اخبار داغ

گفت و گویی خواندنی با سعید ایلخانی مهوار؛

آرزو داشتم لحظه تحویل سال کربلا باشم / تمام تصمیمات تحویل سال 95 را عملی کردم / نماینده مردم بودن مهمترین شاخصه یک مجری خوب

آرزو داشتم لحظه تحویل سال کربلا باشم / تمام تصمیمات تحویل سال 95 را عملی کردم / نماینده مردم بودن مهمترین شاخصه یک مجری خوب
مجری خوش صدای استان همدان در رادیو و تلوزیون در گفت گوی صمیمی با خبرنگار نافع بیان داشت: یکی از آرزوهای ویژه ام این است که اگر قرار باشد سال تحویل در یک جای مقدس و دوست داشتنی باشم کربلا یا مشهد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، در آستانه سال نو به سراغ سعید ایلخانی مهوار مجری خوش صدای استان همدان که جزء مجریان طراز اول رادیو و تلویزیون به شمار می رود و بیشتر مردم استان با وی آشنا هستند رفتیم تا گفت و گویی صمیمی داشته باشیم، اولین سوال خود را اینگونه آغاز کردیم؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

آیا شغلتان را دوست دارید؟

, آیا شغلتان را دوست دارید؟, آیا شغلتان را دوست دارید؟,

 

,

قطعاً ! ده سال است که این شغل را انتخاب کرده ام و وقت خودم را تماماً به آن اختصاص دادم، اگر رضایت نبود، هیچگاه در این شغل نمی ماندم؛ با توجه به این که بنده مشاغل دیگری هم داشتم؛ کارشناس ارشد روابط عمومی و امور بین الملل  شرکت صنایع غذایی سحر و مدیر فروش چند شرکت مختلف بودم و از لحاظ اقتصادی موقعیت های شغلی بهتری داشتم.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

چطور به این شغل ورود پیدا کردید؟

, چطور به این شغل ورود پیدا کردید؟, چطور به این شغل ورود پیدا کردید؟,

 

,

از نوجوانی به گویندگی و مجری گری علاقه داشتم. حدوداً 17 سالم بود که معمولا برنامه های رادیو را گوش می کردم، سال 86 روزهای جمعه حول و حوش ظهر برنامه ای با موضوع امام زمان(عج) به نام اشتیاق از رادیو پخش می شد، دو سه بار با این برنامه تماس گرفتم و شعر خواندم.

,

 

,

عوامل برنامه که صدای من را شنیده بودند به من پیشنهاد دادند که برای تست گویندگی بروم، این اتفاق افتاد و یکی دوبار رفتم تست دادم و بدین شکل در سال 87 به صورت رسمی وارد رادیو شدم و کارم را با همان برنامه اشتیاق و برنامه "جوانان سلام" آغاز کردم.

,

 

,

در کارهای خودتان چه کسی را الگو قرار می دهید؟

, در کارهای خودتان چه کسی را الگو قرار می دهید؟, در کارهای خودتان چه کسی را الگو قرار می دهید؟,

 

,

 وقتی که می خواهیم کاری را شروع بکنیم در ابتدای کار این که الگو داشته باشیم خوب است و می شود گفت که نیاز است، اما از یک جایی به بعد، دیگر لازم نیست و آفت است، این که بخواهید تقلید بکنیم، یا اجرای کسی را دقیقا پیاده بکنیم در اجرای خود این آفت است.

,

 

,

آن زمان که من آغاز به کار کردم افراد زیادی در شبکه های سراسری بودند، من اجرای آن ها را هرزگاهی دنبال می کردم البته بیشتر برنامه مجریان رادیویی را دنبال می کردم. بعد از یک برهه ای با توجه به شناختی که از نوع بیان خود پیدا کردم ، فاصله گرفتم و فقط یکی دو سال ابتدای کار بود.

,

 

,

در حال حاضر در چه برنامه هایی اجرا دارید؟

, در حال حاضر در چه برنامه هایی اجرا دارید؟, در حال حاضر در چه برنامه هایی اجرا دارید؟,

 

,

من همچنان بعد از گذشت 9 سال برنامه روتین خود را در رادیو با برنامه "صبح الوند" همدان حفظ کرده ام ، برنامه مجله ورزشی و برنامه ویژه ی انتخابات که به تازگی آغاز شده است نیز برنامه های دیگری در رادیو است که فعلا در حال اجرا می باشم اما برنامه های متعددی را در همدان تهیه کنندگی  و اجرا کرده ام  و نماینده رادیو و رادیو جوان هم در همدان هستم.

,

 

,

در تلوزیون نیز از سال نود یعنی تقریبا 5 سال است که با برنامه "صبح اول" وقت وارد تلوزیون شده ام که این روند تا سال 92 ادامه داشت و همزمان با این برنامه اجراهای دیگری نیز داشتم. معمولا به خاطر لحن صدایی که دارم مدیران برنامه صبح را برای اجرای من میپسندند که البته خودم هم علاقه دارم.

,

 

,

, ,

 

,

اما برنامه های متفاوتی را نیز تجربه کرده ام به طور معمول ویژه برنامه ها را اجرا دارم از انتخابات و برنامه های دهه فجر گرفته تا ویژه برنامه هایی که در سفرهای وزرا تهیه می شود.

,

 

,

برنامه های مشارکتی، برنامه های خاص در ایام ولادت و شهادت، برنامه های نوروزی، برنامه هگمتانه ما که مربوط به شهرداری بوده است، برنامه شب غربی و سیمای اصناف، مسابقات تلفنی همدان و شاید بتوان گفت تقریبا تجربه اجرای  70 درصد از برنامه های شبکه همدان را در سیما تجربه کرده ام و در تلوزیون فقط به عنوان مجری بوده ام.

,

 

,

بهترین اتفاق زندگیتان در سال 95 چه چیزی بوده است؟ 

, بهترین اتفاق زندگیتان در سال 95 چه چیزی بوده است؟ , بهترین اتفاق زندگیتان در سال 95 چه چیزی بوده است؟ ,

 

,

سال 95 به طور کلی جهش مالی بهتری داشته ام اما نگاه من به یک سال نگاهی اقتصادی نیست برای این که بگویم چقدر پیشرفت داشته ام در کل با توجه به اتفاقات ناخوشایندی که در زندگی شخصی برایم اتفاق افتاد، سال خوبی برای من نبود.

,

 

,

هرچند که اتفاقات قشنگی نیز در این سال برایم رقم خورد از این که باز هم در رادیو توانستم رتبه برتر را کسب بکنم، همچنین در جشنواره سراسری تلوزیون و رادیو که هر دوسال اجرا میشود؛ هم در رادیو و هم در تلوزیون توانستیم مقام برتر را کسب بکنیم.

,

 

,

 

,

شاید خیلی از دوستان ندانند که رادیو همدان قریب به یک دهه است برترین رادیو در بین مراکز استانی در سطح کشور است که با تلاش مدیران، کارکنان رادیو و با تمام سختی هایی که ما داریم متحمل میشویم در این وضعیت بد اقتصادی حاکم بر صدا و سیما که به صورت کلی و کشوری است، به آن دست پیدا کرده ایم و این اتفاق رقم خورده است که این یک رکورد فوق العاده برای رادیو همدان است.

,

 

,

خوشبختانه در تلوزیون با آمدن آقای مهندس حمید نظیری آستانه که حدود یک سال و نیم است معاون سیما هستند اتفاقات خوبی افتاده است و در این مدت توانستیم جهش خوبی داشته باشیم.

,

 

,

بهترین اتفاقی که دوست داشتید در سال 95 برای شما رخ دهد چه چیزی بوده است؟

, بهترین اتفاقی که دوست داشتید در سال 95 برای شما رخ دهد چه چیزی بوده است؟, بهترین اتفاقی که دوست داشتید در سال 95 برای شما رخ دهد چه چیزی بوده است؟,

 

,

از نظر کاری آن چیزی که میخواستم با تلاشهایی که داشتم به دست آوردم، اما یک سری اتفاقات هم دوست داشتم رخ بدهد مثلاً این که وضعیت مالی سازمان خوب شود که متأسفانه تغییری نکرد و این خوشایند نبود که در این تلاش شبانه روزی که همکاران دارند این اتفاق نیافتاد.

,

 

,

در زندگی شخصی خودم هم یک سری اتفاقات رخ داد که خوشایند نبود حدوداً از مرداد ماه روزهای فوق العاده سختی را گذراندم و امیدوارم سال 95 خیلی سریع تمام شود.

,

 

,

کدامیک از تصمیماتی که لحظه تحویل سال 95 گرفتید در این سال عملی کردید؟

, کدامیک از تصمیماتی که لحظه تحویل سال 95 گرفتید در این سال عملی کردید؟, کدامیک از تصمیماتی که لحظه تحویل سال 95 گرفتید در این سال عملی کردید؟,

 

,

خوشبختانه میتوانم بگویم تمام تصمیماتی را که اتخاذ کرده بودم، عملی کردم که بخشی از این تصمیمات مربوط به کار و حرفه ام بود. در زندگی شخصی نیز یک سری اتفاقات خاص را از نظر اقتصادی مثل همه مردم باید در نظر میگرفتیم که خوشبختانه دست داد. به طور کلی چیزی که باید به دست می آوردم محقق شد و فکر نمکنم کار نیمه تمامی برایم مانده باشد.

,

 

,

, ,

 

,

مهمترین ویژگی و شاخصه یک مجری موفق از نظر شما چیست؟

, مهمترین ویژگی و شاخصه یک مجری موفق از نظر شما چیست؟, مهمترین ویژگی و شاخصه یک مجری موفق از نظر شما چیست؟,

 

,

خیلی ویژگی ها هست که یک مجری را به عنوان یک مجری خوب و حرفه ای در کار معرفی می کند، من فکر میکنم اولین شاخصه ای که یک مجری حرفه ای و خوب باید داشته باشد نماینده مردم بودن است.

,

 

,

نماینده یک ملت و در سطح استان نماینده استان خود باشد هرچند که در حال حاضر دیگر با وجود تقویت شبکه های استانی بر شبکه های ماهواره ای این شبکه ها نیز حتی از سطح ملی گذشته اند و فرا ملی شده اند و نمیتوانیم بگوییم کسی که خارج از کشور است شبکه همدان را نگاه نمیکند، خیلی اوقات پیامک هایی که در برنامه های ما می آید خارج از استان و گاهی خارج از کشور است.

,

 

,

مجری باید دانش بالایی داشته باشد قبل از ورود به حوزه ای خاص اطلاعات خود را افزایش دهد و همچنین صدا و سیمای مجری مورد قبول مردم باشد.

,

 

,

مهمترین مسئله ای که باعث میشود یک مجری مخاطب خود را از دست ندهد چه چیزی است؟

, مهمترین مسئله ای که باعث میشود یک مجری مخاطب خود را از دست ندهد چه چیزی است؟, مهمترین مسئله ای که باعث میشود یک مجری مخاطب خود را از دست ندهد چه چیزی است؟,

 

,

ما حتی اگر یک روز سرحال نباشیم مردم خیلی خوب متوجه می شوند باور بفرمایید که شعار نمیدهم و این را لمس کرده ام. کما اینکه ممکن است برای خود ما هم اتفاق افتاده باشد که یک روز حال خوبی نداشته باشیم و یا عزیزی را از دست داده باشیم اما در برنامه حاضر شده ایم ، این آنتن شخصی نیست و مردم خیلی خوب؛ حرفه ای بودن، خوب بودن، شاد بودن و یا دانش کم و غمگین بودن مجری را تشخیص می دهند.

,

 

,

اگر مجری با مردم رو راست باشد و واقعا آن چیزی که درخواست مردم است از مسئولین مطالبه بکنند مردم پای برنامه میشینند اگر غیر از این باشد و مجری به نوعی فقط بخواهد یک عده خاص را ببیند مردم قطعا گریزان خواهند شد.

,

 

,

, ,

 

,

اجرای خودتان را دوست دارید؟

, اجرای خودتان را دوست دارید؟, اجرای خودتان را دوست دارید؟,

 

,

این را باید مردم بگویند و نظر من فکر نمیکنم مهم باشد چرا که برای آنها اجرا میکنم، اما من به صورت حرفه ای سعی کرده ام که خوب اجرا بکننم و واقعا وقت گذاشته ام، یکی از مزیت های اجرای من اجرا در حوزه های مختلف است، که این هم میتواند در جای خاصی به طور مثال در بحث استانی مزیت باشد، اما اگر بخواهیم خیلی تخصصی نگاه بکنیم اصلا شاید درست نباشد در حالی که نگاه من نیز به این صورت است که در یک حوزه خاص اجرا بکنم خیلی بهتر است.

,

اما به جرأت میتوانم بگویم که در استان همدان در بحث اجرا ما یک سر و گردن انصافا از همه استان ها برتر هستیم و این را من نمیگویم کارشناسان حوزه اجرا در سطح کشور و ارزیابهای رادیو و تلوزیون خصوصا رادیو اذعان دارند که این یکی از پتانسیل های صدا و سیمای استان همدان است.

,

 

,

بازخورد اجراهای شما به چه صورت بوده و آیا تا بحال به شما انتقاد وارد شده است؟

, بازخورد اجراهای شما به چه صورت بوده و آیا تا بحال به شما انتقاد وارد شده است؟, بازخورد اجراهای شما به چه صورت بوده و آیا تا بحال به شما انتقاد وارد شده است؟,

 

,

بله قطعا شده است و اگر روزی انتقاد نشود به حرفه ای که داریم باید شک بکنیم ما قطعا نمیتوانیم نظر همه را به خود جلب بکنیم. پیش آمده است که مخاطبین چه در برخوردها به صورت حضوری و چه از طریق پل های ارتباطی که در برنامه ها بوده گاهی انتقاد، گاهی تأیید و مواقعی نیز پیشنهاد داشته اند و من فکر میکنم که لطف مردم نسبت به بنده بیشتر از انتقاد آنها بوده است.

,

 

,

بنظرتان توانستید با مخاطبین خود ارتباط خوبی برقرار کنید و آیا آنها را می شناسید؟

, بنظرتان توانستید با مخاطبین خود ارتباط خوبی برقرار کنید و آیا آنها را می شناسید؟, بنظرتان توانستید با مخاطبین خود ارتباط خوبی برقرار کنید و آیا آنها را می شناسید؟,

 

,

خوشبختانه این اتفاق در رادیو خیلی بهتر اتفاق افتاده است چون رادیو یک رسانه گرم است، همچنان یک سری افراد خاص در مشاغل، مکان و سنین خاص مخاطب ما هستند که ما گاها حتی خیلی از این افراد را به اسم نیز میشناسیم و دقیقا مستمعین و مخاطبین هر روز ما هستند و اگر روزی با ما ارتباط نگیرند از آنها یاد میکنیم بطور مثال فردی داریم که خارج از استان است و از جاجرود با ما ارتباط برقرار میکند.

,

 

,

, ,

 

,

ما نه تنها این مخاطبین را میشناسیم بلکه سلیقه آنها را نیز شناخته ایم، البته این نباید باعث گردد که ما فکر کنیم یک عده خاص را میشناسیم و فقط برای آنها اجرا بکنیم.

,

 

,

ما باید ساختار کلی استان خودمان یعنی مرکز استان، شهرستان ها و روستاها که معمولا ساختار سلیقه ای و فکری آنها را میشناسیم در نظر بگیریم.

,

 

,

شعار من این است که ما در رسانه باید به نوعی صحبت بکنیم که حرف ما را هم یک فرد که سواد پایین دارد و ممکن است در یک شغل خدماتی باشد متوجه شود و هم برای آن فردی که استاد دانشگاه است، مقبول واقع شود.

,

 

,

دوست دارید لحظه سال تحویل کجا باشید؟ 

, دوست دارید لحظه سال تحویل کجا باشید؟ , دوست دارید لحظه سال تحویل کجا باشید؟ ,

 

,

من هیچ سالی خارج از همدان نبودم با توجه به این که در ده سال گذشته نیز همیشه شیفت بودم و امسال روز عید نیز برنامه دارم یعنی از 28 اسفند شیفت جدید من با تیم جدید برنامه صبح شبکه همدان که عنوان برنامه "امروز" می باشد آغاز گردیده است. حتی روزهای تعطیل که خیلی ها در منازل خود و در کنار خانواده هستند ما ویژه برنامه ایام نوروز را میرویم. رادیو نیز با ارتباط های زنده ای که داریم همینطور است و معمولا این اتفاق نمی افتد که خارج از همدان باشم.

,

 

,

اما یکی از آرزوهای ویژه ام این است که اگر قرار باشد در یک جای مقدس و دوست داشتنی باشم کربلا یا مشهد باشد و اگر یک جای سیاحتی  و زیبا را بخواهم عنوان بکنم؛ جواهر ده سبز در استان مازندران شهرستان رامسر و همچنین شیراز را نام ببرم.

,

 

,

مهمترین آرزویتان برای سال 96 را بفرمایید.

, مهمترین آرزویتان برای سال 96 را بفرمایید., مهمترین آرزویتان برای سال 96 را بفرمایید.,

 

,

همان جمله قدیمی که از مرحوم خسرو شکیبایی بخاطر دارم؛ عید واقعی و تبریک واقعی برای آنهایی است که پایان سال خود را جشن میگیرند و انتهای سال معلوم است که میخواهند چه نمره ای به خود بدهند و آن وقت است که باید تبریک گفت، اما داشتن آرزو برخلاف رویاپردازی اصلا بد نیست، من آرزو میکنم که در سال 1396 هر کسی هر آرزویی دارد به آن دست پیدا بکند.

,

 

,

, ,

 

,

مهمترین نکته به اعتقاد من دل خوش و لب خندان داشتن است حتی با وجود مشکلات زیادی همچون مشکلات اقتصادی، همه این ها را میشود تحمل کرد اما اگر در زندگی رضایت قلبی نداشته باشیم هیچ کاری نمی شود کرد و من فکر میکنم داشتن یک  روح آرام و قلبی سرشار از طمأنینه و آرامش یک آرزوی بسیار زیبا برای همه مردم باشد.

,

انتهای پیام/
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه