اخبار داغ

فریدن در سالی که گذشت؛

جابجایی های سیاسی تا وعده های محقق نشده در فریدن ۹۵+ تصاویر

جابجایی های سیاسی تا وعده های محقق نشده در فریدن ۹۵+ تصاویر
پایگاه خبری فریدن در نظر دارد تا خروس بانگ شروع سال ۹۶ را سر نداده است، گزارشی از مهم ترین اخبار سال ۹۵ شهرستان فریدن در اختیار مخاطبان قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام، در ساعت های واپسین سال ۱۳۹۵هستیم، سالی که میمون با تمام بازیگوشی هایش شاخه به شاخه می پرد تا سال را به دست خروس بسپارد تا ان شاءالله امسال کبک همه خروس بخواند…
پایگاه خبری فریدن در نظر دارد تا خروس بانگ شروع سال ۹۶ را سر نداده است، گزارشی از مهم ترین اخبار سال ۹۵ شهرستان فریدن در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار اقوام,
,

سال ۹۵، سالی که وعده هایش محقق نشد

, ,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۳۴۲۴۳
,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۳۴۲۴۳
, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۳۴۲۴۳, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۳۴۲۴۳,

 
سال ۹۵ در فریدن را می توان سال محقق نشدن وعده های مسئولان نام گذاری کرد، سالی که نه وعده تامین آب شرب از منابع پایدار محقق شد و نه دیگر وعده های که مسئولان مربوطه در بسیاری از موارد به مردم شهرستان فریدن داده بودند.
زرگرپور استاندار اصفهان به بد قول ترین مسئول در میان فریدنی ها در سال ۹۵ شهرت یافت؛ مردم فریدن که چند سالی با مشکل آب شرب آلوده به نیترات دست و پنجه نرم می کردند با قولی که استاندار اصفهان برای کلنگ زنی تامین آب شرب از چشمه لنگان فریدونشهر در اوایل سال ۹۵ داده بودند، امیدوار شدند تا این مشکل ریشه کن شود اما با پیگیری های زیادی که صورت گرفت این امر باز محقق نشد و به سرانجام نرسید.
وعده رونق یافتن شهرک صنعتی فریدن، وعده دیگر استاندار اصفهان و بگی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بود که این نیز محقق نشد و اکنون می توان در وصف این شهرک گفت،«فریدن که ندارد یک نفر بیکار، پس/ یک شهرک می‌خواهد چه کار؟»!!
در راستای وعده های به سرانجام نرسیده باید بگوییم، کمربندی داران – الیگودرز که به جاده مرگ شهرت یافته است هنوز پس از وعده های بسیار در راستای ایمن سازی آن، در سال ۹۵ هم به سرمنزل مقصود نرسید.

,
,
,
,
,

پروژه ای چهار باند سازی قسمتی از این جاده که قرار بود در هفته دولت افتتاح شود به دلیل سخت گیرهای فرماندار وقت در راستای ایمن سازی افتتاح نشد اما پس از مدتی بدون هیچ گونه تشریفاتی بازگشایی شد.
پروژه چهار باند سازی کمربندی داران از پل قفر تا دو راهی نماگرد بهره برداری شد اما بسیاری از تعهدات و وعده های که در قبال ایمن سازی و تعیین ورودی و خروجی این جاده عنوان شده بود، محقق نشد.
ناتمام ماندن پروژه سالن های ورزشی در روستاهای نهرخلج و سفتجان از دیگر وعده های بود که باعث شد این پروژه ها نیز در لیست کلنگ های نافرجام سال ۹۵ قرار بگیرد.

,
,
,

خانه تکانی در فریدن با تغییر مدیران

, ,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۱۸۵۱
,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۱۸۵۱
, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۱۸۵۱, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۱۸۵۱,

 
سال میمون با تغییرات مدیریتی در فریدن همراه بود؛ سال ۹۵ نماینده جدید بر صندلی بهارستان تکیه زد و سه تن از مدیران که عضو شورای تامین بودند جابجا شدند.
اولین تغییر مهم در شهرستان فریدن با تغییر نماینده مردم چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت به دست مردم آغاز شد و اکبر ترکی بر صندلی بهارستان تکیه زد و این باعث شد محمد علی اسفنانی نماینده سابق مجلس با از دست دادن کرسی بهارستان این روزها بار دیگر به فکر بازگشت به مجلس از طریق انتخابات میان دوره ای شهر اصفهان بیافتد.
دومین تغییر مهم که بدون شک کاملا سیاسی بود و بعد از تکیه زدن نماینده بر صندلی بهارستان و برخی اعتراضات صورت گرفت، تغییر و جابجایی فرماندار فریدن بود که باعث شد، اسفندیار تاجمیری سکان فرمانداری فریدن را به دست کمال رضایت بدهد تا برخوار مقصد بعدی وی شود.
مدیر بعدی که شورای تامین فریدن را ترک کرد، سرهنگ علی فتحیان فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج فریدن بود که جای خود را به سرهنگ احسان سروش داد و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان شد.
محمد رضا توکلی رئیس سابق دادگستری فریدن با سپردن این مسئولیت به احمد براتی، سومین مدیر شورای تامینی لقب گرفت که از تیم مدیران فریدنی جدا شد، وی اکنون دادستان شهرستان نجف آباد است.
مدیر اداره ورزش و جوانان فریدن از مدیرانی بود که تغییر کرد اما بعد از تقریبا شش ماه هنوز مدیری برای این اداره انتخاب نشده است، ورزشکاران عزیز  در خصوص مدیرشان گفتند: «مدیر آه، مدیر ماه/ مدیر رفته کره ماه»
ورزشکاران فریدنی که شاهد واردات مدیر به شهرستان فریدن هستند در روزهای پایانی سفری به چین داشتند تا یک مدیر چینی هم برای اداره ورزش و جوانان پیدا کنند.
آخرین تغییر مدیریتی سال میمون، با تغییر بخشدار مرکزی شهرستان فریدن به پایان رسید و عباس نظام الاسلام جایگزین صفر بدیع الزمانی شد تا در نزدیکی انتخابات ۹۶ ، صفر بدیع الزمانی معاون فرماندار با کمترین فشار کاری کمک حال فرماندار فریدن باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

شهید رشیدی، شجاع دل سال ۹۵ فریدن

, ,
IMG_20160623_123006
,
IMG_20160623_123006
, IMG_20160623_123006, IMG_20160623_123006,

 
بییندگان پایگاه خبری فریدن مدال شجاعت در سال ۹۵ را لایق سرباز وظیفه عبدالله رشیدی دانستند ، شهیدی که برای امنیت کشورش جانفشانی کرد.
شهید رشیدی در درگیری با اشرار مسلح در کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید در زادگاهش، روستای گل امیر فریدن به خاک سپرده شد.

,
,
,

ورزشکاران و دانش آموزان فریدنی بهترین های ۹۵

, ,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۴۷۲۵
,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۴۷۲۵
, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۴۷۲۵, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۴۷۲۵,

 
ورزشکاران فریدنی در سال ۹۵ گل کاشتند، کسب مقام های کشوری در رشته شنا توسط نوجوان فریدنی عرفان عاقل رفتار، موفقیت بدنسازان فریدن که در این راه مهرداد یارعلی توانست به تیم ملی راه یابد، حضور تیم فوتسال امید فردا فریدن در لیگ دسته دو کشور و کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات کشوری و استانی توسط ورزشکاران فریدنی باعث شد تا کارنامه ورزشکاران سال ۹۵ در فریدن بدرخشد.

,
,

دانش آموزان و آینده سازان فریدن به واسطه موفقیت ها خود در عرصه کنکور و کسب مقام های متعدد استانی از بهترین های فریدن لقب گرفتند.

,

سال ۹۵ ، سال اعتراضات مردمی فریدن

, ,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۵۴۳۰
,
pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۵۴۳۰
, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۵۴۳۰, pic۲۰۱۷۰۳۱۹۱۴۵۴۳۰,

 
اولین اعتراض در فریدن، با تجمع اعتراض آمیز برخی از اهالی این شهرستان روبروی استانداری در شهر اصفهان کلید خورد و تجمع کنندگان خواهان تغییر فرماندار وقت فریدن شدند و مطالبه ای دیگر آنها تحقق وعده تامین آب شرب از منابع پایدار بود.
اعتراض بعدی توسط کشاورزان و برخی از دامداران برای استفاده از منابع ملی با تجمع در فرمانداری صورت گرفت.
اهالی روستاهای نماگرد و سفتجان به بی عدالتی در بهره برداری معادن و رسیدن به حق خود در محل معدن آهن سفتجان تجمع کردند.
آخرین اعتراض سال ۹۵، اعتراض کشاورزان فریدنی به تمام ناعدالتی ها در سال ها اخیر بود و با تجمع در فرمانداری به طرح نصف کردن حقابه کشاورزان فریدنی واکنش نشان دادند.
کشاورزان فریدن با اعتراض به عملکرد آب منطقه ای خواستار شدند که این شرکت به جای نصف کردن حقابه کشاورزان، چاه های غیر مجاز را شناسایی و آنها را پلمب کند.
کشاورزان در این تجمع نصف کردن این حق‌آبه را نابودی بخش کشاورزی فریدن دانستند و معتقد بودند نصف کردن آب مصرفی کشاورزان در منطقه فریدن زمانی رخ می‌دهد که اکثریت مردم این شهرستان از طریق این بخش امرار معاش می‌کنند و این امر موجب خواهد شد تا بسیاری از مردم این شهرستان دچار مشکل شده و مشکلات بسیاری برای منطقه رخ دهد.
اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، شعاری که شنیده نشد 
سالی که به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین بود، عملکرد مسئولان در شهرستان به گونه ای پیش رفت، که اگر امروز مردم گزارش از مسئولان طلب کنند عملکردی برای ارائه ندارند.
شهرستان فریدن با ظرفیت های که چه از لحاظ کشاورزی و چه از لحاظ تاریخی و گردشگری دارد که می توانست یک تابلو برای شعار سال باشد اما نتوانست به علت بی مدیریتی به نقطه مطلوبی برسد.
امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب، انقلاب اسلامی را همواره متعلق به مستضعفان می دانست نه انقلابی برای اشراف گری که سبب افزایش فاصله های طبقاتی بین مسئولان و مردم شود، شهرستان فریدن یکی از مناطق محروم است که طبق شواهد و سخنان ائمه جمعه ناعدالتی ها فراوانی از سوی مسئولان استان اصفهان در قبال آن صورت گرفته است و شاید با تغییر رویه بتوان از ظرفیت های بی شمار این منطقه استفاده کرد.
سال ۹۵ در فریدن برای کشاورز و کارگرش با تمام سختی هایش و حتی قرض گرفتن نان هایش گذشت اما مسئولان عزیز باید بدانند، امام خمینی(ره) بارها تاکید فرمودند: «گمان نمیکنم عبادتى بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد».
سال ۹۵ نیز به پایان رسیده و سال ۹۶ با انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری در راه است، سالی که مردم می خواهند سرنوشت کشور را به دست کسی بدهند تا با مدیریتش بتواند اوضاع را تغییر دهد اما به گفته آیت الله مدرس حال بروید و «آدم انتخاب کنید»
اکنون با تمام این تفاسیر، ان شاءالله که در سال ۹۶ کبک تمام هم میهنان عزیز،خروس بخواند و مسئولان عزیز هم مردم را دریابند و کاری نکنند که مردم بگویند:« خروسی که شغال دم صبح می برد بگذار سرشب ببرد».

,
,
,
, محل معدن آهن سفتجان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه