اخبار داغ

آمار یا آمار سازی

آمار یا آمار سازی
ما هنوز هم نفت ارزان قیمت خود را تقدیم هند و چین میکنیم و بجای پول، کالاهای بنجل و بی کیفیت آنها را وارد میکنیم و نه تنها با این حجم واردات تولید داخلی را فلج میکنیم بلکه آمار فروش نفت را رشد اقتصادی میدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع؛ در روزهای پایانی سال بانک مرکزی اقدام به انتشار آمار رشد اقتصادی کشور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی کشور در سه ماهه گذشته. 15/7. درصد و در نه ماه گذشته. 11/6. درصد اعلام شد.

,

این آمار در حالی منتشر میشود که حتی کشور چین که. بالاترین  رشد اقتصادی در جهان را طی دهه گذشته داشته از رشد اقتصادی متوسط  6/5. تا. 7. درصد برخوردار بوده است.
و حتی آمار های منتشره  دهه گذشته کشور خودمان حکایت از رشد. 4 ،  5. درصدی (بین سالهای. 80  تا. 85 ) دارد.

,
,

فارغ از این که این آمار چگونه بدست میآید، و اساسا چه شاخص هایی برای محاسبه نرخ رشد اقتصادی لحاظ میشود و نقش تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید وسطح رفاه جامعه  در این محاسبه چیست.

,

یاد میکنیم از بیانات رهبر انقلاب در دیدار بااعضای خبرگان که حدود یکماه پیش انجام شد، ایشان در قسمتهایی از بیاناتشان  فرمودند که؛ به رییس جمهور هم گفته ام که بیان شاخص های کلان خوب است، اما اگر قابل خدشه نباشد.

,

اگر این آمار واقعی باشد و به تعبیر رهبر انقلاب قابل خدشه نباشد ایران در رشد اقتصادی یک رکورد جهانی بدست آورده است.

,

با نگاهی دقیق به جامعه و اوضاع اقتصادی جاری در کشور و اوضاع صنایع تولیدی کوچک و بزرگ، یا در حوزه  کشاورزی و خدمات،  رکود و کاهش تولید و افزایش بیکاری را میبینیم که مغایر با ارقام اعلام شده رشد اقتصادی است.

,

آیا با ارائه آمار غلط میتوان بر مشکلات متعدد مردم در اداره امور زندگیشان سرپوش گذاشت؟

,

آیا این آمار مشکل بیکاری زنان و مردان بیشمار را که هر ساله صدها هزار فارق التحصیل جوان هم به آن افزوده میشود حل میکند؟

,

آیا انتشار این ارقام چرخه از کار افتاده تولید را به حرکت درمیاورد؟

,

ما هنوز هم نفت ارزان قیمت خود را تقدیم هند و چین میکنیم و بجای پول، کالاهای بنجل  و بی کیفیت آنها را وارد میکنیم و نه تنها با این حجم واردات تولید داخلی را فلج میکنیم بلکه آمار  فروش نفت را رشد اقتصادی میدانیم  و آمارش را به خورد افکار عمومی میدهیم در حالیکه باعث رشد اقتصادی هند و چین شده ایم و ما حصل این رفتار عامل افزایش روزانه بیکاری در بین نیروی کار و مستعد و جوان کشور شده است.

,

(امیر فرجاد)

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه