اخبار داغ

شهید عبدالله احمدی;

عضویت در سازمان پیشمرگان مسلمان کرد که خشم گروهک های ضدانقلاب را برانگیخت

عضویت در سازمان پیشمرگان مسلمان کرد که خشم گروهک های ضدانقلاب را برانگیخت
با ورود شهید عبدالله احمدی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، برادران و فرزندانش نیز یکی پس از دیگری جذب سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شدند و به همین دلیل ضدانقلاب در عصبانیت کامل خانه و کاشانه اشان را در روستا با وجود اینکه خالی از سکنه بود به آتش کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید عبدالله احمدی در ششمین روز از مهرماه سال 1316 در روستای دارینه سفلی از توابع شهر مرزی بانه دیده به جهان گشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

عبدالله بعد از دوران کودکی در همان روستای محل تولدش، در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و از زمانی که توانایی کار کردن را پیدا کرد در کنار سایر اعضای خانواده به کار کشاورزی و باغداری مشغول شد.

,

 

,

عبدالله در سال 1343 ازدواج کرد و بعد از تشکیل خانواده برای رفتن به سربازی فراخوانده شد، اما حاضر به انجام سربازی در رژیم ستم‌شاهی نشد و مدتی بعد شبانه به کشورعراق گریخت، ولی در بین راه توسط مأموران رژیم عراق دستگیر شد و چند سالی را در عراق زندانی بود.

,

 

,

آزادی عبدالله از زندان عراق با قیام مردمی ایران اسلامی در سال 1357 همزمان بود. عبدالله همپای مردم انقلابی ایران در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مهرماه سال 1359 به صورت رسمی با عضویت در سازمان پیشمرگان مسلمان کرد همکاری خود را با سپاه سردشت آغاز کرد.

,

 

,

با آغاز جنگ تحمیلی و به جهت مرزی بودن شهر سردشت، عبدالله در دو جبهه فعالیت می‌کرد و برای جمع‌آوری اخبار جنگ و شناسایی استحکامات دشمن دل به دریا می‌زد و به داخل خاک عراق می‌رفت و از سویی در داخل کشور به مقابله با نیروهای ضدانقلاب مشغول بود.

,

 

,

با ورود کاک عبدالله به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، برادران و فرزندانش نیز یکی پس از دیگری جذب سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شدند و به همین دلیل ضدانقلاب در عصبانیت کامل خانه و کاشانه اشان را در روستا با وجود اینکه خالی از سکنه بود به آتش کشید.

,

 

,

گروهک های ضدانقلاب زمانی که شهید عبدالله رحیمی در شهر سردشت ساکن بود شبانه به ایشان حمله کردند، اما کاک عبدالله یک تنه در مقابل نیروهای زیاد گروهک‌های ضد انقلاب ایستاد و ساعت‌ها با آنان جنگید و سرانجام این دلاور مرد عرصه ایثار و فداکاری در روز بیست و سوم مهرماه سال 1361 خونین بال به دیدار معبودش شتافت و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شهرستان بانه به خاک سپرده شد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه