اخبار داغ

رسالت عظیمِ پنجاه‌ و هفتمین اثر ملی کشور در جذب گردشگر؛

نبضِ منظم سراب خروشان روانسر در نوروز 96 چشم نوازی می کند+ تصاویر

نبضِ منظم سراب خروشان روانسر در نوروز 96 چشم نوازی می کند+ تصاویر
همواره شاهد هستیم که قلب تپنده ی اورامانات یعنی سراب همیشه زیبای روانسر مردمان و گردشگران بسیاری را در طی فصول سال به سوی خود می کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سراب روانسر، سراب خروشان روانسر از کوه‌های سربه‌فلک کشیده شاهو و یله ور سرچشمه می‌گیرد و قریب به ٤٠‌هزار‌ سال قدمت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب روانسر,

 

,

این جاذبه توریستی در ٢٧ اسفند ‌سال ٨٧ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت و به‌عنوان پنجاه‌وهفتمین اثر ملی ثبت شد.

,

 

,

سراب زیبای روانسر با وسعت بیش از یک هکتار یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه قره سو می باشد و با 43 کیلومتر آبراهه و 33 کیلومتر کانال آب بیش از شش هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان روانسر را تأمین می کند.

,

, ,

طی سال های اخیر و بدلیل کاهش نزولات آسمانی میزان آبدهی این سراب به کمتر از 300 لیتر در ثانیه رسید اما طی سال زراعی 95-94 که پربارش ترین سال زراعی در شهرستان روانسر بود، میزان آبدهی این سراب به حدود 6 هزار لیتر در ثانیه رسید.

,

, ,

اکنون و در سال زراعی جاری (96-95) بار دیگر قلپ تپنده ی اورامانات یعنی سراب روانسر، به یمن بارش های بی سابقه ی اسفند ماه بار دیگر جان تازه ی گرفته است تا خود را برای میزبانی از میهمانان نوروز 96 بیآراید و به مانند ادوار گذشته چشم نوازی کند.

,

 

,

سراب روانسر در حالی اصلی ترین منبع ارزشمند کشاورزی در شهرستان روانسر می باشد، که با اندک توجهی از جانب مسئولین استانی و شهرستانی می تواند بیش از این ها گردشگر جذب کند و این در حالی است که بسیاری از شهرها با ساختن سراب های مصنوعی گردشگرانی به مراتب بیشتر جمع می کند و برای این موضوع نمی توان چیزی بجز توجه مسئولین را دخیل دانست.

,

 

,

در این میان و در کنار طراوت و خروش سراب روانسر که به یمن بارش نزولات آسمانی می باشد، بایستی به وجود اردک ها و غازها و دو قوی جوانی که به همت جوانان شهرستان روانسر (انجمن چرو) تأمین شده است اشاره کرد که بی شک می تواند بر زیبایی های این سراب همیشه زیبا بیافزاید.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه