اخبار داغ

دانشجویان دانشگاه کردستان عید را برای کودکان بی‌سرپرست شاد کردند

دانشجویان دانشگاه کردستان عید را برای کودکان بی‌سرپرست شاد کردند
تعدادی از دانشجویان دانشگاه کردستان با حضور در موسسه ای که حدود 60 کودک بی سرپرست در آنجا نگهداری می شد لباس هایی را که با عیدی خود گرفته بودند بین این کودکان تقسیم کردند و در این شب عید، دل بچه‌هایی را شاد کردند که سال‌هاست گرمای خانواده را به تن نحیف خود حس نکرده‌اند, در آغوششان گرفتند و همچون برادر خود مهر و محبت را از آنها دریغ نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،در آستانه عید نوروز و فرا رسیدن سال 96 هستیم و مردم آماده استقبال از بهار می شوند هرکس در حد وسع و توان خود در تلاش است تا با آمادگی بیشتر خود را مهیای ورود به سال جدید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش, ،در آستانه عید نوروز و فرا رسیدن سال 96 هستیم و مردم آماده استقبال از بهار می شوند هرکس در حد وسع و توان خود در تلاش است تا با آمادگی بیشتر خود را مهیای ورود به سال جدید کند.,


اما در همین روزهای پایانی سال کسانی نیز هستند که از آمدن بهار زیاد خوشحال نیستند و برای رسیدن سال نو همچون دیگران لحظه شماری نمی کنند، این عده، کمتر داشتن کفش و لباس نو را تجربه کرده اند.

,
,

 

,

خانه تکانی، گرد گیری، خرید لباس نو، میوه، آجیل و شیرینی از برنامه های این روزهای عموم هموطنان است که با شوق و شادمانی به آن می پردازند اما در این بین بسیارند کسانی که شوق و ذوقی از آمدن سال جدید ندارند، خانواده هایی که دست و دلشان حتی به گردگیری مختصر خانه و وسایلشان هم نمیرود و با تاثر به این ایام می نگرند و رنج می برند .

,

 

,

اگر در گوشه و کنار شهرمان کودکانی یتیم و بی سرپرست وجود دارند که مهربانی را می جویند، در عوض کسانی هستند که دل مهربانشان تاب گریه کودکان را ندارند,  بذل و بخشش فقط رسم بزرگترها نیست، دانشجویان بسیجی دانشگاه کردستان هم دلشان پیش بچه های یتیم است دیروز تعدادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه کردستان بخشی از اندوخته ماهانه و یا سالانه خود را برای خرید لباس عید کودکان بی سرپرست کنار گذاشته اند تا دل کودکان غمگین و بی سرپرست بهاری شود.

,

, ,

این دانشجویان نیکوکاری و کریم بودن را تمرین می کنند و جوانه وجودشان را با عطر مهربانی پرورش می دهند تا شاید فردا و فرداهای دیگر کودکی بی سرپرست یا مسکین در گوشه شهر و دیار شان نگریند.

,


دانشجویان دانشگاه کردستان دیروز به دیدار تعدادی از بچه های بی سرپرست و بدسرپرست شهر رفتند و لباس هایی را که با عیدی خود گرفته بودند بین این کودکان تقسیم کردند.

,
,


این دانشجویان با حضور در موسسه ای که حدود 60 کودک بی سرپرست در آنجا نگهداری می شد لبخند شوق بر لب این کودکان نشاندند, در این شب عید، دل بچه‌هایی را شاد کردند که سال‌هاست گرمای خانواده را به تن نحیف خود حس نکرده‌اند, در آغوششان گرفتند و همچون برادر خود مهر و محبت را از آنها دریغ نکردند. 

,
,

 

,

سید سیروان ابراهیمی مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان درباره این اقدام گفت: حلاوت و شیرینی عید زمانی است که مسکین و غنی در کنار سفره های هفت سین سال جدید را با شادمانی آغاز کنند و هیچ کس به خاطر فقر و نداری حتی از نشستن پای این سفره محروم نشود.

,

, ,

این دانشجوی دانشگاه کردستان ادامه داد: بهار بی هیچ چشم داشتی زیبایی را به همه مردمان هدیه می کند و به تک تک خانه ها سر می زند، زیرا از نگاه بهار همه مستحق درک بهارند و هیچ تفاوتی میان آنان نیست, اما در گوشه ای از شهر شاهد کودکانی هستیم که غبار غم و اندوه چهره معصوم و کودکانه آنها را پوشانده و فقر و محرومیت اجازه شاد بودن را به آنها نمی دهد,  کودکانی که دست بی رحم روزگار و نابرابری های اجتماعی، مهر محرومیت بر پیشانی شان زده و طعم خوشی های زندگی را برای یک بار هم نچشیده اند.

,

 

,

وی گفت: این ایام بهانه ای است تا تلنگری به احساسات لطیف و طبع بلند مردم وارد کند تا شاید اشک ها را از چهره های غمدیده یتیمان پاک و هر چند با هدیه ای کوچک این محرومان را شاد کنند, چرا که بارش رحمت و نوع دوستی از دستان با سخاوت مردمان پرمهر، زمین خشک فقر را سیراب می کند و فردایی سرسبز و زیبا برای همه فرزندان این مرز و بوم را نوید می دهد. 

,

 

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان با بیان اینکه مردم از آنچه خود دوست می دارند، می بخشند تا بر غرور زخم خورده پدران و مادرانی که درد نداری دلهایشان را چاک داده است، مرهمی از همدلی بگذارند گفت: احسان و بخشش مردم در این دم عید اندوه را از چهره های غم زده و رنگ پریده کودکان فقر می زداید و آنان را نیز از آمدن بهار شادمان می کند.

,

 

,

وی ضمن دعوت از تمام دانشجویان دانشگاه های استان در این طرح افزود: در سال جدید نیز این حرکت را هر پنجشنبه و جمعه ادامه می دهیم و امیدواریم دانشجویان بیشتری نیز ما را همراهی کنند.
 

,
,

مطمئنا روزهای پایانی سال فرصتی است که نگاه مان را بیش از همیشه شستشو دهیم و این آخر سالی- احتمالاً- غفلت های گذشته را به بیداری دل مان بسپاریم و طعم خوش شادی های خود را با زندگی خانواده های تهیدست تقسیم کنیم, بیاییم بی تفاوت نباشیم به اندازه همتمان کم یا بیش کمک کنیم, بیاییم شادی عیدمان را با نیازمندان تقسیم کنیم و باور داشته باشیم اگر مهربانی را تقسیم کنیم به همه می رسد.

, مطمئنا روزهای پایانی سال فرصتی است که نگاه مان را بیش از همیشه شستشو دهیم و این آخر سالی- احتمالاً- غفلت های گذشته را به بیداری دل مان بسپاریم و طعم خوش شادی های خود را با زندگی خانواده های تهیدست تقسیم کنیم, بیاییم بی تفاوت نباشیم به اندازه همتمان کم یا بیش کمک کنیم, بیاییم شادی عیدمان را با نیازمندان تقسیم کنیم و باور داشته باشیم اگر مهربانی را تقسیم کنیم به همه می رسد., مطمئنا روزهای پایانی سال فرصتی است که نگاه مان را بیش از همیشه شستشو دهیم و این آخر سالی- احتمالاً- غفلت های گذشته را به بیداری دل مان بسپاریم و طعم خوش شادی های خود را با زندگی خانواده های تهیدست تقسیم کنیم, بیاییم بی تفاوت نباشیم به اندازه همتمان کم یا بیش کمک کنیم, بیاییم شادی عیدمان را با نیازمندان تقسیم کنیم و باور داشته باشیم اگر مهربانی را تقسیم کنیم به همه می رسد.,

, ,

 

,

, ,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه