اخبار داغ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم؛

دولت در سالی که گذشت کاری برای رفع بیکاری و حاشیه‌نشینی نکرد/ آمارهای مسئولین در حوزه‌ی اشتغال غیرواقعی است

دولت در سالی که گذشت کاری برای رفع بیکاری و حاشیه‌نشینی نکرد/ آمارهای مسئولین در حوزه‌ی اشتغال غیرواقعی است
نماینده مردم ملکان گفت: در سال 95 دولت نتوانست از آمار بیکاران بکاهد و ارقام خود را با واقعیت‌های جامعه سازگار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با تشریح اقدامات انجام گرفته توسط دولت یازدهم در سال 95، خاطرنشان کرد: بیشترین تأکید رهبری در سال 95 ضمن حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در 5 محور اساسی بود که در این زمینه نیز مسئولین قوا و نمایندگان در حضور رهبری به ارائه گزارش پرداختند، آسیب‌های اجتماعی، افزایش اعتیاد و طلاق جزء موضوعاتی بودند که طبق آمار ارائه شده توسط دولت جزو عملکرد خوب دولت بود؛ در این سه حوزه دولت موفق شده است تا روند رو به رشد را متوقف سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با تشریح اقدامات انجام گرفته توسط دولت یازدهم در سال 95، خاطرنشان کرد: بیشترین تأکید رهبری در سال 95 ضمن حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در 5 محور اساسی بود که در این زمینه نیز مسئولین قوا و نمایندگان در حضور رهبری به ارائه گزارش پرداختند، آسیب‌های اجتماعی، افزایش اعتیاد و طلاق جزء موضوعاتی بودند که طبق آمار ارائه شده توسط دولت جزو عملکرد خوب دولت بود؛ در این سه حوزه دولت موفق شده است تا روند رو به رشد را متوقف سازد., آناج,

وی افزود: به طور مثال استان ما جزو استان‌هایی بود که نه تنها در این سه موضوع رشد نداشت بلکه توقف چشم‌گیری را نیز تجربه کرد، اما در مورد بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت به شهرهای بزرگ دولت اقبال و عملکرد خوبی نداشته است.

,

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که دولت در حوزه‌ی انتخابیه‌اش چه اقدامات مثبتی را انجام داده است، توضیح داد: از مهم‌ترین اقدامات دولت می‌توان به مواردی از جمله، شروع دوباره‌ی پروژه‌ی ذوب آهن شمالغرب در ملکان، اجرای مطالعات و شروع فاز یک بهره برداری از آزادراه مراغه-ملکان، آغاز روند آماده‌سازی جاده ملکان-لیلان، بهره‌برداری از تقاطع غیرهم سطح ورودی ملکان از طرف  آذربایجان‌غربی، آماده کردن پروژه ایستگاه قطار ملکان، شروع به کار احداث 4 باب درمانگاه، بیمارستان و اورژانس، موافقت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با احداث پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تأمین اجتماعی، بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب و خرید تجهیزات تصفیه خانه در ملکان اشاره کرد.

,

وی در ادامه در مورد مشکلات موجود در کابینه اذعان داشت: وزرایی که در سال 95 استعفاء دادند در رأس وزارت‌خانه‌های مشکل‌دار قرار داشتند، البته هنوز هم مشکلاتی هست اما امیدواریم با تغییر نفرات شاهد پیشرفت باشیم، بیشترین توقع در حوزه صنعت و معدن بود که متأسفانه محقق نشده و ما در این حوزه مشکلات بسیاری را شاهد هستیم، در حوزه اشتغال و رفع موانع آن نیز مشکلات زیادی داریم و این موضوع دغدغه‌ی رهبری و نمایندگان است.

,

خدادادی با اشاره به عملکرد وزرای کابینه‌ی دولت یازدهم در سال 95 گفت: وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد خوبی داشتند اما وزرای راه و شهرسازی و صنعت و معدن و تجارت جزو ضعیف ترین وزراء بودند.

,

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی که دولت و استان گریبانگیر آن بودند من حیث المجموع بنده عملکرد جبارزاده را در استان مثبت ارزیابی می‌کنم.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که بهترین و ضعیف‌ترین مصوبات مجلس در سال 95 کدام‌ها بودند، تصریح کرد: یکی از بهترین مصوبات برنامه ششم توسعه بود که در آن به مسایل اجتماعی توجه ویژه‌ای شد، اما متأسفانه در حوزه فرهنگی مصوبات و برنامه‌های خوبی نداشتیم و انتظار می‌رود در این زمینه هم مجلس و هم دولت تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: به نظر من مجلس در سال 95 در حد و اندازه‌ی یک مجلس انقلابی حاضر شد، البته باید تلاش هایمان بیشتر باشد و به این حد بسنده نکنیم.

,

خدادادی بیان داشت: در سال 96 قصد دارم تا تمامی مصوبات و برنامه‌هایم در مجلس را در سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری و با همکاری سایر اعضاء کمیسیون اجتماعی و مجلس به طور جدی دنبال نمایم.

,

وی عنوان کرد: تعطیلات نوروز را در خدمت مردم عزیز حوزه‌ی انتخابیه‌ام خواهم بود و قصد دارم تا مشکلات را بررسی و در صدد رفع آنها باشم.

,

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره‌اش در سال جاری، یادآور شد: حادثه‌ی دلخراش پلاسکو  و سانحه‌ی جانکاه قطار تبریز – مشهد که در آن هموطنان عزیزم جان خود را از دست دادند تلخ‌ترین خاطراتم بود، شیرین ترین خاطره‌ام هم راهیابی مجدد به مجلس شورای اسلامی بود که توانستم برای پنجمین بار به عنوان خدمتگزار مردم در این عرصه حضور پیدا کنم.

,

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین آرزوهایم این است که سطح نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد آنهم واقعی نه بر طبق آماری که معلوم نیست درست یا غلط، زیرا آمار ارائه شده با واقعیت و آنچه که ملموس است تضاد دارد و می‌توان گفت غیر واقعی است.

,

نماینده مردم ملکان اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم احساس می‌کنم شعار سال 96 نیز از طرف رهبری محوریت اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری به روحانی رأی می‌دهد، ابراز کرد: هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ام و منتظر مشخص شدن رقبای روحانی هستم.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه