اخبار داغ

تورگردان کهگیلویه و بویراحمدی که ایرانی ها و خارجی ها را به دل طبیعت می برد + تصاویر

تورگردان کهگیلویه و بویراحمدی که ایرانی ها و خارجی ها را به دل طبیعت می برد + تصاویر
تورگردان کهگیلویه و بویراحمدی مناطق بکری که گردشگران می توانند به آن منطقه مسافرات کنند را معرفی کرده و از زیبایی ها و طبیعت کهگیلویه و بویراحمد گفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، تعطیلات نوروز 96 در حال اغاز شدن است این روزها اگر به مناطق گردشگر پذیر نگاه کنیم می بینیم که اشتیاق مردم برای رفتن به مناطق با اب و هوای مناسب تا چه اندازه بیشتر از سایر مناطق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ،,

داشتن آب و هوایی مناسب یکی از ویزگی های خوب استان کهگیلویه و بویراحمد است شاید از استان های شمالی کمتر به استان کهگیلویه و بویراحد سفر کنند اما این استان با چهار استان، شیراز، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری  همسایه است و می توان گفت اگر همین چهار استان را حساب کنیم بدون شک تعدادی زیادی مسافر وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شوند.

,

هر چند در اوایل زمستان بارش و نزولات آسمانی کمی در استان داشتیم اما خوشبختانه در این چند روز گذشته این بارش کم تا اندازه ای جبران شده است این بارش ها علاوه بر طبیعت زیبا آب و هوا را نیز تصفیه می کند در این حالت است که می توانیم آسمان آبی را به وضوح مشاهده کنیم آسمانی که اهالی مردم خوزستان این روزها به دلیل گرد و غبار زیاد خیلی کم آن را مشاهده کرده اند.

,

کهگیلویه و بویراحمد بیش از 320 منطقه گردشگری در خود دارد که معرفی همه این مناطق به گردشگران به نظر کمی سخت است مسافرانی که وارد این استان می شوند باید بدانند که در فرصت کمی که دارند کدام منطقه را انتخاب کنند برخی نیز از خارج از کشور به این استان سفر می کنند از اتریش، هلند، آلمان و خیلی از کشورهایی که شیفته و مشتاق دیدن مناطق زیبای این استان هستند.

, اتریش, هلند, آلمان,

راهنما تور یکی از شغل هایی است که جذابیت دارد و می تواند به این گردشگران کمک زیادی بکند و بکرترین  و زیباترین مکان های گردشگری را معرفی کند.

,
, ,

در همین خصوص با یکی از راهنما تورهای استان گفت و کردیم و زیباترین مناطق استان را از زبان این تورگردان کهگیلویه و بویراحمدی به همه مسافرانی که قصد سفر به این استان را دارند معرفی می کنیم.

,

سید حمید موسوی اصل علاوه بر اینکه کارمند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان است اما نزدیک به 8 سال است که به عنوان راهنما تور گردشگران داخلی و خارجی زیادی را مناطق بکر استان راهنمایی کرده است.

,

اظهار شگفتی گردشگران خارجی

, اظهار شگفتی گردشگران خارجی, اظهار شگفتی گردشگران خارجی,

وی می گوید: از سالهای گذشته تا کنون با افراد ، گروه ها و تورهای مختلفی به عنوان کارشناس و راهنمای گردشگری همسفر بوده ام،بازیگران سینما و تلویزیون، چهرهای رسانه ای و افراد و گروه های مستند ساز از شبکه های مختلف ملی و استانی، تور های علمی و سیاحتی دانشجویی ، تورهای خانوادگی ، تورهای تخصصی  با گردشگران داخلی و خارجی.

,

موسوی اصل افزود: هیچ گردشگری نبوده که از استان ناراضی خارج شده باشد طبیعت این استان و جاذبه هایی که دارد باعث اظهار شگفتی آنها می شد مهمتر از همه چهارفصل بودن این استان برای تورهای خارجی بسیار جالب بود که در چند کیلومتر انواع آب و هوا را می توانند تجربه کنند.

,

این راهنما تور و تورگردان کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و همچنین پتانسیل های گردشگری که می تواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد و علیرغم اینکه در سال های اخیر ورود گردشگران داخلی و خارجی به این استان نسبت به سال های گذشته حضور چشم گیری داشته است به ویژه در بحث تورهای گردشگری و جمعی اما با این وجود نیاز هست که در این خصوص برنامه ریزی و زیر ساخت های مناسب گردشگری فراهم شود تا شاهد حضور گردشگران به صورت تورهای دست جمعی بیشتری باشیم.

,
, ,

 

,

صبح زاگرس- زیباترین مناطق  گردشگری استان را که می توانید به مسافران معرفی کنید برایمان توضیح دهید؟

, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, زیباترین مناطق  گردشگری استان را که می توانید به مسافران معرفی کنید برایمان توضیح دهید؟,

این استان مناطق گردشگری مختلف و زیبایی دارد به گونه ای که بسیاری از آنها چشم هر ببیننده ای را به خود جلب می کند.

,

اولین آن کوه گل سی سخت است دریاچه کوه گل در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال شرقی شهر توریستی سی سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه های «کوه گل» واقع شده است. محل قرار گرفتن این دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی و همچنین آویشن خوش عطر کوهستان مملو می شود.

, . , .,

این دریاچه در حدود 32 کیلومتر با شهر یاسوج (مرکز استان) فاصله دارد و مورد توجه مردم بومی و مسافران است. در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت انگیزی پدید می آورد. از جمله پرندگان مهاجر می توان به انواع مرغابی و اردک کله سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.

, .,
, ,

 

,

این راهنما تور کهگیلویه و بویراحمدی بیان کرد: بعد از کوه گل به سراغ یکی دیگر از زیباترین مناطق گردشگری استان می رویم که دیدن این مناطق برای مسافرانی که به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند خالی از لطف نیست شلال دان باشت یکی از مناطق گردشگری شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد است که هر ساله در ایام نوروز به علت زیبایی هایی و طبیعت بکری که دارد پر از گردشگران و مسافران نوروزی می شود.

,

موسوی اصل ادامه داد: طبیعت زیبای این منطقه  چهارفصل بودن کهگیلویه و بویراحمد را نشان می دهد و روح تازه ای در بدن هر انسانی می دمد.

,

 

,
, ,

وی عنوان کرد: آبشار تنگ تامرادی بویراحمد یکی دیگر از مناطقی است که زیبایی خاصی دارد آبشار تنگ تامرادی در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران زمین که در مسیر جاده گچساران واقع شده و ارتفاع آن بیش از 15 متر است.

,

این راهنما تور تصریح کرد: وجود چهار آبشار با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متری و حوضچه های آب در مسیر آب زلال و بسیار خنک این آبشار و همچنین وجود غارهایی که آب از دل آن می گذرد و آب مداوم از سقف آنان چکه می کند باعث شده است که هر چه بیشتر بر جذابیت و خاص بودن آن بیفزاید. طبیعت زیبا و جنگل بلوط اطراف این آبشار زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

,

,
,
, ,

چشمه بلقیس چرام باغی است که در ۴ کیلومتری جنوب شهر چرام در مسیر جاده چرام-گچساران واقع شده است، این چشمه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.[

,

موسوی اصل تصریح کرد: چشمه بلقیس چرام یکی دیگر از مناطقی است که زیبایی خاصی دارد این چشمه در کنار درختان سر به فلک کشیده و سرسبز بهش زمین را نشان می دهد.

,

, ,

 

,

این راهنما تور کهگیلویه و بویراحمدی به حرم مطهر ائمه اطهار  و امامزاده ها در استان اشاره کرد و گفت: بی‌بی حکیمه خاتون یکی از خواهران علی بن موسی الرضا و فرزند موسی کاظم است که در حوالی گچساران (دهستان بی‌بی‌حکیمه) بخاک سپرده شده‌است و دارای زائران فراوانی است.

, موسی کاظم,

موسوی اصل عنوان کرد: هر ساله در ایام نوروز گردشگران زیادی از سراسر کشوو و خارج از کشور به این استان برای زیارت بی بی حکیمه خاتون سفر می کنند به همه مردم کشور به ویژه زائران اما رضا پیشنهاد می کنم به زیارت خواهر امام رضا نیز بیایند.

,
, ,

وی به تنگ گنجه ای یاسوج اشاره کرد و گفت: منطقه گردشگری«تنگ گنجه ای» در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر محور «یاسوج به سی سخت» در دره ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط واقع است و هوائی بسیار خنک و مطبوع عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه لای درختان سر به فلک کشیده چنار این منطقه را به محل گردشگری بسیار زیبایی تبدیل کرده است. چندین چشمه آب در این منطقه جریان دارد که همه آنها از کوه«دنا »سرچشمه می گیرند.

, «, .,

موسوی اصل عنوان کرد: تنگ گنجه ای به واقع از دیدنی ترین مناطق خوش آب و هوای استان کهگیلویه و بویر احمد است دارای جاده دسترسی آسفالته اصلی می باشد و فصول بهار و تابستان بهترین زمان استقبال از گردشگران عزیز در این منطقه است.

,
, ,

 

,

این راهنما تور به تنگ مهریان اشاره کرد و گفت: در وصف این جاذبه همین بس که هزاران هزار چشم انداز طبیعی ودل انگیز در مقابل دیدگان رهگذران به رقص در آمده وبا نقش ها ورنگ های گوناگون تصویری ماندگار از تابلوی زیبای طبیعت در ذهن نقش می بندد. در این تنکه که امکانات اولیه اقامت موقت گردشگران مهیا شده در فاصله ۸ کیلومتری شمال شرق شهر یاسوج در مسیر جاده یاسوج به اقلید واقع شده.

, .,
, ,
 
,
صبح زاگرس-تورهای گردشگری در سطح استان از سوی چه نهادی نظارت می شوند؟
, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, تورهای گردشگری در سطح استان از سوی چه نهادی نظارت می شوند؟,
 
,
این تور ها در استان از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان که متولی این امر است نظارت می شوند.
,
 
,

موسوی اصل گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق گردشگری بسیار زیادی دارد به گونه ای که نمی توان همه آنها را یکی یکی نام برد اما هر کسی به این استان سفر کند دست خالی بر نمی گردد و قطعا لذت کافی را خواهد برد.

,

گزارش: زهرا داوودی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه