اخبار داغ

طبیعت بکر و سواحل پارسیان میزبان مهمانان نوروزی+تصاویر

طبیعت بکر و سواحل  پارسیان میزبان مهمانان نوروزی+تصاویر
شهرستان پارسیان با آب و هوای معتدل با جاذبه های فراوان گردشگری در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر؛ شهرستان پارسیان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت و  مساحت بیش از هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع در غربی ترین نقطۀ استان هرمزگان قراردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر؛, پارسیان خب,

ساحل زیبای بندر بوستانو، ساحل نیرم، بندرطِبِن، چشمه تنگه بردول، چشمه تنگه سریدون (سی رودان)، چشمه شمس، چشمه تنگ آب دبه، چشمه فاریاب، چشمه بنوسرکوه، گاله مزرو و زاخر در برکه دوکاء آبدان و آبشارچله، طبیعت سرکوه شنبه در ارتفاعات روستای فومستان، طبیعت تمبو، آسیاب­های آبی فاریاب و آسیاب فومستان از زیبایی­های چشم نواز و دیدنی این شهرستان هستند.

,

بندر زیارت،بندری طبیعی، بدون دست کاری بشر، قایقهایش در سایه کپر، ساحل ماسه ای، کوه فوق العاده ی رسوبی پَر خلفان، صیادها مشغول، خانه و معماری بومی، پیر زیارت، و جاده ای روستایی که از دل همه اینها می گذرد آنچنان که کوچکترین خراشی به طبیعت وارد نمی سازد. بهترین مکان برای بومگردی، شنا، قایق سواری، تورهای غواصی و تورهای ماهیگیری.

,

بندر عماریه وساحل زیبای کلندون نیز دارای چشم اندازهای طبیعی منحصر به فردنظیر کوه و دریا،ساحل شنی وماسه ای،مرجانی وخزه ای وهمجنین زیستگاه ومحل تخم گذاری لاک پشتهای نادر دریایی می باشد که اخیرا نیز آثاری از چشمه قدیمی نیمه شور یافت شده است که درقدیم آب شرب صیادان را تأمین کرده است.

,

آبشار بسیار زیبا و بیاد ماندنی در روستای “چک چک” در ۱۵کیلومتری  شهرستان پارسیان قرار دارد همه ساله و بیشتر اوقات در فصل گرم تابستان از استان هرمزگان و سایر استان های کشور در دل این طبیعت بازدید می کنند؛ زیبایی ، جذابیت و طبیعت بکر این آبشار خیره کننده است.

,

با وجود این همه زیبایی طبیعی نباید از سواحل زیبا، بسیار بکر، تماشایی و آرامش بخش منطقه غافل ماند.

,

این منطقه، به دلیل قرار گرفتن در جوار خلیج فارس و شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت­های فراوانی در بخش کشاورزی دارد و مردم بیشتر کشاورزی،صیادی و تجارت مشغول هستند.

,

شهرستان پارسیان از سمت شمال به شهرستان های مُهر و لامرد (استان فارس)، از سمت جنوب به خلیج فارس، از مغرب به شهرستان عسلویه (استان بوشهر) و از سمت مشرق به بخش شیبکوه از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان محدود می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه