اخبار داغ

یادداشت؛

نوروز و سنت حسنه صله رحم

نوروز و سنت حسنه صله رحم
دید و بازدیدهای عید نوروز کینه و کدورت را از دل ها پاک کرده و به فراموشی می سپارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آراز سسی، برگ برگ صفحات تاریخ کشور عزیزمان ایران دارای آداب، رسوم و سنت های مختلف است و نوروز یکی از کهن ترین سنت ها و عزیزترین روزهای سال نزد ایرانیان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آراز سسی،,

عید نوروز همانند سایر مناسبت ها از آداب و رسوم خاصی برخوردار است که در میان مردم ایران زمین دیده می شود.

,

نماز عید، نظافت منزل، خرید لباس نو، سبز کردن گندم، خانه تکانی، سفره هفت سین، دید و بازدید، زیارت اهل قبور، سیزده بدر و صله ارحام گوشه ای از آداب رسوم ایام نوروز است.

,

یادش بخیر روزگاری بچه ها برای رسیدن عید نوروز لحظه شماری می کردند تا با رفتن به منزل بزرگان عیدی خود را که همان اسکناس های نو و براق بود از لابه لای صفحات قرآن هدیه بگیرند.

,

دید و بازدیدهای عید نوروز کینه و کدورت را از دل ها پاک کرده و به فراموشی می سپارد و منجر می شود سال جدید را با دوستی و مهربانی آغاز کنیم.

,

ترک صله رحم آثار متفاوتی بر زندگی افراد دارد، یکی از آثار ترک صله رحم خسارت در ابعاد معنوی، مادی، کوتاه شدن عمر است.

,

سوره بقره آیه ۲۷ به این مسئله تأکید شده است: «الَّذِینَ ینْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِیثَاقِهِ وَیقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یوصَلَ وَیفْسِدُونَ فِی الأرْضِ أُولَئِک هُمُ الْخَاسِرُونَ» یکی از آثار مهم قطع رحم، این است که انسان در روز قیامت به عذاب الهی گرفتار می شود.

,

در آیه ۲۵ سوره مبارکه رعد نیز آمده است: «وَالَّذِینَ ینْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِیثَاقِهِ وَیقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یوصَلَ وَیفْسِدُونَ فِی الأرْضِ أُولَئِک لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ»؛ این آیه هشدار می دهد که قطع رحم نکنید، بعد بیان می دارد که این ها، کسانی هستند که به لعنت خدا گرفتار می شوند. انسان هایی که خود و بدون دلیل ترک صله رحم کند، لعنت خدا بر آنها شامل می شود و عاقبت بدی در روز قیامت بر آنها است.

,

محبوبیت نزد خداوند، بهره‏مند شدن از پشتیبانى خداوند، افزایش روزى، طول عمر، ورود به بهشت، برطرف شدن فقر و بیچارگى، آباد شدن شهرها، آسان شدن حساب در قیامت و پاک شدن از گناه، نجات از مرگ هاى ناهنجار و محبوبیت در خانواده گوشه ای از آثار مثبت صله رحم است.

,

صله ارحام  یکی از مهمترین مسائل است و با ایام نوروز بهترین فرصت برای دیدو بازدید و صله ارحام است.

,

احمدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه