اخبار داغ

از بانوان عملگرا به اقتصاد مقاومتی؛

کاشت و برداشت یک کیلو پیاز زعفران توسط بانوی کارآفرین گیلانی در ماسال

کاشت و برداشت یک کیلو پیاز زعفران توسط بانوی کارآفرین گیلانی در ماسال
بانوی کشاورز زعفران کار گیلانی با اشاره به اینکه با وجودِ مشکلات کشاورزان درگیلان، نیرو و امیدی برای آنها نیست وهیچ ارگانی ازکشاورزان حمایت نمی کند، گفت: در طرح آموزشی کاشتِ زعفرانِ فنی و حرفه ای، برای اولین بار، حدود یک کیلو پیاز زعفران که ازمشهد تهیه کرده بودم را در مهر ماه کاشتم و آبان برداشت کردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیلوفرنظری درگفتگو با خبرنگارِ پرنیان گیل با بیان اینکه درشاندرمنِ ماسال آموزشگاهِ کشاورزی به نام آویشن دارم اظهارکرد: 8 سال کارکشاورزی انجام می دهم ومربی کشاورزیِ فنی و حرفه ای هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرنیان گیل,

وی با اشاره به اینکه از زمان بچه گی به کشاورزی علاقه داشتم، عنوان کرد: به پرورش قارچ، زعفران، گیاهان دارویی، گل های آپارتمانی، تولیدِ ورمی کمپوست، فراریم(کشت گیاه درشیشه)، مشغول هستم و درآموزشگاهِ خود نیز که ازفنی و حرفه ای مجوز دارد، آموزش می دهم.

,

کارشناسِ کشاورزی با بیان اینکه در دوبار 800 کیلوگرم قارچ برداشت می کنم، افزود: در دوسالنِ 20 متربعی قارچ، پرورش می دهم، درفصولِ گرم که ذائقه مردم برای خوردن قارچ تغییر می کند، فروش کمتراست، اما الحمدلله، درمجموع از پرورش قارچ راضی هستم.

,

نظری با تصریح براینکه از جهاد کشاورزی برای شروع و ارتقاء فعالیتم نتوانستم، وام بگیرم، گفت: وام هایِ جهادِ کشاورزی برای فارغ التحصیلانِ کشاورزی نیزسودِ بالایی دارد وبه راحتی نمی توانند، وام دریافت کنند.

,

وی با اشاره به کمکِ اعضای خانواده اش درکارهایِ کشاورزی خاطرنشان کرد: برنامه روزانه زندگی ام به این صورت است که ازساعت 6:30 صبح از خواب بیدار می شوم وبه اداره فنی و حرفه ای می روم وتا 14:30 آنجا هستم.

,

کشاورز زعفران کار ادامه داد: بعد از اداره، کارهای خانه را انجام می دهم وسپس به سراغِ پرورشِ قارچ و پرورشِ گل می روم و استراحی ندارم و کشاورزی و کارِخانه تمام وقتم را می گیرد.

,

نظری با اشاره به طرح آموزشی کاشتِ زعفرانِ فنی و حرفه ای افزود: دراین طرح، برای اولین بار، حدود یک کیلو پیاز زعفران که ازمشهد تهیه کرده بودم را در مهر ماه کاشتم و آبان برداشت کردم.

,

وی با تاکید براینکه درسالِ اول کاشت زعفران، محصول دهی آن کم است گفت: اگر پیاز زعفران پوسیده نشود برای سال های بعد، به امید خدا، از کاشت زعفران، جواب می گیریم.

,

کارشناسِ ارشد باغبانی تاکید کرد: درزمین های کوهستانی که شیب داراست و آب جمع نمی شود، منطقه عالی برای کاشت زعفران است.

,

نظری مشکلاتِ کشاورزانِ گیلانی را فراوان دانست وابراز کرد: با وجودِ مشکلات، نیرو و امیدی برای کشاورزان نیست وارگانی ازکشاورزی حمایت نمی کند و کشاورزی گیلان دربسیاری ازمحصولات و زمینه ها درحال پس رفت است.

,

وی با تاکید براینکه کشاورزی یکی ازپایه های استقلال هرکشوری است، افزود: ازمسئولان انتظار داریم از کشاورزی حمایت بیشتری کنند و برای این موضوع برنامه ریزی نمایند.

,

کارشناس کشاورزی گفت: افرادی که تحت آموزش های من قرار می گیرند، بعد از اتمام، هیچ ارگانی ازآنها حمایت نمی کند و اولین چیزی که باید برای شروع و یا دریافت وام، دراختیار داشته باشند زمین است، درحالیکه ممکن است خیلی ها، تمکن مالی برای خرید و اجاره زمین را نداشته اما مهارت و توانایی لازم برای فعالیت کشاورزی داشته باشند.

,

نظری تاکید کرد: با وجود همه مشکلات به هیچ وجه از علاقه ام دست نمی کشم و آن را کنار نمی گذارم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه