اخبار داغ

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز؛

نمایشگاه گردش ایام در تبریز برپا شد/ مجموعه‌ای پر از انواع تقویم‌ها

نمایشگاه گردش ایام در تبریز برپا شد/ مجموعه‌ای پر از انواع تقویم‌ها
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه "گردش ایام "به مناسبت فرارسیدن عید نوروز از تاریخ 29 اسفند ماه 1395 الی 15 فروردین ماه 1396 در بخش اسلامی موزه آذربایجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، مرتضی آبدار صبح امروز در آئین افتتاح نمایشگاه «گردش ایام» با بیان اینکه این مجموعه شامل تصویری از تقویم‌های رقومی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک به همراه ویژگی های هر ماه و یک موضوع از ابعاد گوناگون تقویم‌های رقومی است، عنوان کرد: اصلی‌ترین ویژگی این نمایشگاه را شاید بتوان معرفی تقویم­ های رقومی و همچنین معرفی وجه «کاربردی» آنها دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: معرفی تقویم­‌ها در آستانه سال نو به گونه‌ای که همگان با آن ارتباط برقرار کرده و بهره گیرند یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می‌شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبنای نگارش سناریو این نمایشگاه را نگاه به ذات طبیعت گرایانه انسان دانست و تشریح کرد: به عبارتی دیگر همزیستی و همراهی انسان با زمان است که حال از آن فاصله بسیاری گرفته و یادآوری این نکته که گاه نیم نگاهی به گردش منظم و بی وقفۀ افلاک که موجب پیدایش شب و روز و ماه و فصل و سال و ... می شود، می‌تواند از اضطراب هر روزه وی بکاهد ، براین اساس ایده نمایشگاه خود تقویم قرار گرفته است.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: نمایشگاه گردش ایام چهارمین نمایشگاه مشترک موزه‌های آذربایجان شرقی با "موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک" طی دوسال گذشته محسوب می‌شود. 

,

گفتنی است ساعات بازدید از نمایشگاه "گردش ایام"همه روزه  از ساعت 9 الی 20 در بخش اسلامی موزه آذربایجان خواهد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه