اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

زنان و دختران ما باید الگوی فاطمی داشته باشند / سیره عملی حضرت زهرا (س) راهکار بسیاری از مشکلات جامعه است

زنان و دختران ما باید الگوی فاطمی داشته باشند / سیره عملی حضرت زهرا (س) راهکار بسیاری از مشکلات جامعه است
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم، گفت: زنان و دختران ما باید الگوی فاطمی داشته باشند تا درمقابل هجمه های شیطانی در امان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمدپناهی در گفتگو با خبرنگار قومس، ضمن تبریک بمناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه (س) و روز زن بیان کرد: یکی از درخشانترین چهره های تاریخ اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار قومس,

وی با اشاره به اینکه زنان همواره سنگ زیر بنا و بنیادین اجتماعات بشری بوده و هستند گفت:  گرایشها، افکار، تمایلات و خواستهای زنان در اجتماع نیز منشا اثر و تحولات بزرگی بوده است.

, .,

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: گرایشات و خواست های آنها ، گاهی از سوی خود آنان به منصه ظهور و بروز رسیده و گاهی به جهت تاثیر انکار ناپذیر روحیات بانوان در بروز تحولات اجتماعی به دست فرزندان آنان و مردان اجتماع به تجلی نشسته است.

,

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه قرآن کریم زن مومن را منشا و خاستگاه جامعه ایمانی و زن کافر را منشا و خاستگاه جامعه کفر معرفی کرده است گفت: زنان نه تنها نیمی از پیکره اجتماع انسانی را تشکیل می دهند، بلکه به مقتضای سمت مادری و مدیریت خانه ، منشا حضور یک نسل در جامعه انسانی خواهند بود و چنین است که زن مومن برابر با جامعه مومن و زن کافر به معنای جامعه کفر است.

, .,

وی اضافه کرد: در میان صفحات تاریخ می بینیم که وظیفه حفظ دین و پاسداری آن از گزند دشمنان و بدخواهان، بر دوش بانوانی سنگینی می کند که سند افتخار (بیان رسالات الهی) و (تبلیغ دین) را به نام خویشتن زده اند و حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر تمام خوبی های عالم هستی است.

,

امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: بدون شک امامت حلقه اتصال نبوت است و حضرت فاطمه زهرا(س) برای تبیین موضوع مهم امامت تلاش فراوان کرده و گریه ها و ندبه های این بانوی بهشتی بالاترین فریاد و دفاع از مقام امامت و ولایت بوده است.

, .,

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه شکی نیست که آنچه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) راجع به خصائص و ویژگی های فاطمه (سلام الله علیها ) نقل شده است ، جز وحی الهی نمی باشد عنوان کرد:  محبّت کردن پیامبر به خاطر عاطفه و وابستگی خانوادگی و قومی نبوده است و آنچه بیان شده یا در عمل ظاهر کرده جز حقیقت نیست .

,

وی افزود: جایگاه و منزلت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) انقدر رفیع است که امروز همه زنان عالم با تاسی از آن بزرگوار به سعادت می رسند.

, .,

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: وظیفه امروز ما این است که این بزرگوار را آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم و زنان و دختران ما الگوی فاطمی داشته باشند تا درمقابل هجمه های شیطانی در امان باشند.

, .,

حجت الاسلام احمدپناهی بیان کرد: اگر راه و سیره فاطمی را آموزش دهیم فطرت پاک وجودی انسان، خود این مسیر را جذب می کند و به سر منزل سعادت خواهد رسید ولی باید آموزه های ما در راستای دستورات دین مبین و سیره فاطمی باشد.

, .,

وی ابراز کرد:  ما چنین شخصیتی را الگوی خود می‌دانیم و اگر در حال حاضر نیز دچار مشکلاتی هستیم و بانوان و دختران ما را آسیب‌هایی تهدید می‌کند و عاقبت خانواده‌ها در ابهام است، از ناحیه عدم اقتدا به حضرت صدیقه طاهره(س) است.

,

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) معلم عفاف است اظهار کرد:  این شخص که در دعا نیز همسایگان و دیگران را مقدم می‌دارد، کسی است  که در عین قرار داشتن در فشار اقتصادی و تنگدستی به اطعام دیگران می پرداخت.

,

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه بسیاری فضائل دیگر که باید با مطالعه منابعی که در مورد ایشان هست، مورد توجه قرار گیرد گفت: سیره عملی حضرت زهرا(س) می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را برطرف سازد.

,

وی در پایان تصریح کرد: نحوه ارتباط ایشان به عنوان یک حجت و یک بانوی با کرامت الهی با همسر و فرزندانشان و با جامعه و سایر مؤمنان امری است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد و در زندگی‌ها به کار گرفته شود تا جامعه ما جامعه‌ای فاطمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه