اخبار داغ

مازندران آماده استقبال از مسافران نوروزی؛

خدمات‌دهی مناسب گردشگری زمینه‌ای برای رشد اقتصادی مازندران

خدمات‌دهی مناسب گردشگری زمینه‌ای برای رشد اقتصادی مازندران
با توجه به حضور خیل عظیم مسافران نوروزی در مازندران، ارائه خدمات مناسب به آنان می‎تواند حضور بیشتر آنان در منظقه و در نتیجه گشایش اقتصادی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، آرام‌آرام روزهای آغازین سال 96 از راه می‌رسند و این برای شهرهای گردشگرپذیر به معنای حضور خیل عظیم مسافران در ایام تعطیلات نوروزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

شهرستان چالوس از دیرباز یکی از مقصدهای اصلی مسافران نوروزی بود و امروز نیز با افزایش امکانات جاده‌ای بر این حضور افزوده شده است، به طوری که نه تنها از تمام نقاط ایران، بلکه کشورهای مختلف جهان نیز گردشگران به سوی چالوس روانه می‌شوند.

استقبال از مسافران نوروزی همواره نیازمند تمهیدات ویژه‌ای بوده است، برای اطلاع از وضعیت آمادگی شهرستان برای این مسأله به سراغ مسؤولان شهرستانی رفته‌ایم.

سید علی‌اصغر موسوی در این مورد با بیان اینکه چالوس یکی از مقاصد مهم گردشگری کشوری و بین‌المللی است، اظهار کرد: ظرفیت اسکان مسافر در ایام نوروز شهرستان حدود 200 هزار نفر شب است که سال گذشته 130 هزار نفر شب در شهرستان اقامت داشتند.

وی به اقدامات انجام شده قبل از شروع تعطیلات نوروزی در چالوس اشاره کرد و افزود: کمیته نظارت شهرستان از اماکن مورد استفاده گردشگری بازدید کرده است و این نظارت تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالوس با بیان اینکه از 26 اسفند ستاد تسهیلات سفر کار خود را رسما آغاز می‌کند، تصریح کرد: دو گروه بازرسی در مسیرهای گردشگری شهرستان انجام وظیفه می‌کند، کمیته استان شهرستان نیز تشکیل جلسه داده و آماده ارائه خدمات است.

این ‌مسؤول ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی نمایشگاه صنایع دستی توسط هنرمندان شهر برگزار می‌شود که محصولات آن در سطح صنایع دستی ملی، منطقه‌ای و استانی است.

موسوی با اشاره به استفاده از تجربیات موفق سال‌های گذشته یادآور شد: بروشور آشنایی با شهرستان که سال گذشته بسیار موفق بود، امسال نیز به ‌صورت جامع و کامل طراحی و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه چالوس یکی از سه ورودی استان به پایتخت محسوب می‌شود، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های خیر مقدم و اهدای پکیج فرهنگی-آموزشی در نخستین روز سال جدید از دیگر برنامه‌های امسال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری چالوس با اشاره به اینکه شعار امسال "نوروز متفاوت" است، تأکید کرد: متکدیان چهره نامناسبی به شهر داده‌اند که تلاش می‌شود با همکاری ادارات شهرستان تا پیش از ایام نوروز جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: دو دستگاه آمبولانس هلا‌ل احمر برای امدادرسانی در ایام نوروز تعمیر و آماده شده است، یک ‌دستگاه خودوری آتش‌نشانی نیز در جاده کندوان مستقر شد.

موسوی در پایان با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌های آیینی برای جذب گردشگر، از اجرای مراسم نوروز خوانی برای اولین بار در نوروز 96 در چالوس خبر داد.

محمدناصر زندی نیز در این مورد اظهار کرد: گزارش‌ها نشان از آمادگی شهرستان چالوس برای استقبال از مسافران دارد.

وی افزود: چالوس ورودی استان مازندران است و باید چهره شهر نشانگر آمادگی پذیرایی از میهمانان باشد، فضاسازی و زیباسازی شهر باید طوری انجام شود که چهره شادابتری را نشان دهد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه زیباسازی نباید تنها در مورد فضای فیزیکی شهر باشد و با عمل مناسب در این زمینه باید فرهنگ غنی منطقه نشان داده شود.

زندی ادامه داد: هم در حوزه فرهنگی و هم خدمات شهری باید خلاقیت به خرج داده شود و با نوآوری، مشکلات برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه جاده کندوان و دریا دو دغدغه بزرگ منطقه محسوب می‌شود، یادآور شد: باید با توجه به تجربیات سال‌های گذشته بین پلیس راهور و دستگاه‌های امدادی در این ‌مورد تدبیر شود، البته جاده کندوان نیاز به نگاه ملی دارد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه خدمات بین راهی به مسافران بسیار مهم است، تصریح کرد: سال به سال خدمات باکیفیت‌تر شده است، اما برخی افراد سودجو از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند، نباید فراموش کرد که هم خدمات خوب ارائه شود و جانب انصاف هم رعایت شود.

این مسؤول ادامه داد: در ایام تعطیلات بیمارستان‌ها باید آماده‌باش بوده و در مورد پزشکان متخصص هم باید طوری مدیریت شود تا در تعطیلات برای برخی از آنان در منطقه حضور داشته باشند که در هنگام حوادث غافلگیر نشویم.

وی در پایان بر لزوم اطلاع‌رسانی در مورد اماکن تفریحی به صورت بروشور به طور گسترده تأکید کرد.

رئیس دامپزشکی چالوس و کلاردشت در جلسه شورای بهداشتی و امنیت غذایی چالوس اظهار کرد: در ایام نوروز درمانگاه‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی فعال است و آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: در پایان سال برخی افراد سودجو تلاش می‌کنند گوشت و مرغ را به صورت غیرمجاز ارایه دهند که با توجه به این مسأله نظارت بیشتری روی آن انجام می‌دهیم.

علی‌صفر رضوی‌زاده به مشکلات کشتار دام در چالوس اشاره کرد و یادآور شد: نیمه اول سال با توجه به اینکه کشتار بیشتر از سایر روزها انجام می‌شود نیازمند نظارت قوی‌تر و برنامه‌ریزی مناسب‌تر است.

به گزارش بلاغ، امروز گردشگران منبع اصلی درآمد اهالی غرب مازندران محسوب می‌شوند و ارائه خدمات مناسب به آنان به معنای حضور بیشتر آنان در منظقه و در نتیجه گشایش اقتصادی است و به همین دلیل لازم است برنامه‌ریزی بهتری در مورد آن صورت گیرد.

اگرچه تلاش‌های زیادی برای آماده‌سازی شهرستان در ایام نوروز شده است و جلسات زیادی نیز برگزار شده است، اما در نهایت باید دید در عمل چه میزان از این مصوبات اجرایی می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه