اخبار داغ

گفتگویی متفاوت با یک 30 اسفندی؛

۳۰ اسفندی‌ها لجبازند!

۳۰ اسفندی‌ها لجبازند!
بعضی از متولدین این روز می‌گویند ما اگر متولد یک روز قبل یا بعد بودیم، هر ساله تولد داشتیم و خلاصه از این جدا افتادن شاکی هستند! اما قشنگی‌اش این است که دقیقاً همان روزی به دنیا آمده‌ام که وارد فصل نو می‌شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، ۳۰ اسفند روزی است که هر چهار سال یک‌بار پا به تقویم‌ها می‌گذارد و اسم آن سال را به «کبیسه» تغییر می‌دهد. این رویداد متناوب و تکراری وقتی به عنوان تاریخ تولد یک نفر در شناسنامه‌اش ثبت شود، برای او شاید اتفاقات خاصی را رقم بزند. مخصوصاً در این دوران جدید که جشن تولد گرفتن، رونق بیشتری دارد! حساب کنید یک ۳۰ اسفندی برای فرارسیدن سالروز تولدش، به جای «سالشماری»، باید «چهارسالشماری» کند! البته به دنیا آمدن در این روز، به خودی خود چیزهای زیادی را تغییر نمی‌دهد. نهایتا مسئله جشن تولد باقی می‌ماند که قضای آن را یک روز جلوتر یا عقب‌تر به جا می‌آورند و تمام!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

روزهای پایانی امسال، خیلی اتفاقی گذرمان به یکی از همین متولدان ۳۰ اسفند افتاد. او را به گفتگو دعوت کردیم و او هم با کمال میل پذیرفت و به صحبت نشستیم. «عباس بیدگلی» متولد سال ۱۳۶۲ است. از همان ابتدای صحبتمان، آب سردی روی آتش بحث ما ریخت که: «زمان ما جشن تولد گرفتن مثل حالاها اینقدر مد نبود!» و اینگونه تنها بهانه‌ای را که برای شروع صحبت به ذهن ما می‌رسید، از دستمان گرفت.

,

اما وقتی معلوم شد عباس، یک راننده است و بیش از ۱۰ سال تاکسی‌داری کرده است، تازه صحبتمان گل انداخت و پای «تاکسی‌ گویه‌های» او نشستیم. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از گفتگوست که تمرکز بیشتری بر ماجرای متولد شدن در ۳۰ اسفند دارد.

,

از دردسرهای تولد گرفتن برای ۳۰ اسفندی‌ها بگو!

, از دردسرهای تولد گرفتن برای ۳۰ اسفندی‌ها بگو!,

البته زمان ما، تولد گرفتن مد نبود و از طرفی خودم هم زیاد اهل هدیه گرفتن نیستم. به خاطر اینکه می‌گویم شاید برای دیگران سخت باشد و سلیقه من را ندانند؛ اما با هدیه دادن مشکلی ندارم.

,

نظر خودت در مورد ۳۰ اسفندی‌ها چیست؟

, نظر خودت در مورد ۳۰ اسفندی‌ها چیست؟,

از نظر شخصی من؛ تفاوتی با متولدین سایر روزها ندارند؛ گرچه هم از دید منفی می‌شود به این قضیه نگاه کرد و هم از دید مثبت. از یک لحاظ خاص هستند و تولد آنها در آخرین ماه و آخرین روز سال قرار دارد و به شکلی در آخر قرار گرفته‌اند. بعضی از متولدین این روز هم می‌گویند ما اگر متولد یک روز قبل یا بعد بودیم، هر ساله تولد داشتیم و خلاصه از این جدا افتادن شاکی هستند! اما قشنگی‌اش این است که دقیقاً همان روزی به دنیا آمده‌ام که وارد فصل نوی بهار می‌شویم و چه خوب است که آدم سال به سال عوض بشود و پیشرفت کند.

,

آیا این آخر بودن، در زندگی‌ات هم تاثیری داشته است؟

, آیا این آخر بودن، در زندگی‌ات هم تاثیری داشته است؟,

فکر می‌کنم در زندگی هم همینطور بوده‌ام! [با خنده] و آخر افتاده‌ام. با مشکلاتی که برایم رخ داده، زندگی‌ام اینگونه رقم خورده است.

,

به نظرت روز تولد انسان‌ها در سرنوشت‌شان تاثیر دارد؟

, به نظرت روز تولد انسان‌ها در سرنوشت‌شان تاثیر دارد؟,

فکر نمی‌کنم.

,

آیا فرزند هم دارید؟

, آیا فرزند هم دارید؟,

بله.

,

فرزندتان متولد چه تاریخی است؟

, فرزندتان متولد چه تاریخی است؟,

متولد ۲۵ اسفند است. [با خنده]

,

جالب شد؛ امکان دارد تاریخ تولد همسرت را هم بپرسم؟

, جالب شد؛ امکان دارد تاریخ تولد همسرت را هم بپرسم؟,

بله؛ متولد ۱۳ اسفند!

,

جالب‌تر شد! متولدین اسفند، ویژگی مشترکی دارند؟ تا الان چیزی احساس کرده ای؟!

, جالب‌تر شد! متولدین اسفند، ویژگی مشترکی دارند؟ تا الان چیزی احساس کرده ای؟!,

احساس می‌کنم همه متولدین اسفند [خنده] لجباز هستند و نمی‌توانند با هم سازگاری داشته باشند. البته در زندگی مشترکمان، من خیلی تحمل کرده‌ام.

,

تو که گفتی تاثیر تولد در فلان ماه و روز را در سرنوشت انسان‌ها، قبول نداری!؟

,

بله؛ درست است. حتماً عوامل دیگری در این مسئله دخالت داشته است […] اما به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً روی این موضوع کار کنید که قضاوت کردن در مورد زندگی دیگران به خصوص در کاشان، عادت بسیار بدی است که متأسفانه خیلی شایع است.

,

شغلت چیست؟ 

, شغلت چیست؟ ,

من ۱۲ سال راننده تاکسی بودم. اما تقریباً ۱۵ روزی است که ماشینم را خوابانده‌ام؛ چرا که دیگر از شغل خود خسته شده‌ام! یک راننده تاکسی باید حوصله زیادی داشته باشد تا بتواند با مردم، ارتباط خوبی برقرار کند. مخصوصا در این ترافیک سنگین کاشان که دیگر مثل تهران شده است؛ صبر داشته باشد. اگر به هر دلیلی حوصله نداشته باشی، ممکن است در یک لحظه حادثه‌ای اتفاق بیفتد که جان دیگر انسان‌ها را به خطر بیاندازد و مقصر من هستم که با اینکه آمادگی رانندگی را نداشتم؛ اما پشت فرمان نشستم.

,

پس به عنوان یک ۳۰ اسفندی، زندگی پر ماجرایی داری که به طور همزمان زندگی و کارت با تحول اساسی روبرو شده است؟

, پس به عنوان یک ۳۰ اسفندی، زندگی پر ماجرایی داری که به طور همزمان زندگی و کارت با تحول اساسی روبرو شده است؟,

بله؛ سختی‌های زیادی کشیده‌ام.

,

خب برای ادامه کار چه تصمیمی داری؟

, خب برای ادامه کار چه تصمیمی داری؟,

برای کار، شاید به عنوان راننده در آتشنشانی مشغول بشوم. چون راننده سرعتی هستم و این سرعت من در رانندگی که البته همراه با احتیاط است، به درد رانندگی ماشین آتشنشانی و آمبولانس می‌خورد که بتوانم لاین(خط) فرار را تشخیص بدهم و زودتر به مقصد برسم. شاید جان یک نفر در گرو همین چند ثانیه زودتر رسیدن خودروی امداد باشد.

,

برایت آروزی موفقیت و سلامتی در کار و زندگی می‌کنم.

, برایت آروزی موفقیت و سلامتی در کار و زندگی می‌کنم.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه