اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی رهبر انقلاب است/از نظر قانونی هیچ خلَأیی برای رفع موانع تولید وجود ندارد/عملیاتی کردن این قوانین وظیفه دولت است

اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی رهبر انقلاب است/از نظر قانونی هیچ خلَأیی برای رفع موانع تولید وجود ندارد/عملیاتی کردن این قوانین وظیفه دولت است
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درون زایی و برون گرایی دو رکن اساسی اقتصادی مقاومتی است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و قوانین رفع موانع تولید احکام پیشرفته و متنوعی دارد و فقط از نظر عملیاتی دولت باید گام بردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " در رابطه با شعار سال 96 با عنوان سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت : رهبری معظم انقلاب، اقتدارجمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی ، اقتدار جریان مقاومت در منطقه، منابع انسانی و نخبگان علمی کشور و نیروهای متخصص در حوزه های مختلف از جمله فرصت های بزرگ ما در کشور است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: در کنار این فرصت ها نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد که چالش بزرگ اقتصادی، رکود و اشتغال و بی عدالتی در پرداخت ها از جمله این موارد است.
زاهدی بیان کرد: این نقاط ضعف در حالی است که اگر ما به خوبی از منابع اقتداری خود استفاده کنیم به راحتی می توانیم در چالش های پیش رو از جمله در حوزه اقتصادی پیروز شویم و بر آن ها فائق بیایم به شرط آنکه همدلی و تفاهم و عزم جدی در دولتمردان باشد.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سه سال اخیر، عزم جدی را در حوزه اقتصادی ندیدیم و نه تنها رکود بیشتر شده و بلکه فاصله فقیر و غنی بیشتر از قبل شده است و در بحث اششتغال نیزاتفاق خاصی نیفتاده است.
اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی رهبر انقلاب است
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شعار سال 96 را دغدغه اصلی مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری این دغدغه جدی در حوزه معیشتی، اقتصادی و رکود را در ادامه سال قبل که به عنوان سال اقدام و عمل بود امسال در حوزه اشتغال و تولید مطرح فرمودند.
زاهدی عنوان کرد: امیدواریم در سال جدید دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم داده و در جهت افزایش تولید، خروج از رکود و اشتغال گام برداریم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,
,
,
,
, اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی رهبر انقلاب است, اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی رهبر انقلاب است,
,
,

از نظر قانونی هیچ خلأیی برای رفع موانع تولید وجود ندارد
وی با بیان نقش سه قوه در تحقق شعار سال 96، گفت: شاید عده ای بگویند قوه قضائیه نمی تواند نقشی داشته باشد در حالی که این قوه می تواند با ورود کالاهای قاچاق برخورد کند و دولت هم می تواند جلوی کالاهای قاچاقی که از طریق گمرک وارد کشور می شوند را بگیرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت باید از ورود بی رویه کالاهایی که در داخل امکان تولید آن ها وجود دارد ار جمله البسه ، میوه و کفش جلوگیری کند چرا که واردات آن ها به ضرر کشور است و به تولید داخل ضربه می زند.
زاهدی درون زایی و برون گرایی را دو رکن اساسی اقتصادی مقاومتی خواند و اظهار کرد: این دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی باید با حوزه دانش بنیان مرتبط شوند که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصاد دانش بنیان که پایه و رکن اقتصاد مقاومتی است در برنامه ششم توسعه و هم چنین در احکام دائمی و قوانین رفع موانع تولید احکام پیشرفته و متنوعی گذاشتیم؛ بنابراین از نظر قانونی خلائی وجود ندارد و فقط از نظر عملیاتی دولت باید گام بردارد.
مردم با انتخاب یک فرد کارآمد در انتخابات ریاست جمهوری می توانند در تحقق شعار سال 96 تاثیر گذار باشند
وی با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری، گفت: مردم باید در انتخابات سال جاری به صورت فعال شرکت کنند و با انتخاب یک فرد کارآمد و توانمند که بتواند رهنمود های مقام معظم رهبری و دغدغه های موجود در حوزه اقتصاد و فرهنگی را برطرف کند به این مسئله کمک نمایند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: اگر دولت قوی و کارآمد با روحیه انقلابی و جهادی روی کار بیاید می توانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری و چالش موجود در حوزه اقتصادی را از طریق تولید و خروج از رکود و توجه به اشتغال جوانان و خصوصا جوانان فارغ تحصیل از دانشگاه ها حل کرد.

, از نظر قانونی هیچ خلأیی برای رفع موانع تولید وجود ندارد, از نظر قانونی هیچ خلأیی برای رفع موانع تولید وجود ندارد,
,
,
,
, مردم با انتخاب یک فرد کارآمد در انتخابات ریاست جمهوری می توانند در تحقق شعار سال 96 تاثیر گذار باشند, مردم با انتخاب یک فرد کارآمد در انتخابات ریاست جمهوری می توانند در تحقق شعار سال 96 تاثیر گذار باشند,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه