اخبار داغ

به مناسبت روز مادر:

مادر بودن؛حسی از جنس خداوند

مادر بودن؛حسی از جنس خداوند
ول از همه از خداوند میخواهم فرزند سالم و صالحی به من عطا کند. من نیز بتوانم از این امانت الهی به خوبی مراقبت کنم و فرزندم در آینده فرد موفق و سالمی برای جامعه و دین خداباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان ، خداوند مهر خویش را در وجود مادر دمیده است. زمانیکه کودکی پا به عرصه هستی میگذارد مادر با عشق او را از تمام گزندهامحافظت میکند. کودکی که حتی توان به زبان آوردن نیازهایش را ندارد مادر زبان فرزندش میشود برای آرامش فرزندش آرامش خود را نادیده میگیرد. مادر یکپارچه عشق میشود.
به مناسبت روز مادر به سراغ مادرانی رفتم که در شرف مادر شدن هستند و برای اولین بار حس مادر شدن را تجربه میکنند. مادرانی که سالها در انتظار تجربه مادری بوده اند و اکنون خداوند این موهبت را به آنها ارزانی کرده است.
منتظر لحظه ای هستم که بتوانم فرزندم را در آغوش بگیرم
لیلا مادری است که در هفته چهاردهم بارداری خود قرار دارد. او درباره حس خود نسبت به فرزندش میگوید :  من و همسرم مدت ها خواهان فرزند بودیم ، من آنفلانزا گرفته بودم دکتر برایم آمپول تجویز کرده بود. قبل از اینکه آمپول را بزنم از بیبیچک استفاده کردم دیدم مثبت است به اندازه روز ازدواجم خوشحال شدم. برای اولین بار صدای قلبش را در هفته نهم بارداری شنیدم. وقتی این صدا را حس کردم دلم میخواست از نزدیک لمسش کنم. تمام بدنم نبض شده بود. بهترین ودیعه ای که خداوند به یک زن میدهد هدیه مادر شدن است.
لیلا درباره سختیهای دوران بارداری اش نیز گفت ، :ماههای اول، روزهای بسیار سختی داشتم. هیچ غذایی به من مزه نمیداد و حالت تهوع شدید نیز داشتم ولی از ماه چهارم حالم بهتر شد. وقتی روزها پشت سرهم میگذرند من منتظر روزی هستم که بتوانم به راحتی فرزندم را در آغوش بگیرم. در این روزها سعی میکنم غذای مفید و سالمی بخورم تا باعث تقویت فرزندم شودحتی یک قرص را بدون تجویز پزشک استفاده نمیکنم که مبادا برای سلامتی اش ضرر داشته باشد.
لیلا درباره بزرگترین آرزو برای فرزندی که هنوز به دنیا نیامده است اظهارمیکند : اول از همه از خداوند میخواهم فرزند سالم و صالحی به من عطا کند. من نیز بتوانم از این امانت الهی به خوبی مراقبت کنم و فرزندم در آینده فرد موفق و سالمی برای جامعه و دین خداباشد.
سعی می کنم در دو ماه باقیمانده تا تولد دخترم قرآن را ختم کنم
مریم مادر دیگری که در ماه ششم بارداری قرار دارد درباره حس خود نسبت به فرزندش میگوید : حس بسیار خوبی دارم. از خداوند میخواهم به تمام کسانی که در انتظار فرزند هستند این نعمت الهی را ارزانی بدارد.با اینکه دوران بارداری سختیهای فراوانی دارد اماحسی درون مادر ایجاد میشود که احساس میکند به خداوند نزدیکترشده است , این حس با هیچ حس دیگری قابل معاوضه نیست , حاضرم تمام سختیهای دوران بارداری را تحمل کنم تا فرزند سالمی داشته باشم. در این روزها سعی میکنم یک ختم قرآن  تا روز تولد دخترم داشته باشم.
عاقبت به خیری؛ بهترین دعای مادر
مریم درباره بهترین دعا برای فرزندش می گوید: بهترین دعای مادر در حق فرزندش عاقبت به خیر شدن است. اینکه هیچگاه از صراط مستقیم منحرف نشود.
مادر 24 ساله ای که فرزندش در فروردین به دنیا می آید نسبت به حس مادر شدن میگوید : دو سال است ازدواج کرده ام در ماه دوم بارداری متوجه بارداری خود شدم اولین نکته ای که در من تغییر کرد آرایش کردن و رنگ کردن مو بود. اوایل زیاد از احساس یک مادر به فرزند سر در نمیآوردم بسیار ناراحت بودم فکر میکردم چطور با این که در ماه چهارم بارداری هستم احساسی در من به وجود نیامده است با زنان زیادی صحبت کردم اما چیز خاصی دستگیرم نشد اما در ماه پنجم حاملگی وقتی برای اولین بار حرکتی مثل شنای یک ماهی را درون شکمم حس کردم صلوات فرستادم اول شوکه شدم , گریه کردم خیلی عجیب بود برایم بزرگترین معجزه ای بود که لمس کردم با اینکه قبلا صدای قلبش را هم شنیده بودم اما تا این حد حس قوی مادر بودن به من القا نشده بود امروز در ماه هشتم بارداری هستم. سلامتی پسرم از سلامتی خودم بسیار مهمتر است.
آرزو دارم فرزند سالم به دنیا بیاید و سرباز امام زمان شود
وی از آرزوی خود برای فرزندش میگوید: امسال در مجلس شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) نذر کردم فرزندم در آینده سرباز امام زمان شود شاید من به عنوان یک مادر زیاد لایق این دعا نباشم اما از ته دلم میگویم پسرم علی اصغر را نذر حضرت مهدی (عج) میکنم. از آقا میخواهم پشت و پناهش در تمام مراحل زندگی باشد.
17 سال در انتظار فرزند رنج بردم
مادر یاسمین از مادرانی بود که بعد از 17 سال خداوند به او فرزندی داده بود. وی از مشکلات خود قبل از بدنیا آمدن یاسمین میگوید: اول از هر چیزی از خدا میخواهم آغوش هیچ زنی تهی از فرزند نباشد روزهای خیلی بدی بود. سه سال بعد از ازدواج همه از من میپرسیدند شما قصد بچه دار شدن ندارید؟ از همان اوایل به دکترهای مختلفی مراجعه کردیم. وقتی اولین زمزمه های بچه دار نشدن ما در میان اقوام پچیده شد هر کس نسخه ای میپیچید. گاهی وقتها دلم نمیخواست هیچکس را ببینم. هنگامی که به دیدار نوزادی نو رسیده میرفتم اطرافیان نوزاد میگفتند چرا حسرت بچه دار شدن دارید؟ این نوزاد شب و روز را برایمان یکی کرده است. گاهی اوقات ناشکری مردم به خاطر امانتی که به آنها داده شده است عذابم میداد. من و شوهرم بارها مورد قضاوت نزدیکان قرارگرفتیم.
اطرافیان از من می خواستند به دلیل ناباروری برای شوهرم همسر دیگری انتخاب کنم
وی افزود: گاهی اوقات اطرافیان به من توصیه میکردند اگر مشکل ناباروری دارم حتما به دنبال یک همسر مناسب برای شوهرم باشم یا اینکه به همسرم توصیه میکردند زنی را برای مدتی صیغه کند و با او قرار داد محضری امضاکند که بچه را بعد از تولد به ما تحویل دهد. گاهی اوقات از اینکه شان یک زن تا این حد در جامعه پائین میآمد عصبانی میشدم. تا اینکه یکی از پزشکان روش ivf را به من پیشنهاد داد. ایشان تمام محاسن و مضرات این روش را کامل برایمان توضیح دادند و اینکه احتمال سقط در این روش بیشتر از بارداری طبیعی است. در دومین باری که از روش ivf  استفاده کردم باردارشدم. دکتر به من توصیه کرده بود از اضطراب و تحرک پرهیز کنم و در حال استراحت مطلق باشم. در اولین دوره بارداری من و خانواده ام بسیارخوشحال شدیم. اما متاسفانه جنین در دو ماهگی سقط شد و بالاخره خداوند بعداز 17 سال انتظار یاسمین را به ما داد. شوهرم وقتی در بیمارستان یاسمین را بغل کرد همانجا سجده شکر به جا آورد و من تنها اشک میریختم و خدا را شکر میکردم. یاسمین الان سه سال دارد.
از او میپرسم شما برای تربیت یاسمین چه مسائلی را در اولویت قرار داده اید؟
مادر یاسیمین اظهارمیکند: همه فکر میکردند ما باید دختری لوس و خود خواه تربیت کنیم . اما الحمدالله یاسمین الان که 3ساله است حافظ جزء سی قرآن مجید و دختری بسیار مهربان است. اولویت من در تربیت دخترم احترام و رعایت ادب نسبت به دیگران و آموزش قرآن است. سعی میکنم خودم با عملکردن به سخنانم رفتار درست را به یاسمین بیاموزم .
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه