اخبار داغ

فرمانده پلیس راه جنوب استان مطرح کرد:

افزایش 100 درصدی تصادف در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان/ عدم توجه به جلو در صدر علل تصادفات

افزایش 100 درصدی تصادف در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان/ عدم توجه به جلو در صدر علل تصادفات
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از رشد 100 درصدی تصادفات از آغاز طرح ترافیکی نوروز در جاده های جنوب استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سرهنگ یدالله ستوده در گفتگو با عصرهامون ضمن تبریک ولادت با سعادت  حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و نیز تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و عید نوروز اظهار داشت:  طرح ترافیکی نوروز 96 از 25 اسفند ماه آغاز شده است اما متاسفانه تا روز گذشته تصادفات فوتی و جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی افزود: خانوادهای زیادی در این ایام که ایام شادی و نشاط و جشن و سرور است عزا دار شدند و این می طلبد که یک بار دیگر هدف از سفر را برای خود تبیین کنیم آیاهدف سفر غیر از استفاده از مواهب طبیعت و دید و بازدید و تجدید روحیه و تزریق نشاط و شادی به خود و خانواده و جامعه است.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بررسی تصادفات این ۳ روزه تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو از مهمترین علل وقوع تصادفات بوده است.
وی به بیان چند راهکار برای سفری ایمن اشاره کرد و گفت: رانندگان محترم باید بدانند مصرف مواد روان گردان و داروهای خواب آور سرعت عکس العمل در شرایط خطر را به شدت کاهش داده و رانندگی را بسیار خطرناک می سازد که در اینگونه مواقع باید از رانندگی اجتناب نمایند.
سرهنگ ستوده ادامه داد: استفاده از تلفن همراه، استفاده از هندزفری‌، هدست و بلندگوی گوشی، پیامک دادن حین رانندگی‌، عکس گرفتن، استفاده کردن از اینترنت و غیره باعث انحراف ذهن از رانندگی و تصادف می شود همچنین خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن، نوشیدن چای و ... حین رانندگی می تواند باعث انحراف از مسیر و واژگونی شود.
وی ادامه داد: تحقیقات پزشکی نشان می دهد در ساعات میانی روز یعنی ۲ تا ۴ صبح و ۲ تا ۴ عصر خواب آلودگی به اوج خود می رسد پس حتی الامکان رانندگان از رانندگی در این ساعت ها پرهیز کنند.
فرمانده پلیس راه جنوب استان افزود: سردی و گرمی بیش از حد اتومبیل، کفش نامناسب، دوره ی بارداری و قاعدگی در خانم ها از عوامل خستگی و عدم تمرکز حواس حین رانندگی ست...که لازم است بعد از هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت در استراحت گاههای بین راهی صورت گیرد.
وی اعتماد به نفس کاذب در رانندگی را نیز زمینه ساز فاجعه دانست و ادامه داد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه عامل مهمی در تصادفات است و زمانی ایجاد می شود که راننده احساس توانایی انجام کاری را دارد در حالی که این طور نیست. سرعت غیر مجاز عامل اصلی بسیاری از تصادفات است از طرفی شدت حادثه در تصادفات با سرعت غیرمجاز افزایش چشمگیری می یابد سرعت مجاز در جاده های اصلی و دو طرفه استان در روز ۹۵ و شب ۸۵ کیلومتر در ساعت می باشد.
وی در پایان گفت: اگر لاستیک شما در حین رانندگی پنچر شد فرمان را سفت و محکم بگیرید، هرگز یک دفعه روی ترمز نکوبید، تصادفات وسیله نقلیه ناراحت کننده است اما اگر اتفاق افتاد‌ آرامش خود را حفظ کنید، اگر تصادف خسارتی است ضمن عکس برداری از صحنه خودروها را به کنار بکشید.

انتهای پیام//

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه