اخبار داغ

وقتی همه چیز در برابر قدرت باور «ما می‌توانیم» زانو می‌زند؛

تجلی اقتصادمقاومتی با پرورش قارچ در کارخانه اسید!+عکس

تجلی اقتصادمقاومتی با پرورش قارچ در کارخانه اسید!+عکس
کارخانه اسید میهن فراهان در راستای اقتصاد مقاومتی علاوه بر تولید اسید با استفاده از بخار اضافه در روند تولید اسید سولفوریک، اقدام به ایجاد کارگاه قارچ کوچکی در محوطه شرکت با خلاقیت مهندسین کارخانه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اقتصاد مقاومتی شعاری که که این روزها به‌عنوان راه گشای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود اما توجه چندانی به عملی شدن آن نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

استفاده از ظرفیت و پتانسیل داخلی و توجه خاص به تولید کالاهای اساسی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند و با تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه کشور فراهم می شود. کم نیستند در این میان عده‌ای که برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و کمک به چرخه اقتصاد کشور واژه «ما می توانیم» را در عمل ثابت کرده اند.

,

, ,

کارخانه اسید میهن فراهان یکی از واحدهای تولیدی است که علاوه بر تولید اسید با استفاده از بخار اضافه در روند تولید اسید سولفوریک، اقدام به ایجاد کارگاه قارچ کوچکی در محوطه کارخانه کرده است.

,

این کارخانه ی تولید کننده اسید سولفوریک ۹۸ درصد، در سال ۸۱ با سرمایه ۲۰ میلیاردی در ۳ سایت در شهرک صنعتی فراهان احداث شده است.

,

این کارخانه تولید کننده اسید سولفوریک در فراهان ظرفیت تولید روزانه ۹۲ تُن اسید سولفوریک را دارد.

,

بخار آب اضافه در روند تولید محصول این کارخانه از طریق لوله‌ها در محوطه کارخانه خارج می شود، مدیرعامل این کارخانه به منظور استفاده بهینه از این بخار آب اضافه و در راستای اقتصاد مقاومتی با خلاقیت مهندسان جوان این کارخانه، بخار آب را به داخل سالن کوچکی برای تولید قارچ مصرفی کارگران کارخانه هدایت کرده است.

,

, ,

اکبری، مسئول فنی کارخانه در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به ایجاد کارگاه تولید قارچ در کارخانه اسید «میهن» گفت: با آموزش کارشناسان جهادکشاورزی و خلاقیت مهندسان این کارخانه موفق به تولید قارچ در سالن کوچکی به صورت آزمایشی در کارخانه شدیم.

, فراهان خبر,

وی افزود: در گذشته بخار آب اضافه این کارخانه بدون استفاده در محوطه هدر می رفت، در راستای اقتصاد مقاومتی مهندسین کارخانه با ساخت تاسیسات با استفاده از وسایل ساده، آب اضافه را به داخل کارگاه تولید قارچ هدایت کردند و این بخار آب دما و رطوبت مورد نیاز محوطه سالن را تامین می کند.

,

اکبری اظهار کرد: دماسنج خودکار برای تنظیم دمای مورد نیاز سالن هم توسط مهندسین کارخانه طراحی و ساخته شد و این دماسنج با کاهش دمای سالن به صورت خودکار شیر بخار آب و دمای سالن را تنظیم می کند.

,

, ,

مسئولان بهداشت هم سلامت محصول را تائید کردند

,

مسئول فنی کارخانه گفت: این سالن کوچک قارچ با سرمایه ۲ میلیونی راه‌اندازی شده است، قارچ تولیدی این کارخانه به آزمایشگاه ارسال شده و هیچگونه مشکلی ندارد و مورد تایید از نظر بهداشت و سلامت است.

,

وی ادامه داد: با توجه به بخار آب اضافه موجود و سالن‌های بزرگ برای تولید قارچ در کارخانه در صورت اخذ مجوزهای لازم و همکاری مسئولین آمادگی لازم را برای تولید گسترده قارچ در این کارخانه داریم.

,

اکبری تصریح کرد: تولیدات ما از این کارگاه کوچک روزانه به حدود ۵۰ کیلو رسیده و با توجه به شرایط مطلوب برای تولید قارچ، هر روز بر میزان برداشت ما افزوده می شود و قارچ تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.

,

مسئول فنی کارخانه گفت: در شهرستان فراهان بالغ بر ۳۰ کارگاه تولیدی قارچ وجود دارد و برای توسعه این تولید پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری قارچ در فراهان هستیم و تحقق این موضوع نیازمند مساعدت و همکاری مسئولان است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه