکانات و توان خود، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در ایام نوروز می باشد.

 

سجاد سلیمانی  با اشاره به آمادگی این سازمان از بیست و نهم اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز جهت ارائه خدمات به مردم و مسافران، اظهار داشت: پذیرایی از میهمانان نوروزی با سوغات کرمانشاه در ترمینال و فرودگاه در روز اول فروردین و در طاقبستان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

 

 

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به آماده باش پرسنل اداری و واحد گشت و بازرسی سازمان در مدت تعطیلات اولیه نوروز، افزود: باتوجه به اهمیت نظارت بر نحوه عملکرد تاکسیرانان به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی، پرسنل اداری و گشت سازمان در ایام نوروز در شش روز ابتدایی تعطیلات در دو شیفت صبح و عصر نیز خدمات رسانی می کنند.

 

وی بیان کرد: در مدت مذکور چهار خودرو گشت و بازرسی سازمان، سه خودرو در میادین ورودی شهر و یک خودرو در محل تور رایگان گردشگری (طاقبستان) مستقر می شوند.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه یک دستگاه کانکس جهت مکان تور رایگان گردشگری در طاقبستان، اختصاص یافته است، افزود: همانند سنوات گذشته سه دستگاه تاکسی ون با طراحی مناسب نوروز به عنوان تور رایگان گردشگری در محل طاقبستان برای مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده که از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در محل مستقر می شوند.

 

تمهیدات حضور مسافران در راه ها و پایانه مسافربری استان اندیشیده شده است

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه از آمادگی پایانه شهید کاویانی برای استقبال از مسافران نوروزی  خبر داد.

 

بهمن خسروانی با اشاره به اینکه از شرکتهای مسافربری پایانه شهید کاویانی از توقف گاه ها، محل استراحت رانندگان، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، دفاتر فروش بلیط  بازدید و مشکلات برطرف شده گفت:همچنین ناوگان مسافربری درون شهری نیز از لحاظ فنی و ایمنی مورد بررسی قرار گرفته و این پایانه آماده پذیرش مسافران است.

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه همچنین از تعطیلی عملیات حفاری و کارگاهی در امتداد تمام محورهای حوزه استحفاظی در طول ایام تعطیلات خبر داد.

 

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۷۰ نقطه کرمانشاه طی نوروز ۹۶

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶ گفت: به مناسبت نوروز ۹۶ در کلیه شهرستان‌های استان قطعا نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و سیاه چادرهای عرضه محصولات بومی و محلی خواهیم داشت.

 

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه اصلی در ۱۴ شهرستان استان خواهیم داشت و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی استان نیز در طاقبستان با حداقل ۱۲۰ غرفه و ۱۸ سیاه چادر برپا می شود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه طاقبستان، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی از برنامه ریزی برای نوروزی متفاوت از نوروز سال های گذشته در استان خبر داد و گفت: همه چیز در این زمینه برنامه ریزی شده خواهد بود و نمایشگاه های مد نظر به نو احسن برگزار می شوند.

 

حیدری هم چنین از برپایی نمایشگاهی نیز در منطقه تاریخی- گردشگری- جهانی بیستون طی این ایام خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی افزود: با هماهنگی شهرداری ها نیز در اکثر نقاط استان شاهد برپایی سیاه چادرهای صنایع دستی و سوغات نیز خواهیم بود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه ‌و سیاه‌چادرهای صنایع دستی در بیش از ۷۰ نقطه استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی تصریح کرد: البته در صورت استقبال از نمایشگاه های مذکور احتمال افزایش تعداد آن در ایام نوروز نیز خواهد بود اما سعی ما این است که در تمام نقاط استان نمایشگاه و سیاه چادر داشته باشیم.

 

حیدری گفت: با توجه به مسائل جوی نیز ممکن است در روند برگزاری نمایشگاه ها و سیاه چادرها مشکلاتی نیز رخ دهند اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۷۰ نمایشگاه برپا و در کنار آنها نیز برنامه های جنبی متعددی تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: اجرای گروه های موسیقی، رقص محلی(هلپرکه) و... از جمله این برنامه ها است و در واقع نمایشگاه های ما علاوه بر اینکه محلی برای فروش تولیدات دستی و محلی استان می شوند، مکانی نیز برای معرفی فرهنگ بومی و محلی استان خواهند بود. هم چنین سعی ما این است که لحظات شادی بخشی برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

 

اعزام ۳۴۰ جهادگر به مناطق محروم استان

 

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از اعزام ۳۴۰ دانشجو به مناطق محروم استان خبر داد.

 

علی محمد فاطمیان، اظهار داشت:  در مجموع ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر کرمانشاهی در قالب اردوهای جهادی تا انتهای تعطیلات نوروز به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان کرد: این جهادگران به طور ویژه در مناطق محروم شهرستانهای اسلام آباد غرب، دالاهو، پاوه و کرمانشاه به رفع محرومیت و ارائه خدمات می پردازند.

 

فاطمیان عرصه های فعالیت این جهادگران را خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و علمی اعلام کرد.

 

آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی در کرمانشاه

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی خبر داد.

 

محمد رضا امیریان، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با تولیت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ستاد خدمات سفر مسئولیت کمیته امداد و نجات را بر عهده دارد.

 

امیریان بیان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفند ماه به مدت بیست روز با فعالیت ۶۸ پایگاه ثابت، سیار، موقت و راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر، محورهای مواصلاتی، مساجد اجرا می شود.

 

وی از آمادگی کامل پایگاه های مذکور به صورت ۲۴ ساعته خبر داد و افزود: پنج هزار نفر روز نیرو و ۹۲ دستگاه آمبولانس و خودرو سبک و سنگین نیز برای ارائه خدمات نوروزی آماده است.

 

امیریان اجرای طرح کنترل حوادث رانندگی و کمپین نه به تصادفات رانندگی را موثر در کاهش وقوع تصادفات نوروزی دانست و گفت: امسال نیز علاوه بر توزیع نقشه و بوروشور حاوی نکات ایمنی و علائم هشدار طرح کنترل حوادث ترافیکی اجرا می شود.

 

وی همچنین از برپایی چادرهای امدادی در شرایط اضطراری جنب پایگاه ها و نیز خیمه های نماز خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر اسکان نوروزی انجام شد که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

 

امیریان گفت: ۲۳ پایگاه ثابت و سیار به فاصله تقریبی ۱۵ کیلومتری تمام محورهای مواصلاتی استان را پوشش داده است.

 

وی از حضور تیم واکنش سریع با حضور امدادگران و نجات گران آموزش دیده خبر داد و افزود: علاوه بر تیم عملیات تیم امداد هوایی نیز آمادگی کامل دارند.

 

مساجد کرمانشاه آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه از آمادگی مساجد برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

 

طیب صفری اظهار داشت: برخی از کانون های فرهنگی-هنری سطح شهر به طور خودجوش برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اعزام برخی از بسیجیان عضو کانون های مساجد به اردوهای راهیان نور و مشهد را از دیگر برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی-هنری مساجد دانست.

 

۴۵ روز پیش از عید نوروز «طرح استقبال از بهار» در کرمانشاه آغاز شد

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ۴۵ روز پیش از عید نوروز " طرح استقبال از بهار" در کرمانشاه آغاز شد.

 

علیرضا احمدی، با اشاره به اینکه " طرح استقبال از بهار" با به کارگیری یک هزار و ۲۰۰ نیروی کار در کرمانشاه آغاز شده، اظهار داشت: در این طرح به طور شبانه روزی اقداماتی از قبیل زیبا سازی، سطح شهر، نظافت، شستشوی مخازن، استقرار ایستگاه های جدید اتوبوس،   گل کاری های انبوه، ترمیم جداول انجام می شود.

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه از برپایی سفره هفت سین در میادین وردی و خروجی شهر به طور ویژه و نصب المان های شهری خبر داد و گفت: در مجموع مناطق هشت گانه شهرستان کرمانشاه آماده استقبال از بهار می شود.

 

احمدی همچنین از برگزاری مانور بزرگ خدمات سفر نوروز خبر داد و افزود: امروز در این مانور تمام نیرویها شهرداری با حضور خود آمادگی شان را جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی اعلام کردند.

 

۱۵ مهمان سرا و خانه معلم در  کرمانشاه آماده پذیرش مسافر است

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

سلیمان محبی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی متقاضیان اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پنجم اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

 وی افزود:علاوه بر ثبت نام اینترنتی، اماکن اقامتی آماده شده از سوی آموزش و پرورش نیز در تمامی ایام نوروز آمادگی پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را دارند و افرادی که ثبت نام اینترنتی انجام نداده باشند، می‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.

 

 

محبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده سازی  بیش از دو هزار کلاس درس استان برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: برای افزایش ظرفیت اسکان کلاسهای درس در صورت وجود متقاضی برنامه‌ریزی شده و  مدارس ذخیره برای اسکان در نظر گرفته شده‌ و مشکلی برای اسکان میهمانان نوروزی در اماکن اقامتی مجموعه اموزش و پرورش استان نداریم.

 

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱ بقعه متبرکه کرمانشاه

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۲۱ بقعه متبرکه در استان مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

حجت الاسلام آیت عباسیان اظهار داشت: از مجموع ۶۳ بقاع متبرکه در استان ۲۱ بقعه مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: به طور ویژه در ۱۲ بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان گفت: در هشت بقاع متبرکه نیز علاوه بر ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت، خیمه های معرفت نیز برپا می شود.

 

وی با اشاره به اعزام ۱۴ مبلغ از قم، مجموع روحانیون مستقر در بقاع متبرکه طی ایام نوروز را ۳۴ نفر اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عباسیان امامزاده باقر بیستون را به دلیل قرارگیری بر سر مسیر تردد مسافرین، بزرگترین بقعه خدمات رسانی در ایام نوروز دانست.

,

 

استان کرمانشاه به واسطه مناظر طبیعی و ویژگی های برجسته آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و هم چنین آب و هوایی چهار فصل در نقاط مختلف جزو مقاصد گردشگری برای حضور مسافران است.

 

با توجه به مطالب فوق و توجه به احتمال حضور بسیاری از مسافران در استان کرمانشاه برای سپری کردن تعطیلات نوروز ۹۶، دستگاه های خدمات رسان در استان نیز تمهیداتی را اندیشیده و خود را آماده ارائه خدمت در این ایام کرده اند.

 

برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات انتظامی برای نوروز ۹۶ نیز گفت: در بحث نوروز، نیروی انتظامی با توجه به افزایش سفرها تمهیداتی پیش بینی کرده است و همه همکاران به کار گیری خواهند شد.

 

منوچهرامان الهی افزود: در طول ایام نوروز بالغ بر ۵ هزار نفر از همکاران انتظامی استان به کار گرفته می شود و گشت های خودرویی، موتوری و...را نیز افزایش داده ایم.

 

 

وی از برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶ در استان خبر داد و تصریح کرد: برای این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود و نیروی کمکی نیز گرفته شده است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حضور پلیس طی نوروز ۹۶ در اماکن تفریحی و گردشگری، تفرجگاه ها و مناطق تاریخی استان به صورت مستمر خبر دادو گفت: این تمهیدات اندیشیده شده که مردم در نوروز ۹۶ بتوانند ایام خوبی را با امنیت و آرامش سپری کنند.

 

وی از فعالیت روزانه ۵۵ تیم گشت محسوس و ۲۰ تیم گشت نامحسوس در ایام نوروز خبر داد : ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راهور محله با به کارگیری دوربین های کنترل سرعت و نظارتی  نیز در طول نوروز به مردم ارائه خدمات می کنند.

 

سردار امان الهی همچنین از ارائه خدمات توسط دو مرکز پلیس +۱۰ در کرمانشاه طی تعطیلات خبر داد.

 

آمادگی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشستی در خصوص برنامه های این اداره کل در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی دبیری ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه را به عهده دارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سال ۹۵ سالی بود که نوروز با همکاری و مشارکت ۱۳ کشور با محوریت ایران ثبت جهانی شد، در کشور هم سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروز و نوروزگاه ها و برجسته کردن نوروز یک مقدار تمرکز و انرژی گذاشته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه نیز از دی ماه ۱۵ ستاد اجرایی را در استان ایجاد کردیم و فرمانداران نیز به عنوان روسای اجرایی ستادهای شهرستان ها منصوب شدند.

 

وی ادامه داد: در کنار این ستاد ها حدود ۱۰ کمیته اجرایی اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، ارزیابی عملکرد سفر در استان، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیت، ترافیک،   حمل و نقل جاده ای، بهداشت، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بازار و...  نیز مسئولیت برنامه ریزی  برنامه ها و جزئیات خدمات سفر را فراهم کردند که بحث تحقق شعار نوروز متفاوت را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

 

تمرکزمان در استان بر روی نوروزگاهها است

 

بالایی گفت: ما با تاکید سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروزگاه ها متوقف شده ایم و در همه شهرستان هایمان ترکیبی از نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، خدمات گردشگری روستایی و عشایری و در کنارش -اگر آثار تاریخی در آن مکان وجود داشته باشد-  و همینطور مراسمات و آیین های نوروزی در استان خواهیم داشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ما در استان کرمانشاه یک میراث جهانی یعنی بیستون را داریم، بخش عمده ای از توان و انرژی خودمان را گذاشته ایم که یک نوروزگاه متمرکزی را با همه خصوصیات فوق در بیستون داشته باشیم.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز فعالیت دفتر این نوروزگاه از اول فروردین ۹۶ خبر داد و گفت: طبق دستور العمل این نوروزگاه تا ۵ فروردین باید دایر باشد اما شرایط آب و هوایی را می سنجیم که در صورت لزوم آن را تا ۱۴ فروردین ادامه دهیم.

 

وی افزود: در کنار نوروزگاه ها، مقوله صنایع دستی نیز برای ما خیلی مهم است. همچنین فرصت ورود پیک مسافرین به استان نیز فرصت خوبی است که ما بتوانیم در فروش صنایع دستی استان توفیق داشته باشیم.

 

برپایی ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه

 

بالایی تصریح کرد: به همین دلیل خوشبختانه امسال در استان کرمانشاه ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه داریم که شاید به نظر عددی در نوع خودش بی نظیر باشد و تلاش خواهیم کرد بخش عمده ای از تولیدات امسال را هم به نمایش بگذاریم که گردشگران خریداری کنند.

 

وی گفت: در کنار مباحث فوق بخش گردشگری روستایی، عشایری و بوم‌گردی را نیز در دستور کار داریم و ۳۰ واحد بوم گردی به بحث اسکان و پذیرش مسافرین کمک خواهند کرد و در این میان ظرفیت گردشگری عشایری را در برنامه داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این راستا سیاه چادرها در ۲ یا ۳ نقطه به صورت برجسته دایر هستند. برای مثال در مجموعه طاقبستان ۱۰ سیاه چادر برپا خواهد شد و محصولات عشایری و روستا در آنها به مسافرین عرضه خواهد شد.

 

وی از برپایی یک سیاه چادر دیگر در بزازخانه پشت کارخانه سیمان خبر داد که به کمک محیط زیست و گردشگری دایر می شود و در مجموع ۱۲۰ سیاه چادر در استان طی نوروز ۹۶ برپا می شود.

 

ارسال ۵ هزار دعوتنامه به سایر استان ها برای حضور در کرمانشاه

 

بالایی در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی نوروز ۹۶ نیز گفت: در این زمینه تاکنون تلاش زیادی شده و توانستیم ۵ مستند ۵ دقیقه ای از مناطق گردشگری استان کرمانشاه جهت پخش در شبکه یک سیما تهیه و تولید کنیم.

 

وی افزود: هم چنین ۵ هزار دعوتنامه - که رسما در آن از شهروندان سایر استان ها برای گذارندن تعطیلات نوروز  در استان دعوت شده است- به سایر استان ها ارسال کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تهیه و طراحی موشن گرفی یک دقیقه ای و انتشار آن در فضای مجازی به عنوان دیگر اقدامات در این زمینه خبر داد.

 

وی هم چنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار کتابچه با موضوع معرفی مناطق گردشگری استان خبر داد که در مبادی ورودی استان توزیع می شود. هم چنین در این ایام جشنواره عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود و به نفرات برتر آن جوایزی در پایان جشنواره اهدا می شود.

 

بالایی در خصوص بحث زیباسازی مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران نیز گفت: خط کشی خیابان ها، تهیه و نصب بنر از بناهای دیدنی در مناطق مختلف استان، مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و تاریخی و... از جمله مواردی است که در این حوزه در دست اقدام است.

 

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نیز برای ایجاد لحظات شادی بخش برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاهی با کمک دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: برگزاری جنگ شادی، تئاتر خیابانی، جشنواره نقاشی، جشنواره بادبادک ها و... از جمله این برنامه هاست.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی بزرگترین سفره هفت سین جهان در این ایام و در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

 

 

ظرفیت اسکان ۱۶ و ۵۰۰ نفر شب در استان را داریم

 

وی از ظرفیت اسکان استان برای ۱۶ و هزار و ۵۰۰ نفر شب خبر داد و گفت: هم چنین برای اسکان مسافران پارک و کمپ مسافر در نظر گرفته ایم و تمام تلاشمان را برای ایجاد اوقاتی خوش برای مسافران بکار خواهیم گرفت.

 

بالایی هم چنین از برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: از مدت ها قبل تلاش شده بناها، تکایا، محوطه های ملی و تاریخی و موزه ها با ۱۰۰ راهنمای گردشگری برای حضور مسافران آماده شود.

 

وی گفت: در ایام نوروز احتمال دارد رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی خدمات دهی به مسافران در استان کرمانشاه حضور یابند و عملکرد ما را در این زمینه ارزیابی کنند.

 

ارائه خدمات نوروزی به مسافران توسط تاکسیرانی 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این سازمان در راستای استقبال از بهار طبیعت و ارائه خدمات با بکارگیری تمام امکانات و توان خود، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در ایام نوروز می باشد.

 

سجاد سلیمانی  با اشاره به آمادگی این سازمان از بیست و نهم اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز جهت ارائه خدمات به مردم و مسافران، اظهار داشت: پذیرایی از میهمانان نوروزی با سوغات کرمانشاه در ترمینال و فرودگاه در روز اول فروردین و در طاقبستان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

 

 

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به آماده باش پرسنل اداری و واحد گشت و بازرسی سازمان در مدت تعطیلات اولیه نوروز، افزود: باتوجه به اهمیت نظارت بر نحوه عملکرد تاکسیرانان به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی، پرسنل اداری و گشت سازمان در ایام نوروز در شش روز ابتدایی تعطیلات در دو شیفت صبح و عصر نیز خدمات رسانی می کنند.

 

وی بیان کرد: در مدت مذکور چهار خودرو گشت و بازرسی سازمان، سه خودرو در میادین ورودی شهر و یک خودرو در محل تور رایگان گردشگری (طاقبستان) مستقر می شوند.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه یک دستگاه کانکس جهت مکان تور رایگان گردشگری در طاقبستان، اختصاص یافته است، افزود: همانند سنوات گذشته سه دستگاه تاکسی ون با طراحی مناسب نوروز به عنوان تور رایگان گردشگری در محل طاقبستان برای مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده که از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در محل مستقر می شوند.

 

تمهیدات حضور مسافران در راه ها و پایانه مسافربری استان اندیشیده شده است

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه از آمادگی پایانه شهید کاویانی برای استقبال از مسافران نوروزی  خبر داد.

 

بهمن خسروانی با اشاره به اینکه از شرکتهای مسافربری پایانه شهید کاویانی از توقف گاه ها، محل استراحت رانندگان، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، دفاتر فروش بلیط  بازدید و مشکلات برطرف شده گفت:همچنین ناوگان مسافربری درون شهری نیز از لحاظ فنی و ایمنی مورد بررسی قرار گرفته و این پایانه آماده پذیرش مسافران است.

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه همچنین از تعطیلی عملیات حفاری و کارگاهی در امتداد تمام محورهای حوزه استحفاظی در طول ایام تعطیلات خبر داد.

 

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۷۰ نقطه کرمانشاه طی نوروز ۹۶

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶ گفت: به مناسبت نوروز ۹۶ در کلیه شهرستان‌های استان قطعا نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و سیاه چادرهای عرضه محصولات بومی و محلی خواهیم داشت.

 

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه اصلی در ۱۴ شهرستان استان خواهیم داشت و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی استان نیز در طاقبستان با حداقل ۱۲۰ غرفه و ۱۸ سیاه چادر برپا می شود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه طاقبستان، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی از برنامه ریزی برای نوروزی متفاوت از نوروز سال های گذشته در استان خبر داد و گفت: همه چیز در این زمینه برنامه ریزی شده خواهد بود و نمایشگاه های مد نظر به نو احسن برگزار می شوند.

 

حیدری هم چنین از برپایی نمایشگاهی نیز در منطقه تاریخی- گردشگری- جهانی بیستون طی این ایام خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی افزود: با هماهنگی شهرداری ها نیز در اکثر نقاط استان شاهد برپایی سیاه چادرهای صنایع دستی و سوغات نیز خواهیم بود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه ‌و سیاه‌چادرهای صنایع دستی در بیش از ۷۰ نقطه استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی تصریح کرد: البته در صورت استقبال از نمایشگاه های مذکور احتمال افزایش تعداد آن در ایام نوروز نیز خواهد بود اما سعی ما این است که در تمام نقاط استان نمایشگاه و سیاه چادر داشته باشیم.

 

حیدری گفت: با توجه به مسائل جوی نیز ممکن است در روند برگزاری نمایشگاه ها و سیاه چادرها مشکلاتی نیز رخ دهند اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۷۰ نمایشگاه برپا و در کنار آنها نیز برنامه های جنبی متعددی تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: اجرای گروه های موسیقی، رقص محلی(هلپرکه) و... از جمله این برنامه ها است و در واقع نمایشگاه های ما علاوه بر اینکه محلی برای فروش تولیدات دستی و محلی استان می شوند، مکانی نیز برای معرفی فرهنگ بومی و محلی استان خواهند بود. هم چنین سعی ما این است که لحظات شادی بخشی برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

 

اعزام ۳۴۰ جهادگر به مناطق محروم استان

 

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از اعزام ۳۴۰ دانشجو به مناطق محروم استان خبر داد.

 

علی محمد فاطمیان، اظهار داشت:  در مجموع ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر کرمانشاهی در قالب اردوهای جهادی تا انتهای تعطیلات نوروز به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان کرد: این جهادگران به طور ویژه در مناطق محروم شهرستانهای اسلام آباد غرب، دالاهو، پاوه و کرمانشاه به رفع محرومیت و ارائه خدمات می پردازند.

 

فاطمیان عرصه های فعالیت این جهادگران را خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و علمی اعلام کرد.

 

آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی در کرمانشاه

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی خبر داد.

 

محمد رضا امیریان، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با تولیت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ستاد خدمات سفر مسئولیت کمیته امداد و نجات را بر عهده دارد.

 

امیریان بیان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفند ماه به مدت بیست روز با فعالیت ۶۸ پایگاه ثابت، سیار، موقت و راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر، محورهای مواصلاتی، مساجد اجرا می شود.

 

وی از آمادگی کامل پایگاه های مذکور به صورت ۲۴ ساعته خبر داد و افزود: پنج هزار نفر روز نیرو و ۹۲ دستگاه آمبولانس و خودرو سبک و سنگین نیز برای ارائه خدمات نوروزی آماده است.

 

امیریان اجرای طرح کنترل حوادث رانندگی و کمپین نه به تصادفات رانندگی را موثر در کاهش وقوع تصادفات نوروزی دانست و گفت: امسال نیز علاوه بر توزیع نقشه و بوروشور حاوی نکات ایمنی و علائم هشدار طرح کنترل حوادث ترافیکی اجرا می شود.

 

وی همچنین از برپایی چادرهای امدادی در شرایط اضطراری جنب پایگاه ها و نیز خیمه های نماز خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر اسکان نوروزی انجام شد که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

 

امیریان گفت: ۲۳ پایگاه ثابت و سیار به فاصله تقریبی ۱۵ کیلومتری تمام محورهای مواصلاتی استان را پوشش داده است.

 

وی از حضور تیم واکنش سریع با حضور امدادگران و نجات گران آموزش دیده خبر داد و افزود: علاوه بر تیم عملیات تیم امداد هوایی نیز آمادگی کامل دارند.

 

مساجد کرمانشاه آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه از آمادگی مساجد برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

 

طیب صفری اظهار داشت: برخی از کانون های فرهنگی-هنری سطح شهر به طور خودجوش برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اعزام برخی از بسیجیان عضو کانون های مساجد به اردوهای راهیان نور و مشهد را از دیگر برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی-هنری مساجد دانست.

 

۴۵ روز پیش از عید نوروز «طرح استقبال از بهار» در کرمانشاه آغاز شد

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ۴۵ روز پیش از عید نوروز " طرح استقبال از بهار" در کرمانشاه آغاز شد.

 

علیرضا احمدی، با اشاره به اینکه " طرح استقبال از بهار" با به کارگیری یک هزار و ۲۰۰ نیروی کار در کرمانشاه آغاز شده، اظهار داشت: در این طرح به طور شبانه روزی اقداماتی از قبیل زیبا سازی، سطح شهر، نظافت، شستشوی مخازن، استقرار ایستگاه های جدید اتوبوس،   گل کاری های انبوه، ترمیم جداول انجام می شود.

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه از برپایی سفره هفت سین در میادین وردی و خروجی شهر به طور ویژه و نصب المان های شهری خبر داد و گفت: در مجموع مناطق هشت گانه شهرستان کرمانشاه آماده استقبال از بهار می شود.

 

احمدی همچنین از برگزاری مانور بزرگ خدمات سفر نوروز خبر داد و افزود: امروز در این مانور تمام نیرویها شهرداری با حضور خود آمادگی شان را جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی اعلام کردند.

 

۱۵ مهمان سرا و خانه معلم در  کرمانشاه آماده پذیرش مسافر است

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

سلیمان محبی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی متقاضیان اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پنجم اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

 وی افزود:علاوه بر ثبت نام اینترنتی، اماکن اقامتی آماده شده از سوی آموزش و پرورش نیز در تمامی ایام نوروز آمادگی پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را دارند و افرادی که ثبت نام اینترنتی انجام نداده باشند، می‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.

 

 

محبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده سازی  بیش از دو هزار کلاس درس استان برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: برای افزایش ظرفیت اسکان کلاسهای درس در صورت وجود متقاضی برنامه‌ریزی شده و  مدارس ذخیره برای اسکان در نظر گرفته شده‌ و مشکلی برای اسکان میهمانان نوروزی در اماکن اقامتی مجموعه اموزش و پرورش استان نداریم.

 

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱ بقعه متبرکه کرمانشاه

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۲۱ بقعه متبرکه در استان مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

حجت الاسلام آیت عباسیان اظهار داشت: از مجموع ۶۳ بقاع متبرکه در استان ۲۱ بقعه مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: به طور ویژه در ۱۲ بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان گفت: در هشت بقاع متبرکه نیز علاوه بر ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت، خیمه های معرفت نیز برپا می شود.

 

وی با اشاره به اعزام ۱۴ مبلغ از قم، مجموع روحانیون مستقر در بقاع متبرکه طی ایام نوروز را ۳۴ نفر اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عباسیان امامزاده باقر بیستون را به دلیل قرارگیری بر سر مسیر تردد مسافرین، بزرگترین بقعه خدمات رسانی در ایام نوروز دانست.

,

 

استان کرمانشاه به واسطه مناظر طبیعی و ویژگی های برجسته آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و هم چنین آب و هوایی چهار فصل در نقاط مختلف جزو مقاصد گردشگری برای حضور مسافران است.

 

با توجه به مطالب فوق و توجه به احتمال حضور بسیاری از مسافران در استان کرمانشاه برای سپری کردن تعطیلات نوروز ۹۶، دستگاه های خدمات رسان در استان نیز تمهیداتی را اندیشیده و خود را آماده ارائه خدمت در این ایام کرده اند.

 

برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات انتظامی برای نوروز ۹۶ نیز گفت: در بحث نوروز، نیروی انتظامی با توجه به افزایش سفرها تمهیداتی پیش بینی کرده است و همه همکاران به کار گیری خواهند شد.

 

منوچهرامان الهی افزود: در طول ایام نوروز بالغ بر ۵ هزار نفر از همکاران انتظامی استان به کار گرفته می شود و گشت های خودرویی، موتوری و...را نیز افزایش داده ایم.

 

 

وی از برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶ در استان خبر داد و تصریح کرد: برای این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود و نیروی کمکی نیز گرفته شده است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حضور پلیس طی نوروز ۹۶ در اماکن تفریحی و گردشگری، تفرجگاه ها و مناطق تاریخی استان به صورت مستمر خبر دادو گفت: این تمهیدات اندیشیده شده که مردم در نوروز ۹۶ بتوانند ایام خوبی را با امنیت و آرامش سپری کنند.

 

وی از فعالیت روزانه ۵۵ تیم گشت محسوس و ۲۰ تیم گشت نامحسوس در ایام نوروز خبر داد : ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راهور محله با به کارگیری دوربین های کنترل سرعت و نظارتی  نیز در طول نوروز به مردم ارائه خدمات می کنند.

 

سردار امان الهی همچنین از ارائه خدمات توسط دو مرکز پلیس +۱۰ در کرمانشاه طی تعطیلات خبر داد.

 

آمادگی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشستی در خصوص برنامه های این اداره کل در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی دبیری ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه را به عهده دارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سال ۹۵ سالی بود که نوروز با همکاری و مشارکت ۱۳ کشور با محوریت ایران ثبت جهانی شد، در کشور هم سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروز و نوروزگاه ها و برجسته کردن نوروز یک مقدار تمرکز و انرژی گذاشته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه نیز از دی ماه ۱۵ ستاد اجرایی را در استان ایجاد کردیم و فرمانداران نیز به عنوان روسای اجرایی ستادهای شهرستان ها منصوب شدند.

 

وی ادامه داد: در کنار این ستاد ها حدود ۱۰ کمیته اجرایی اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، ارزیابی عملکرد سفر در استان، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیت، ترافیک،   حمل و نقل جاده ای، بهداشت، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بازار و...  نیز مسئولیت برنامه ریزی  برنامه ها و جزئیات خدمات سفر را فراهم کردند که بحث تحقق شعار نوروز متفاوت را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

 

تمرکزمان در استان بر روی نوروزگاهها است

 

بالایی گفت: ما با تاکید سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروزگاه ها متوقف شده ایم و در همه شهرستان هایمان ترکیبی از نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، خدمات گردشگری روستایی و عشایری و در کنارش -اگر آثار تاریخی در آن مکان وجود داشته باشد-  و همینطور مراسمات و آیین های نوروزی در استان خواهیم داشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ما در استان کرمانشاه یک میراث جهانی یعنی بیستون را داریم، بخش عمده ای از توان و انرژی خودمان را گذاشته ایم که یک نوروزگاه متمرکزی را با همه خصوصیات فوق در بیستون داشته باشیم.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز فعالیت دفتر این نوروزگاه از اول فروردین ۹۶ خبر داد و گفت: طبق دستور العمل این نوروزگاه تا ۵ فروردین باید دایر باشد اما شرایط آب و هوایی را می سنجیم که در صورت لزوم آن را تا ۱۴ فروردین ادامه دهیم.

 

وی افزود: در کنار نوروزگاه ها، مقوله صنایع دستی نیز برای ما خیلی مهم است. همچنین فرصت ورود پیک مسافرین به استان نیز فرصت خوبی است که ما بتوانیم در فروش صنایع دستی استان توفیق داشته باشیم.

 

برپایی ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه

 

بالایی تصریح کرد: به همین دلیل خوشبختانه امسال در استان کرمانشاه ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه داریم که شاید به نظر عددی در نوع خودش بی نظیر باشد و تلاش خواهیم کرد بخش عمده ای از تولیدات امسال را هم به نمایش بگذاریم که گردشگران خریداری کنند.

 

وی گفت: در کنار مباحث فوق بخش گردشگری روستایی، عشایری و بوم‌گردی را نیز در دستور کار داریم و ۳۰ واحد بوم گردی به بحث اسکان و پذیرش مسافرین کمک خواهند کرد و در این میان ظرفیت گردشگری عشایری را در برنامه داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این راستا سیاه چادرها در ۲ یا ۳ نقطه به صورت برجسته دایر هستند. برای مثال در مجموعه طاقبستان ۱۰ سیاه چادر برپا خواهد شد و محصولات عشایری و روستا در آنها به مسافرین عرضه خواهد شد.

 

وی از برپایی یک سیاه چادر دیگر در بزازخانه پشت کارخانه سیمان خبر داد که به کمک محیط زیست و گردشگری دایر می شود و در مجموع ۱۲۰ سیاه چادر در استان طی نوروز ۹۶ برپا می شود.

 

ارسال ۵ هزار دعوتنامه به سایر استان ها برای حضور در کرمانشاه

 

بالایی در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی نوروز ۹۶ نیز گفت: در این زمینه تاکنون تلاش زیادی شده و توانستیم ۵ مستند ۵ دقیقه ای از مناطق گردشگری استان کرمانشاه جهت پخش در شبکه یک سیما تهیه و تولید کنیم.

 

وی افزود: هم چنین ۵ هزار دعوتنامه - که رسما در آن از شهروندان سایر استان ها برای گذارندن تعطیلات نوروز  در استان دعوت شده است- به سایر استان ها ارسال کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تهیه و طراحی موشن گرفی یک دقیقه ای و انتشار آن در فضای مجازی به عنوان دیگر اقدامات در این زمینه خبر داد.

 

وی هم چنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار کتابچه با موضوع معرفی مناطق گردشگری استان خبر داد که در مبادی ورودی استان توزیع می شود. هم چنین در این ایام جشنواره عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود و به نفرات برتر آن جوایزی در پایان جشنواره اهدا می شود.

 

بالایی در خصوص بحث زیباسازی مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران نیز گفت: خط کشی خیابان ها، تهیه و نصب بنر از بناهای دیدنی در مناطق مختلف استان، مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و تاریخی و... از جمله مواردی است که در این حوزه در دست اقدام است.

 

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نیز برای ایجاد لحظات شادی بخش برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاهی با کمک دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: برگزاری جنگ شادی، تئاتر خیابانی، جشنواره نقاشی، جشنواره بادبادک ها و... از جمله این برنامه هاست.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی بزرگترین سفره هفت سین جهان در این ایام و در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

 

 

ظرفیت اسکان ۱۶ و ۵۰۰ نفر شب در استان را داریم

 

وی از ظرفیت اسکان استان برای ۱۶ و هزار و ۵۰۰ نفر شب خبر داد و گفت: هم چنین برای اسکان مسافران پارک و کمپ مسافر در نظر گرفته ایم و تمام تلاشمان را برای ایجاد اوقاتی خوش برای مسافران بکار خواهیم گرفت.

 

بالایی هم چنین از برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: از مدت ها قبل تلاش شده بناها، تکایا، محوطه های ملی و تاریخی و موزه ها با ۱۰۰ راهنمای گردشگری برای حضور مسافران آماده شود.

 

وی گفت: در ایام نوروز احتمال دارد رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی خدمات دهی به مسافران در استان کرمانشاه حضور یابند و عملکرد ما را در این زمینه ارزیابی کنند.

 

ارائه خدمات نوروزی به مسافران توسط تاکسیرانی 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این سازمان در راستای استقبال از بهار طبیعت و ارائه خدمات با بکارگیری تمام امکانات و توان خود، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در ایام نوروز می باشد.

 

سجاد سلیمانی  با اشاره به آمادگی این سازمان از بیست و نهم اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز جهت ارائه خدمات به مردم و مسافران، اظهار داشت: پذیرایی از میهمانان نوروزی با سوغات کرمانشاه در ترمینال و فرودگاه در روز اول فروردین و در طاقبستان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

 

 

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به آماده باش پرسنل اداری و واحد گشت و بازرسی سازمان در مدت تعطیلات اولیه نوروز، افزود: باتوجه به اهمیت نظارت بر نحوه عملکرد تاکسیرانان به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی، پرسنل اداری و گشت سازمان در ایام نوروز در شش روز ابتدایی تعطیلات در دو شیفت صبح و عصر نیز خدمات رسانی می کنند.

 

وی بیان کرد: در مدت مذکور چهار خودرو گشت و بازرسی سازمان، سه خودرو در میادین ورودی شهر و یک خودرو در محل تور رایگان گردشگری (طاقبستان) مستقر می شوند.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه یک دستگاه کانکس جهت مکان تور رایگان گردشگری در طاقبستان، اختصاص یافته است، افزود: همانند سنوات گذشته سه دستگاه تاکسی ون با طراحی مناسب نوروز به عنوان تور رایگان گردشگری در محل طاقبستان برای مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده که از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در محل مستقر می شوند.

 

تمهیدات حضور مسافران در راه ها و پایانه مسافربری استان اندیشیده شده است

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه از آمادگی پایانه شهید کاویانی برای استقبال از مسافران نوروزی  خبر داد.

 

بهمن خسروانی با اشاره به اینکه از شرکتهای مسافربری پایانه شهید کاویانی از توقف گاه ها، محل استراحت رانندگان، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، دفاتر فروش بلیط  بازدید و مشکلات برطرف شده گفت:همچنین ناوگان مسافربری درون شهری نیز از لحاظ فنی و ایمنی مورد بررسی قرار گرفته و این پایانه آماده پذیرش مسافران است.

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه همچنین از تعطیلی عملیات حفاری و کارگاهی در امتداد تمام محورهای حوزه استحفاظی در طول ایام تعطیلات خبر داد.

 

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۷۰ نقطه کرمانشاه طی نوروز ۹۶

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶ گفت: به مناسبت نوروز ۹۶ در کلیه شهرستان‌های استان قطعا نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و سیاه چادرهای عرضه محصولات بومی و محلی خواهیم داشت.

 

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه اصلی در ۱۴ شهرستان استان خواهیم داشت و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی استان نیز در طاقبستان با حداقل ۱۲۰ غرفه و ۱۸ سیاه چادر برپا می شود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه طاقبستان، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی از برنامه ریزی برای نوروزی متفاوت از نوروز سال های گذشته در استان خبر داد و گفت: همه چیز در این زمینه برنامه ریزی شده خواهد بود و نمایشگاه های مد نظر به نو احسن برگزار می شوند.

 

حیدری هم چنین از برپایی نمایشگاهی نیز در منطقه تاریخی- گردشگری- جهانی بیستون طی این ایام خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی افزود: با هماهنگی شهرداری ها نیز در اکثر نقاط استان شاهد برپایی سیاه چادرهای صنایع دستی و سوغات نیز خواهیم بود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه ‌و سیاه‌چادرهای صنایع دستی در بیش از ۷۰ نقطه استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی تصریح کرد: البته در صورت استقبال از نمایشگاه های مذکور احتمال افزایش تعداد آن در ایام نوروز نیز خواهد بود اما سعی ما این است که در تمام نقاط استان نمایشگاه و سیاه چادر داشته باشیم.

 

حیدری گفت: با توجه به مسائل جوی نیز ممکن است در روند برگزاری نمایشگاه ها و سیاه چادرها مشکلاتی نیز رخ دهند اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۷۰ نمایشگاه برپا و در کنار آنها نیز برنامه های جنبی متعددی تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: اجرای گروه های موسیقی، رقص محلی(هلپرکه) و... از جمله این برنامه ها است و در واقع نمایشگاه های ما علاوه بر اینکه محلی برای فروش تولیدات دستی و محلی استان می شوند، مکانی نیز برای معرفی فرهنگ بومی و محلی استان خواهند بود. هم چنین سعی ما این است که لحظات شادی بخشی برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

 

اعزام ۳۴۰ جهادگر به مناطق محروم استان

 

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از اعزام ۳۴۰ دانشجو به مناطق محروم استان خبر داد.

 

علی محمد فاطمیان، اظهار داشت:  در مجموع ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر کرمانشاهی در قالب اردوهای جهادی تا انتهای تعطیلات نوروز به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان کرد: این جهادگران به طور ویژه در مناطق محروم شهرستانهای اسلام آباد غرب، دالاهو، پاوه و کرمانشاه به رفع محرومیت و ارائه خدمات می پردازند.

 

فاطمیان عرصه های فعالیت این جهادگران را خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و علمی اعلام کرد.

 

آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی در کرمانشاه

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی خبر داد.

 

محمد رضا امیریان، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با تولیت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ستاد خدمات سفر مسئولیت کمیته امداد و نجات را بر عهده دارد.

 

امیریان بیان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفند ماه به مدت بیست روز با فعالیت ۶۸ پایگاه ثابت، سیار، موقت و راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر، محورهای مواصلاتی، مساجد اجرا می شود.

 

وی از آمادگی کامل پایگاه های مذکور به صورت ۲۴ ساعته خبر داد و افزود: پنج هزار نفر روز نیرو و ۹۲ دستگاه آمبولانس و خودرو سبک و سنگین نیز برای ارائه خدمات نوروزی آماده است.

 

امیریان اجرای طرح کنترل حوادث رانندگی و کمپین نه به تصادفات رانندگی را موثر در کاهش وقوع تصادفات نوروزی دانست و گفت: امسال نیز علاوه بر توزیع نقشه و بوروشور حاوی نکات ایمنی و علائم هشدار طرح کنترل حوادث ترافیکی اجرا می شود.

 

وی همچنین از برپایی چادرهای امدادی در شرایط اضطراری جنب پایگاه ها و نیز خیمه های نماز خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر اسکان نوروزی انجام شد که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

 

امیریان گفت: ۲۳ پایگاه ثابت و سیار به فاصله تقریبی ۱۵ کیلومتری تمام محورهای مواصلاتی استان را پوشش داده است.

 

وی از حضور تیم واکنش سریع با حضور امدادگران و نجات گران آموزش دیده خبر داد و افزود: علاوه بر تیم عملیات تیم امداد هوایی نیز آمادگی کامل دارند.

 

مساجد کرمانشاه آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه از آمادگی مساجد برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

 

طیب صفری اظهار داشت: برخی از کانون های فرهنگی-هنری سطح شهر به طور خودجوش برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اعزام برخی از بسیجیان عضو کانون های مساجد به اردوهای راهیان نور و مشهد را از دیگر برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی-هنری مساجد دانست.

 

۴۵ روز پیش از عید نوروز «طرح استقبال از بهار» در کرمانشاه آغاز شد

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ۴۵ روز پیش از عید نوروز " طرح استقبال از بهار" در کرمانشاه آغاز شد.

 

علیرضا احمدی، با اشاره به اینکه " طرح استقبال از بهار" با به کارگیری یک هزار و ۲۰۰ نیروی کار در کرمانشاه آغاز شده، اظهار داشت: در این طرح به طور شبانه روزی اقداماتی از قبیل زیبا سازی، سطح شهر، نظافت، شستشوی مخازن، استقرار ایستگاه های جدید اتوبوس،   گل کاری های انبوه، ترمیم جداول انجام می شود.

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه از برپایی سفره هفت سین در میادین وردی و خروجی شهر به طور ویژه و نصب المان های شهری خبر داد و گفت: در مجموع مناطق هشت گانه شهرستان کرمانشاه آماده استقبال از بهار می شود.

 

احمدی همچنین از برگزاری مانور بزرگ خدمات سفر نوروز خبر داد و افزود: امروز در این مانور تمام نیرویها شهرداری با حضور خود آمادگی شان را جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی اعلام کردند.

 

۱۵ مهمان سرا و خانه معلم در  کرمانشاه آماده پذیرش مسافر است

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

سلیمان محبی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی متقاضیان اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پنجم اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

 وی افزود:علاوه بر ثبت نام اینترنتی، اماکن اقامتی آماده شده از سوی آموزش و پرورش نیز در تمامی ایام نوروز آمادگی پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را دارند و افرادی که ثبت نام اینترنتی انجام نداده باشند، می‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.

 

 

محبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده سازی  بیش از دو هزار کلاس درس استان برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: برای افزایش ظرفیت اسکان کلاسهای درس در صورت وجود متقاضی برنامه‌ریزی شده و  مدارس ذخیره برای اسکان در نظر گرفته شده‌ و مشکلی برای اسکان میهمانان نوروزی در اماکن اقامتی مجموعه اموزش و پرورش استان نداریم.

 

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱ بقعه متبرکه کرمانشاه

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۲۱ بقعه متبرکه در استان مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

حجت الاسلام آیت عباسیان اظهار داشت: از مجموع ۶۳ بقاع متبرکه در استان ۲۱ بقعه مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: به طور ویژه در ۱۲ بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان گفت: در هشت بقاع متبرکه نیز علاوه بر ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت، خیمه های معرفت نیز برپا می شود.

 

وی با اشاره به اعزام ۱۴ مبلغ از قم، مجموع روحانیون مستقر در بقاع متبرکه طی ایام نوروز را ۳۴ نفر اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عباسیان امامزاده باقر بیستون را به دلیل قرارگیری بر سر مسیر تردد مسافرین، بزرگترین بقعه خدمات رسانی در ایام نوروز دانست.

,

 

استان کرمانشاه به واسطه مناظر طبیعی و ویژگی های برجسته آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و هم چنین آب و هوایی چهار فصل در نقاط مختلف جزو مقاصد گردشگری برای حضور مسافران است.

 

با توجه به مطالب فوق و توجه به احتمال حضور بسیاری از مسافران در استان کرمانشاه برای سپری کردن تعطیلات نوروز ۹۶، دستگاه های خدمات رسان در استان نیز تمهیداتی را اندیشیده و خود را آماده ارائه خدمت در این ایام کرده اند.

 

برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات انتظامی برای نوروز ۹۶ نیز گفت: در بحث نوروز، نیروی انتظامی با توجه به افزایش سفرها تمهیداتی پیش بینی کرده است و همه همکاران به کار گیری خواهند شد.

 

منوچهرامان الهی افزود: در طول ایام نوروز بالغ بر ۵ هزار نفر از همکاران انتظامی استان به کار گرفته می شود و گشت های خودرویی، موتوری و...را نیز افزایش داده ایم.

 

 

وی از برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶ در استان خبر داد و تصریح کرد: برای این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود و نیروی کمکی نیز گرفته شده است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حضور پلیس طی نوروز ۹۶ در اماکن تفریحی و گردشگری، تفرجگاه ها و مناطق تاریخی استان به صورت مستمر خبر دادو گفت: این تمهیدات اندیشیده شده که مردم در نوروز ۹۶ بتوانند ایام خوبی را با امنیت و آرامش سپری کنند.

 

وی از فعالیت روزانه ۵۵ تیم گشت محسوس و ۲۰ تیم گشت نامحسوس در ایام نوروز خبر داد : ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راهور محله با به کارگیری دوربین های کنترل سرعت و نظارتی  نیز در طول نوروز به مردم ارائه خدمات می کنند.

 

سردار امان الهی همچنین از ارائه خدمات توسط دو مرکز پلیس +۱۰ در کرمانشاه طی تعطیلات خبر داد.

 

آمادگی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشستی در خصوص برنامه های این اداره کل در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی دبیری ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه را به عهده دارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سال ۹۵ سالی بود که نوروز با همکاری و مشارکت ۱۳ کشور با محوریت ایران ثبت جهانی شد، در کشور هم سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروز و نوروزگاه ها و برجسته کردن نوروز یک مقدار تمرکز و انرژی گذاشته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه نیز از دی ماه ۱۵ ستاد اجرایی را در استان ایجاد کردیم و فرمانداران نیز به عنوان روسای اجرایی ستادهای شهرستان ها منصوب شدند.

 

وی ادامه داد: در کنار این ستاد ها حدود ۱۰ کمیته اجرایی اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، ارزیابی عملکرد سفر در استان، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیت، ترافیک،   حمل و نقل جاده ای، بهداشت، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بازار و...  نیز مسئولیت برنامه ریزی  برنامه ها و جزئیات خدمات سفر را فراهم کردند که بحث تحقق شعار نوروز متفاوت را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

 

تمرکزمان در استان بر روی نوروزگاهها است

 

بالایی گفت: ما با تاکید سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروزگاه ها متوقف شده ایم و در همه شهرستان هایمان ترکیبی از نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، خدمات گردشگری روستایی و عشایری و در کنارش -اگر آثار تاریخی در آن مکان وجود داشته باشد-  و همینطور مراسمات و آیین های نوروزی در استان خواهیم داشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ما در استان کرمانشاه یک میراث جهانی یعنی بیستون را داریم، بخش عمده ای از توان و انرژی خودمان را گذاشته ایم که یک نوروزگاه متمرکزی را با همه خصوصیات فوق در بیستون داشته باشیم.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز فعالیت دفتر این نوروزگاه از اول فروردین ۹۶ خبر داد و گفت: طبق دستور العمل این نوروزگاه تا ۵ فروردین باید دایر باشد اما شرایط آب و هوایی را می سنجیم که در صورت لزوم آن را تا ۱۴ فروردین ادامه دهیم.

 

وی افزود: در کنار نوروزگاه ها، مقوله صنایع دستی نیز برای ما خیلی مهم است. همچنین فرصت ورود پیک مسافرین به استان نیز فرصت خوبی است که ما بتوانیم در فروش صنایع دستی استان توفیق داشته باشیم.

 

برپایی ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه

 

بالایی تصریح کرد: به همین دلیل خوشبختانه امسال در استان کرمانشاه ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه داریم که شاید به نظر عددی در نوع خودش بی نظیر باشد و تلاش خواهیم کرد بخش عمده ای از تولیدات امسال را هم به نمایش بگذاریم که گردشگران خریداری کنند.

 

وی گفت: در کنار مباحث فوق بخش گردشگری روستایی، عشایری و بوم‌گردی را نیز در دستور کار داریم و ۳۰ واحد بوم گردی به بحث اسکان و پذیرش مسافرین کمک خواهند کرد و در این میان ظرفیت گردشگری عشایری را در برنامه داریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این راستا سیاه چادرها در ۲ یا ۳ نقطه به صورت برجسته دایر هستند. برای مثال در مجموعه طاقبستان ۱۰ سیاه چادر برپا خواهد شد و محصولات عشایری و روستا در آنها به مسافرین عرضه خواهد شد.

 

وی از برپایی یک سیاه چادر دیگر در بزازخانه پشت کارخانه سیمان خبر داد که به کمک محیط زیست و گردشگری دایر می شود و در مجموع ۱۲۰ سیاه چادر در استان طی نوروز ۹۶ برپا می شود.

 

ارسال ۵ هزار دعوتنامه به سایر استان ها برای حضور در کرمانشاه

 

بالایی در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی نوروز ۹۶ نیز گفت: در این زمینه تاکنون تلاش زیادی شده و توانستیم ۵ مستند ۵ دقیقه ای از مناطق گردشگری استان کرمانشاه جهت پخش در شبکه یک سیما تهیه و تولید کنیم.

 

وی افزود: هم چنین ۵ هزار دعوتنامه - که رسما در آن از شهروندان سایر استان ها برای گذارندن تعطیلات نوروز  در استان دعوت شده است- به سایر استان ها ارسال کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تهیه و طراحی موشن گرفی یک دقیقه ای و انتشار آن در فضای مجازی به عنوان دیگر اقدامات در این زمینه خبر داد.

 

وی هم چنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار کتابچه با موضوع معرفی مناطق گردشگری استان خبر داد که در مبادی ورودی استان توزیع می شود. هم چنین در این ایام جشنواره عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود و به نفرات برتر آن جوایزی در پایان جشنواره اهدا می شود.

 

بالایی در خصوص بحث زیباسازی مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران نیز گفت: خط کشی خیابان ها، تهیه و نصب بنر از بناهای دیدنی در مناطق مختلف استان، مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و تاریخی و... از جمله مواردی است که در این حوزه در دست اقدام است.

 

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نیز برای ایجاد لحظات شادی بخش برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاهی با کمک دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: برگزاری جنگ شادی، تئاتر خیابانی، جشنواره نقاشی، جشنواره بادبادک ها و... از جمله این برنامه هاست.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی بزرگترین سفره هفت سین جهان در این ایام و در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

 

 

ظرفیت اسکان ۱۶ و ۵۰۰ نفر شب در استان را داریم

 

وی از ظرفیت اسکان استان برای ۱۶ و هزار و ۵۰۰ نفر شب خبر داد و گفت: هم چنین برای اسکان مسافران پارک و کمپ مسافر در نظر گرفته ایم و تمام تلاشمان را برای ایجاد اوقاتی خوش برای مسافران بکار خواهیم گرفت.

 

بالایی هم چنین از برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: از مدت ها قبل تلاش شده بناها، تکایا، محوطه های ملی و تاریخی و موزه ها با ۱۰۰ راهنمای گردشگری برای حضور مسافران آماده شود.

 

وی گفت: در ایام نوروز احتمال دارد رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی خدمات دهی به مسافران در استان کرمانشاه حضور یابند و عملکرد ما را در این زمینه ارزیابی کنند.

 

ارائه خدمات نوروزی به مسافران توسط تاکسیرانی 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این سازمان در راستای استقبال از بهار طبیعت و ارائه خدمات با بکارگیری تمام امکانات و توان خود، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در ایام نوروز می باشد.

 

سجاد سلیمانی  با اشاره به آمادگی این سازمان از بیست و نهم اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز جهت ارائه خدمات به مردم و مسافران، اظهار داشت: پذیرایی از میهمانان نوروزی با سوغات کرمانشاه در ترمینال و فرودگاه در روز اول فروردین و در طاقبستان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

 

 

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به آماده باش پرسنل اداری و واحد گشت و بازرسی سازمان در مدت تعطیلات اولیه نوروز، افزود: باتوجه به اهمیت نظارت بر نحوه عملکرد تاکسیرانان به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی، پرسنل اداری و گشت سازمان در ایام نوروز در شش روز ابتدایی تعطیلات در دو شیفت صبح و عصر نیز خدمات رسانی می کنند.

 

وی بیان کرد: در مدت مذکور چهار خودرو گشت و بازرسی سازمان، سه خودرو در میادین ورودی شهر و یک خودرو در محل تور رایگان گردشگری (طاقبستان) مستقر می شوند.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه یک دستگاه کانکس جهت مکان تور رایگان گردشگری در طاقبستان، اختصاص یافته است، افزود: همانند سنوات گذشته سه دستگاه تاکسی ون با طراحی مناسب نوروز به عنوان تور رایگان گردشگری در محل طاقبستان برای مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده که از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در محل مستقر می شوند.

 

تمهیدات حضور مسافران در راه ها و پایانه مسافربری استان اندیشیده شده است

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه از آمادگی پایانه شهید کاویانی برای استقبال از مسافران نوروزی  خبر داد.

 

بهمن خسروانی با اشاره به اینکه از شرکتهای مسافربری پایانه شهید کاویانی از توقف گاه ها، محل استراحت رانندگان، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، دفاتر فروش بلیط  بازدید و مشکلات برطرف شده گفت:همچنین ناوگان مسافربری درون شهری نیز از لحاظ فنی و ایمنی مورد بررسی قرار گرفته و این پایانه آماده پذیرش مسافران است.

 

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه همچنین از تعطیلی عملیات حفاری و کارگاهی در امتداد تمام محورهای حوزه استحفاظی در طول ایام تعطیلات خبر داد.

 

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۷۰ نقطه کرمانشاه طی نوروز ۹۶

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶ گفت: به مناسبت نوروز ۹۶ در کلیه شهرستان‌های استان قطعا نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و سیاه چادرهای عرضه محصولات بومی و محلی خواهیم داشت.

 

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه اصلی در ۱۴ شهرستان استان خواهیم داشت و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی استان نیز در طاقبستان با حداقل ۱۲۰ غرفه و ۱۸ سیاه چادر برپا می شود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه طاقبستان، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی از برنامه ریزی برای نوروزی متفاوت از نوروز سال های گذشته در استان خبر داد و گفت: همه چیز در این زمینه برنامه ریزی شده خواهد بود و نمایشگاه های مد نظر به نو احسن برگزار می شوند.

 

حیدری هم چنین از برپایی نمایشگاهی نیز در منطقه تاریخی- گردشگری- جهانی بیستون طی این ایام خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

 

وی افزود: با هماهنگی شهرداری ها نیز در اکثر نقاط استان شاهد برپایی سیاه چادرهای صنایع دستی و سوغات نیز خواهیم بود.

 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه ‌و سیاه‌چادرهای صنایع دستی در بیش از ۷۰ نقطه استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی تصریح کرد: البته در صورت استقبال از نمایشگاه های مذکور احتمال افزایش تعداد آن در ایام نوروز نیز خواهد بود اما سعی ما این است که در تمام نقاط استان نمایشگاه و سیاه چادر داشته باشیم.

 

حیدری گفت: با توجه به مسائل جوی نیز ممکن است در روند برگزاری نمایشگاه ها و سیاه چادرها مشکلاتی نیز رخ دهند اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۷۰ نمایشگاه برپا و در کنار آنها نیز برنامه های جنبی متعددی تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: اجرای گروه های موسیقی، رقص محلی(هلپرکه) و... از جمله این برنامه ها است و در واقع نمایشگاه های ما علاوه بر اینکه محلی برای فروش تولیدات دستی و محلی استان می شوند، مکانی نیز برای معرفی فرهنگ بومی و محلی استان خواهند بود. هم چنین سعی ما این است که لحظات شادی بخشی برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

 

اعزام ۳۴۰ جهادگر به مناطق محروم استان

 

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از اعزام ۳۴۰ دانشجو به مناطق محروم استان خبر داد.

 

علی محمد فاطمیان، اظهار داشت:  در مجموع ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر کرمانشاهی در قالب اردوهای جهادی تا انتهای تعطیلات نوروز به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان کرد: این جهادگران به طور ویژه در مناطق محروم شهرستانهای اسلام آباد غرب، دالاهو، پاوه و کرمانشاه به رفع محرومیت و ارائه خدمات می پردازند.

 

فاطمیان عرصه های فعالیت این جهادگران را خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و علمی اعلام کرد.

 

آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی در کرمانشاه

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی خبر داد.

 

محمد رضا امیریان، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با تولیت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ستاد خدمات سفر مسئولیت کمیته امداد و نجات را بر عهده دارد.

 

امیریان بیان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفند ماه به مدت بیست روز با فعالیت ۶۸ پایگاه ثابت، سیار، موقت و راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر، محورهای مواصلاتی، مساجد اجرا می شود.

 

وی از آمادگی کامل پایگاه های مذکور به صورت ۲۴ ساعته خبر داد و افزود: پنج هزار نفر روز نیرو و ۹۲ دستگاه آمبولانس و خودرو سبک و سنگین نیز برای ارائه خدمات نوروزی آماده است.

 

امیریان اجرای طرح کنترل حوادث رانندگی و کمپین نه به تصادفات رانندگی را موثر در کاهش وقوع تصادفات نوروزی دانست و گفت: امسال نیز علاوه بر توزیع نقشه و بوروشور حاوی نکات ایمنی و علائم هشدار طرح کنترل حوادث ترافیکی اجرا می شود.

 

وی همچنین از برپایی چادرهای امدادی در شرایط اضطراری جنب پایگاه ها و نیز خیمه های نماز خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر اسکان نوروزی انجام شد که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

 

امیریان گفت: ۲۳ پایگاه ثابت و سیار به فاصله تقریبی ۱۵ کیلومتری تمام محورهای مواصلاتی استان را پوشش داده است.

 

وی از حضور تیم واکنش سریع با حضور امدادگران و نجات گران آموزش دیده خبر داد و افزود: علاوه بر تیم عملیات تیم امداد هوایی نیز آمادگی کامل دارند.

 

مساجد کرمانشاه آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه از آمادگی مساجد برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

 

طیب صفری اظهار داشت: برخی از کانون های فرهنگی-هنری سطح شهر به طور خودجوش برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اعزام برخی از بسیجیان عضو کانون های مساجد به اردوهای راهیان نور و مشهد را از دیگر برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی-هنری مساجد دانست.

 

۴۵ روز پیش از عید نوروز «طرح استقبال از بهار» در کرمانشاه آغاز شد

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ۴۵ روز پیش از عید نوروز " طرح استقبال از بهار" در کرمانشاه آغاز شد.

 

علیرضا احمدی، با اشاره به اینکه " طرح استقبال از بهار" با به کارگیری یک هزار و ۲۰۰ نیروی کار در کرمانشاه آغاز شده، اظهار داشت: در این طرح به طور شبانه روزی اقداماتی از قبیل زیبا سازی، سطح شهر، نظافت، شستشوی مخازن، استقرار ایستگاه های جدید اتوبوس،   گل کاری های انبوه، ترمیم جداول انجام می شود.

 

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه از برپایی سفره هفت سین در میادین وردی و خروجی شهر به طور ویژه و نصب المان های شهری خبر داد و گفت: در مجموع مناطق هشت گانه شهرستان کرمانشاه آماده استقبال از بهار می شود.

 

احمدی همچنین از برگزاری مانور بزرگ خدمات سفر نوروز خبر داد و افزود: امروز در این مانور تمام نیرویها شهرداری با حضور خود آمادگی شان را جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی اعلام کردند.

 

۱۵ مهمان سرا و خانه معلم در  کرمانشاه آماده پذیرش مسافر است

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

سلیمان محبی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی متقاضیان اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پنجم اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

 

 وی افزود:علاوه بر ثبت نام اینترنتی، اماکن اقامتی آماده شده از سوی آموزش و پرورش نیز در تمامی ایام نوروز آمادگی پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را دارند و افرادی که ثبت نام اینترنتی انجام نداده باشند، می‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.

 

 

محبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده سازی  بیش از دو هزار کلاس درس استان برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: برای افزایش ظرفیت اسکان کلاسهای درس در صورت وجود متقاضی برنامه‌ریزی شده و  مدارس ذخیره برای اسکان در نظر گرفته شده‌ و مشکلی برای اسکان میهمانان نوروزی در اماکن اقامتی مجموعه اموزش و پرورش استان نداریم.

 

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱ بقعه متبرکه کرمانشاه

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۲۱ بقعه متبرکه در استان مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

حجت الاسلام آیت عباسیان اظهار داشت: از مجموع ۶۳ بقاع متبرکه در استان ۲۱ بقعه مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: به طور ویژه در ۱۲ بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان گفت: در هشت بقاع متبرکه نیز علاوه بر ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت، خیمه های معرفت نیز برپا می شود.

 

وی با اشاره به اعزام ۱۴ مبلغ از قم، مجموع روحانیون مستقر در بقاع متبرکه طی ایام نوروز را ۳۴ نفر اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عباسیان امامزاده باقر بیستون را به دلیل قرارگیری بر سر مسیر تردد مسافرین، بزرگترین بقعه خدمات رسانی در ایام نوروز دانست.

,

 

,

استان کرمانشاه به واسطه مناظر طبیعی و ویژگی های برجسته آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و هم چنین آب و هوایی چهار فصل در نقاط مختلف جزو مقاصد گردشگری برای حضور مسافران است.

,

 

,

با توجه به مطالب فوق و توجه به احتمال حضور بسیاری از مسافران در استان کرمانشاه برای سپری کردن تعطیلات نوروز ۹۶، دستگاه های خدمات رسان در استان نیز تمهیداتی را اندیشیده و خود را آماده ارائه خدمت در این ایام کرده اند.

,

 

,

برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶

, برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶,

 

,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات انتظامی برای نوروز ۹۶ نیز گفت: در بحث نوروز، نیروی انتظامی با توجه به افزایش سفرها تمهیداتی پیش بینی کرده است و همه همکاران به کار گیری خواهند شد.

,

 

,

منوچهرامان الهی افزود: در طول ایام نوروز بالغ بر ۵ هزار نفر از همکاران انتظامی استان به کار گرفته می شود و گشت های خودرویی، موتوری و...را نیز افزایش داده ایم.

,

 

,

 

,

وی از برپایی ۴۰ ایستگاه پلیس طی نوروز ۹۶ در استان خبر داد و تصریح کرد: برای این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود و نیروی کمکی نیز گرفته شده است.

,

 

,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حضور پلیس طی نوروز ۹۶ در اماکن تفریحی و گردشگری، تفرجگاه ها و مناطق تاریخی استان به صورت مستمر خبر دادو گفت: این تمهیدات اندیشیده شده که مردم در نوروز ۹۶ بتوانند ایام خوبی را با امنیت و آرامش سپری کنند.

,

 

,

وی از فعالیت روزانه ۵۵ تیم گشت محسوس و ۲۰ تیم گشت نامحسوس در ایام نوروز خبر داد : ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راهور محله با به کارگیری دوربین های کنترل سرعت و نظارتی  نیز در طول نوروز به مردم ارائه خدمات می کنند.

,

 

,

سردار امان الهی همچنین از ارائه خدمات توسط دو مرکز پلیس +۱۰ در کرمانشاه طی تعطیلات خبر داد.

,

 

,

آمادگی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶

, آمادگی ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶ ,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشستی در خصوص برنامه های این اداره کل در ستاد خدمات سفر نوروز ۹۶ استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی دبیری ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه را به عهده دارد.

,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه سال ۹۵ سالی بود که نوروز با همکاری و مشارکت ۱۳ کشور با محوریت ایران ثبت جهانی شد، در کشور هم سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروز و نوروزگاه ها و برجسته کردن نوروز یک مقدار تمرکز و انرژی گذاشته است.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه نیز از دی ماه ۱۵ ستاد اجرایی را در استان ایجاد کردیم و فرمانداران نیز به عنوان روسای اجرایی ستادهای شهرستان ها منصوب شدند.

,

 

,

وی ادامه داد: در کنار این ستاد ها حدود ۱۰ کمیته اجرایی اعم از شهرداری ها، دهیاری ها، ارزیابی عملکرد سفر در استان، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیت، ترافیک،   حمل و نقل جاده ای، بهداشت، سلامت، محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بازار و...  نیز مسئولیت برنامه ریزی  برنامه ها و جزئیات خدمات سفر را فراهم کردند که بحث تحقق شعار نوروز متفاوت را در استان کرمانشاه داشته باشیم.

,

 

,

تمرکزمان در استان بر روی نوروزگاهها است

, تمرکزمان در استان بر روی نوروزگاهها است,

 

,

بالایی گفت: ما با تاکید سازمان میراث فرهنگی بر روی نوروزگاه ها متوقف شده ایم و در همه شهرستان هایمان ترکیبی از نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس، خدمات گردشگری روستایی و عشایری و در کنارش -اگر آثار تاریخی در آن مکان وجود داشته باشد-  و همینطور مراسمات و آیین های نوروزی در استان خواهیم داشت.

,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه ما در استان کرمانشاه یک میراث جهانی یعنی بیستون را داریم، بخش عمده ای از توان و انرژی خودمان را گذاشته ایم که یک نوروزگاه متمرکزی را با همه خصوصیات فوق در بیستون داشته باشیم.

,

 

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز فعالیت دفتر این نوروزگاه از اول فروردین ۹۶ خبر داد و گفت: طبق دستور العمل این نوروزگاه تا ۵ فروردین باید دایر باشد اما شرایط آب و هوایی را می سنجیم که در صورت لزوم آن را تا ۱۴ فروردین ادامه دهیم.

,

 

,

وی افزود: در کنار نوروزگاه ها، مقوله صنایع دستی نیز برای ما خیلی مهم است. همچنین فرصت ورود پیک مسافرین به استان نیز فرصت خوبی است که ما بتوانیم در فروش صنایع دستی استان توفیق داشته باشیم.

,

 

,

برپایی ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه

, برپایی ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه,

 

,

بالایی تصریح کرد: به همین دلیل خوشبختانه امسال در استان کرمانشاه ۲۷ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه داریم که شاید به نظر عددی در نوع خودش بی نظیر باشد و تلاش خواهیم کرد بخش عمده ای از تولیدات امسال را هم به نمایش بگذاریم که گردشگران خریداری کنند.

,

 

,

وی گفت: در کنار مباحث فوق بخش گردشگری روستایی، عشایری و بوم‌گردی را نیز در دستور کار داریم و ۳۰ واحد بوم گردی به بحث اسکان و پذیرش مسافرین کمک خواهند کرد و در این میان ظرفیت گردشگری عشایری را در برنامه داریم.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این راستا سیاه چادرها در ۲ یا ۳ نقطه به صورت برجسته دایر هستند. برای مثال در مجموعه طاقبستان ۱۰ سیاه چادر برپا خواهد شد و محصولات عشایری و روستا در آنها به مسافرین عرضه خواهد شد.

,

 

,

وی از برپایی یک سیاه چادر دیگر در بزازخانه پشت کارخانه سیمان خبر داد که به کمک محیط زیست و گردشگری دایر می شود و در مجموع ۱۲۰ سیاه چادر در استان طی نوروز ۹۶ برپا می شود.

,

 

,

ارسال ۵ هزار دعوتنامه به سایر استان ها برای حضور در کرمانشاه

, ارسال ۵ هزار دعوتنامه به سایر استان ها برای حضور در کرمانشاه,

 

,

بالایی در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی نوروز ۹۶ نیز گفت: در این زمینه تاکنون تلاش زیادی شده و توانستیم ۵ مستند ۵ دقیقه ای از مناطق گردشگری استان کرمانشاه جهت پخش در شبکه یک سیما تهیه و تولید کنیم.

,

 

,

وی افزود: هم چنین ۵ هزار دعوتنامه - که رسما در آن از شهروندان سایر استان ها برای گذارندن تعطیلات نوروز  در استان دعوت شده است- به سایر استان ها ارسال کردیم.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تهیه و طراحی موشن گرفی یک دقیقه ای و انتشار آن در فضای مجازی به عنوان دیگر اقدامات در این زمینه خبر داد.

,

 

,

وی هم چنین از تهیه و توزیع ۳۰ هزار کتابچه با موضوع معرفی مناطق گردشگری استان خبر داد که در مبادی ورودی استان توزیع می شود. هم چنین در این ایام جشنواره عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود و به نفرات برتر آن جوایزی در پایان جشنواره اهدا می شود.

,

 

,

بالایی در خصوص بحث زیباسازی مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران نیز گفت: خط کشی خیابان ها، تهیه و نصب بنر از بناهای دیدنی در مناطق مختلف استان، مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و تاریخی و... از جمله مواردی است که در این حوزه در دست اقدام است.

,

 

,

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری نیز برای ایجاد لحظات شادی بخش برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاهی با کمک دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: برگزاری جنگ شادی، تئاتر خیابانی، جشنواره نقاشی، جشنواره بادبادک ها و... از جمله این برنامه هاست.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی بزرگترین سفره هفت سین جهان در این ایام و در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

,

 

,

 

,

ظرفیت اسکان ۱۶ و ۵۰۰ نفر شب در استان را داریم

, ظرفیت اسکان ۱۶ و ۵۰۰ نفر شب در استان را داریم,

 

,

وی از ظرفیت اسکان استان برای ۱۶ و هزار و ۵۰۰ نفر شب خبر داد و گفت: هم چنین برای اسکان مسافران پارک و کمپ مسافر در نظر گرفته ایم و تمام تلاشمان را برای ایجاد اوقاتی خوش برای مسافران بکار خواهیم گرفت.

,

 

,

بالایی هم چنین از برگزاری مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه خبر داد و گفت: از مدت ها قبل تلاش شده بناها، تکایا، محوطه های ملی و تاریخی و موزه ها با ۱۰۰ راهنمای گردشگری برای حضور مسافران آماده شود.

,

 

,

وی گفت: در ایام نوروز احتمال دارد رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی خدمات دهی به مسافران در استان کرمانشاه حضور یابند و عملکرد ما را در این زمینه ارزیابی کنند.

,

 

,

ارائه خدمات نوروزی به مسافران توسط تاکسیرانی 

, ارائه خدمات نوروزی به مسافران توسط تاکسیرانی  ,

 

,

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: این سازمان در راستای استقبال از بهار طبیعت و ارائه خدمات با بکارگیری تمام امکانات و توان خود، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در ایام نوروز می باشد.

,

 

,

سجاد سلیمانی  با اشاره به آمادگی این سازمان از بیست و نهم اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز جهت ارائه خدمات به مردم و مسافران، اظهار داشت: پذیرایی از میهمانان نوروزی با سوغات کرمانشاه در ترمینال و فرودگاه در روز اول فروردین و در طاقبستان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

,

 

,

 

,

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه با اشاره به آماده باش پرسنل اداری و واحد گشت و بازرسی سازمان در مدت تعطیلات اولیه نوروز، افزود: باتوجه به اهمیت نظارت بر نحوه عملکرد تاکسیرانان به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی، پرسنل اداری و گشت سازمان در ایام نوروز در شش روز ابتدایی تعطیلات در دو شیفت صبح و عصر نیز خدمات رسانی می کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: در مدت مذکور چهار خودرو گشت و بازرسی سازمان، سه خودرو در میادین ورودی شهر و یک خودرو در محل تور رایگان گردشگری (طاقبستان) مستقر می شوند.

,

 

,

سلیمانی با اشاره به اینکه یک دستگاه کانکس جهت مکان تور رایگان گردشگری در طاقبستان، اختصاص یافته است، افزود: همانند سنوات گذشته سه دستگاه تاکسی ون با طراحی مناسب نوروز به عنوان تور رایگان گردشگری در محل طاقبستان برای مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده که از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در محل مستقر می شوند.

,

 

,

تمهیدات حضور مسافران در راه ها و پایانه مسافربری استان اندیشیده شده است

, تمهیدات حضور مسافران در راه ها و پایانه مسافربری استان اندیشیده شده است,

 

,

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه از آمادگی پایانه شهید کاویانی برای استقبال از مسافران نوروزی  خبر داد.

,

 

,

بهمن خسروانی با اشاره به اینکه از شرکتهای مسافربری پایانه شهید کاویانی از توقف گاه ها، محل استراحت رانندگان، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، دفاتر فروش بلیط  بازدید و مشکلات برطرف شده گفت:همچنین ناوگان مسافربری درون شهری نیز از لحاظ فنی و ایمنی مورد بررسی قرار گرفته و این پایانه آماده پذیرش مسافران است.

,

 

,

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه همچنین از تعطیلی عملیات حفاری و کارگاهی در امتداد تمام محورهای حوزه استحفاظی در طول ایام تعطیلات خبر داد.

,

 

,

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۷۰ نقطه کرمانشاه طی نوروز ۹۶

, برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ۷۰ نقطه کرمانشاه طی نوروز ۹۶,

 

,

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای نوروز ۹۶ گفت: به مناسبت نوروز ۹۶ در کلیه شهرستان‌های استان قطعا نمایشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و سیاه چادرهای عرضه محصولات بومی و محلی خواهیم داشت.

,

 

,

وی افزود: ۱۴ نمایشگاه اصلی در ۱۴ شهرستان استان خواهیم داشت و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی استان نیز در طاقبستان با حداقل ۱۲۰ غرفه و ۱۸ سیاه چادر برپا می شود.

,

 

,

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه طاقبستان، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

,

 

,

وی از برنامه ریزی برای نوروزی متفاوت از نوروز سال های گذشته در استان خبر داد و گفت: همه چیز در این زمینه برنامه ریزی شده خواهد بود و نمایشگاه های مد نظر به نو احسن برگزار می شوند.

,

 

,

حیدری هم چنین از برپایی نمایشگاهی نیز در منطقه تاریخی- گردشگری- جهانی بیستون طی این ایام خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز تخصصی صنایع دستی و سوغات است.

,

 

,

وی افزود: با هماهنگی شهرداری ها نیز در اکثر نقاط استان شاهد برپایی سیاه چادرهای صنایع دستی و سوغات نیز خواهیم بود.

,

 

,

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه ‌و سیاه‌چادرهای صنایع دستی در بیش از ۷۰ نقطه استان کرمانشاه خبر داد.

,

 

,

وی تصریح کرد: البته در صورت استقبال از نمایشگاه های مذکور احتمال افزایش تعداد آن در ایام نوروز نیز خواهد بود اما سعی ما این است که در تمام نقاط استان نمایشگاه و سیاه چادر داشته باشیم.

,

 

,

حیدری گفت: با توجه به مسائل جوی نیز ممکن است در روند برگزاری نمایشگاه ها و سیاه چادرها مشکلاتی نیز رخ دهند اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۷۰ نمایشگاه برپا و در کنار آنها نیز برنامه های جنبی متعددی تدارک دیده شده است.

,

 

,

وی افزود: اجرای گروه های موسیقی، رقص محلی(هلپرکه) و... از جمله این برنامه ها است و در واقع نمایشگاه های ما علاوه بر اینکه محلی برای فروش تولیدات دستی و محلی استان می شوند، مکانی نیز برای معرفی فرهنگ بومی و محلی استان خواهند بود. هم چنین سعی ما این است که لحظات شادی بخشی برای مسافران نوروزی فراهم کنیم.

,

 

,

اعزام ۳۴۰ جهادگر به مناطق محروم استان

, اعزام ۳۴۰ جهادگر به مناطق محروم استان,

 

,

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از اعزام ۳۴۰ دانشجو به مناطق محروم استان خبر داد.

,

 

,

علی محمد فاطمیان، اظهار داشت:  در مجموع ۳۴۰ دانشجوی دختر و پسر کرمانشاهی در قالب اردوهای جهادی تا انتهای تعطیلات نوروز به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

,

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان کرد: این جهادگران به طور ویژه در مناطق محروم شهرستانهای اسلام آباد غرب، دالاهو، پاوه و کرمانشاه به رفع محرومیت و ارائه خدمات می پردازند.

,

 

,

فاطمیان عرصه های فعالیت این جهادگران را خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و علمی اعلام کرد.

,

 

,

آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی در کرمانشاه

, آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی در کرمانشاه,

 

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آمادگی ارائه خدمات به ۳۰۰ هزار مهمان نوروزی خبر داد.

,

 

,

محمد رضا امیریان، با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با تولیت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ستاد خدمات سفر مسئولیت کمیته امداد و نجات را بر عهده دارد.

,

 

,

امیریان بیان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفند ماه به مدت بیست روز با فعالیت ۶۸ پایگاه ثابت، سیار، موقت و راهنمای مسافر در مبادی ورودی و خروجی شهر، محورهای مواصلاتی، مساجد اجرا می شود.

,

 

,

وی از آمادگی کامل پایگاه های مذکور به صورت ۲۴ ساعته خبر داد و افزود: پنج هزار نفر روز نیرو و ۹۲ دستگاه آمبولانس و خودرو سبک و سنگین نیز برای ارائه خدمات نوروزی آماده است.

,

 

,

امیریان اجرای طرح کنترل حوادث رانندگی و کمپین نه به تصادفات رانندگی را موثر در کاهش وقوع تصادفات نوروزی دانست و گفت: امسال نیز علاوه بر توزیع نقشه و بوروشور حاوی نکات ایمنی و علائم هشدار طرح کنترل حوادث ترافیکی اجرا می شود.

,

 

,

وی همچنین از برپایی چادرهای امدادی در شرایط اضطراری جنب پایگاه ها و نیز خیمه های نماز خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر اسکان نوروزی انجام شد که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

,

 

,

امیریان گفت: ۲۳ پایگاه ثابت و سیار به فاصله تقریبی ۱۵ کیلومتری تمام محورهای مواصلاتی استان را پوشش داده است.

,

 

,

وی از حضور تیم واکنش سریع با حضور امدادگران و نجات گران آموزش دیده خبر داد و افزود: علاوه بر تیم عملیات تیم امداد هوایی نیز آمادگی کامل دارند.

,

 

,

مساجد کرمانشاه آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند

, مساجد کرمانشاه آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند,

 

,

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه از آمادگی مساجد برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

,

 

,

طیب صفری اظهار داشت: برخی از کانون های فرهنگی-هنری سطح شهر به طور خودجوش برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.

,

 

,

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اعزام برخی از بسیجیان عضو کانون های مساجد به اردوهای راهیان نور و مشهد را از دیگر برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی-هنری مساجد دانست.

,

 

,

۴۵ روز پیش از عید نوروز «طرح استقبال از بهار» در کرمانشاه آغاز شد

, ۴۵ روز پیش از عید نوروز «طرح استقبال از بهار» در کرمانشاه آغاز شد,

 

,

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ۴۵ روز پیش از عید نوروز " طرح استقبال از بهار" در کرمانشاه آغاز شد.

,

 

,

علیرضا احمدی، با اشاره به اینکه " طرح استقبال از بهار" با به کارگیری یک هزار و ۲۰۰ نیروی کار در کرمانشاه آغاز شده، اظهار داشت: در این طرح به طور شبانه روزی اقداماتی از قبیل زیبا سازی، سطح شهر، نظافت، شستشوی مخازن، استقرار ایستگاه های جدید اتوبوس،   گل کاری های انبوه، ترمیم جداول انجام می شود.

,

 

,

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه از برپایی سفره هفت سین در میادین وردی و خروجی شهر به طور ویژه و نصب المان های شهری خبر داد و گفت: در مجموع مناطق هشت گانه شهرستان کرمانشاه آماده استقبال از بهار می شود.

,

 

,

احمدی همچنین از برگزاری مانور بزرگ خدمات سفر نوروز خبر داد و افزود: امروز در این مانور تمام نیرویها شهرداری با حضور خود آمادگی شان را جهت استقبال از بهار و مسافران نوروزی اعلام کردند.

,

 

,

۱۵ مهمان سرا و خانه معلم در  کرمانشاه آماده پذیرش مسافر است

, ۱۵ مهمان سرا و خانه معلم در  کرمانشاه آماده پذیرش مسافر است,

 

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

,

 

,

سلیمان محبی با اشاره به اینکه ثبت نام اینترنتی متقاضیان اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پنجم اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد، اظهار داشت: ۱۵ خانه معلم و مهمانسرای آموزش و پرورش در سطح استان اسکان میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

,

 

,

 وی افزود:علاوه بر ثبت نام اینترنتی، اماکن اقامتی آماده شده از سوی آموزش و پرورش نیز در تمامی ایام نوروز آمادگی پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را دارند و افرادی که ثبت نام اینترنتی انجام نداده باشند، می‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.

,

 

,

 

,

محبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده سازی  بیش از دو هزار کلاس درس استان برای اسکان میهمانان نوروزی گفت: برای افزایش ظرفیت اسکان کلاسهای درس در صورت وجود متقاضی برنامه‌ریزی شده و  مدارس ذخیره برای اسکان در نظر گرفته شده‌ و مشکلی برای اسکان میهمانان نوروزی در اماکن اقامتی مجموعه اموزش و پرورش استان نداریم.

,

 

,

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱ بقعه متبرکه کرمانشاه

, اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱ بقعه متبرکه کرمانشاه,

 

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۲۱ بقعه متبرکه در استان مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

,

 

,

حجت الاسلام آیت عباسیان اظهار داشت: از مجموع ۶۳ بقاع متبرکه در استان ۲۱ بقعه مجری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز است.

,

 

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: به طور ویژه در ۱۲ بقعه متبرکه مراسم تحویل سال برگزار می شود.

,

 

,

حجت الاسلام عباسیان گفت: در هشت بقاع متبرکه نیز علاوه بر ایراد سخنرانی، اقامه نماز جماعت، خیمه های معرفت نیز برپا می شود.

,

 

,

وی با اشاره به اعزام ۱۴ مبلغ از قم، مجموع روحانیون مستقر در بقاع متبرکه طی ایام نوروز را ۳۴ نفر اعلام کرد.

,

 

,

حجت الاسلام عباسیان امامزاده باقر بیستون را به دلیل قرارگیری بر سر مسیر تردد مسافرین، بزرگترین بقعه خدمات رسانی در ایام نوروز دانست.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه