اخبار داغ

امام جمعه گنبدکاووس مطرح کرد؛

ضرورت اقدام و عمل واقعی در تولید داخلی/ کارخانه ها و صنایع داخلی موجود را زنده کنیم

ضرورت اقدام و عمل واقعی در تولید داخلی/ کارخانه ها و صنایع داخلی موجود را زنده کنیم
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اولویت هایی که باید در سال 96 در نظر گرفته شود، گفت: یکی از اقداماتی که برای سال 96 می توان در نظر گرفت این است که کارخانه ها و صنایع موجود را زنده کنیم و با تزریق مقداری سرمایه در گردش به تولیدی های داخلی آنها را به چرخه اقتصاد برگردانیم، از سویی اشتغال زایی با ایجاد صنایع کوچک حرکت خوبی در جهت تغییر و تحول اقتصاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، جت الاسلام ترابی با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی در سال 95 بسیاری از ظرفیت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی زمین مانده است، افزود:  تامین معیشت خانوارها یکی از اولویت های دیگر در سال 96 است که باید به آن دقت شود، برخی از کارهای کوچک در خانه ها می تواند تا بخشی از بیکاری های فراوان را برای خانواده ها تحمل پذیر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

وی در ادامه به اهمیت مدیریت اقدام و عمل و پیشبرد آن در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدام و عمل در شهرک های صنعتی و نگاه به معیشت مردم تغییر و تحول در اقتصاد را شاهد خواهیم بود و نیازی به چشم انتظاری به گشایش جامعه جهانی نخواهیم داشت.

,

توجه ویژه به ظرفیت های بومی، محلی گنبدکاووس

, توجه ویژه به ظرفیت های بومی، محلی گنبدکاووس, توجه ویژه به ظرفیت های بومی، محلی گنبدکاووس,

امام جمعه گنبدکاووس با تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید، از همه خواست تا توجه بیش از پیش نسبت به ظرفیت های بومی، محلی در گنبدکاووس داشته باشند، افزود:ظرفیت های گنبدکاووس واقعا متفاوت است، گنبدکاووس از نظر کشاورزی، دامپروری، آبزی و سوارکاری و صنعت اسب ظرفیت های بالایی دارد، از سویی جغرافیای آن  و میراث فرهنگی بزرگ، قومیت های که مینیاتوری از گردشگری اجتماعی ایجاد کردند، ساماندهی باستان شناسی، جذب گردشگر مذهبی از اقداماتی می توان نام برد که نگاه ویژه به آن داشته باشند.
نگاه ویژه به راههای مواصلاتی یکی از اولویت های 96 گنبدکاووس
حجت الاسلام ترابی گفت: از اولویت هایی که در گنبدکاووس در سال 96 می توان نام برد اتصال و ایجاد راههای مواصلاتی به عنوان شهر هدف و  به تعبیری در جهت خروج از زاویه نشینی است،برای مثال نگاه ویژه به راه آهن، جاده اینچه برون و اتصال آن به شاهرود می تواند از اقدامات مناسب سال 96 در گنبدکاووس باشد.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را می توان تفکری دانست که به دارایی ها، امکانات و توانایی های مردمی، علم های دانش بنیان و هوشیاری دانشمندان داخلی تکیه می کند، دانست، افزود: در سال 95 انتظار برای گشایش های برجام و پله پله انتظار کشیدن ، اقدامات بسیاری در راستای اقتصاد مقاومتی رها شده باقی ماند و تحول اساسی نسبت به اقتصاد ایجاد نگرفت.
حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه کارخانه ها نیز از وضعیت گلایه مندهستند، افزود: بیشتر شهرک های صنعتی 50 تا 60 درصد آنها خالی هستند، نیاز بود تا با عدم وارادات برخی از کالاهای خارجی زمینه مصرف داخلی را فراهم کنند.
امام جمعه گنبدکاووس در ادامه ظرفیت های خالی بسیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: بسیاری از تولید کننده ها می گویند وضعیت مانند گذشته است در صورتی که می توانستیم  به خاطر افزایش بهای آب و برق به کارخانه ها یارانه هایی بدهیم ولی پشتیبانی نشده اند تا تولید ساماندهی شود، صنایع ساختمانی که تاثیر بالایی در اقتصاد و اشتغال زایی دارد ، برای مثال در کارخانه ها بسیاری از آجرها تولید شده ولی  قالبیت مصرف ندارد، بخشی را می توانستیم در سال 95 حل کنیم؛ در ساخت و سازنیز باتوجه به اینکه دولت اعتقادی به مسکن مهر نداشت ولی جایگزینی نیز اعلام نکرد تا مردم نسبت به ایجاد سرپناه برای خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی در ماشین آلات نیز وارداتی بود، افزود: عدم وجود اقدام و عمل واقعی در اقتصاد مقاومتی در آنچه گذشت با نگاه به  انتظار کمک دیگران از طریق بیرون تا آنها سرمایه گذاری کنند و بیان وعده های فراوان و مبالغی که اعلام می کردند تا از طریق برجام حل شود و ازسویی شعارهایی که به عنوان چراغ سبز به مردم نشان دادند تا بهبود فضای بعد از برجام در پیش است، توقع  درست کردند و به آن توقع ها نرسیدند باعث شد مردم احساس خوبی نسبت به فضای اقتصادی کشورنداشته باشند.
انتهای پیام/

,
, نگاه ویژه به راههای مواصلاتی یکی از اولویت های 96 گنبدکاووس, نگاه ویژه به راههای مواصلاتی یکی از اولویت های 96 گنبدکاووس,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه