اخبار داغ

معاون جوانان هلال احمر استان یزد خبر داد؛

راه‌اندازی ۲۵ پست ایمنی و سلامت در جاده‌های استان یزد

راه‌اندازی ۲۵  پست ایمنی و سلامت در جاده‌های استان یزد
معاون جوانان هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، از راه‌اندازی 25 پست ایمنی و سلامت در جاده‌های استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون جوانان هلال احمر استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از راه‌اندازی 25  پست ایمنی و سلامت در جاده‌های استان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

«حامد صدیقی» با بیان اینکه این تعداد پست ایمنی و سلامت با همکاری 800 جوان یزدی در جاده‌های استان مستقر هستند؛ گفت:  طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از ۲۷ ‌اسفندماه آغاز شده و تا پانزدهم ‌فروردین‌ماه ادامه دارد.

,

وی هدف از راه‌اندازی این پست‌ها را کاهش تصادفات جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت، ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش تلفات جاده‌ها در سفرهای نوروزی عنوان و ادامه داد: جوانان حاضر در پست‌های نوروزی، برای کاهش تصادفات، نقشه نقاط پرخطر جاده‌های استان را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند تا با آگاه‌سازی مسافران، از بروز حوادث جاده‌ای بکاهند.

,

صدیقی ارائه اطلاعات درباره بیماری‌های دیابت و فشار خون به مسافران نوروزی را از دیگر خدمات طرح ملی ایمنی و مسافران نوروزی عنوان کرد و افزود: است و تست قند خون و فشار خون هم در ایستگاه‌های سنجش سلامت برای مسافران نوروزی متقاضی انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در این پست‌ها همچنین اطلاعات اقلیمی، نکات ایمنی رانندگی و بحران آب در قالب بروشورهای اطلاع‌رسانی توزیع خواهد شد، گفت: در کنار پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت، غرفه‌های دوست‌دار کودک نیز طراحی شده است که با حضور مربیان فعال، مدیریت خواهد شد.

,

معاون جوانان هلال احمر استان یزد اظهار کرد: این غرفه‎ها به وسایل بازی کودکان مجهز خواهد شد و پیام‌های جمعیت هلال‌احمر با مضامین صلح و دوستی به کودکان آموزش خواهد داد و برای فراهم کردن فرصت اقامه نماز نیز پست‎هایی که به مسجد نزدیک نیستند، به نمازخانه تجهیز می‎شوند تا فرصت خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی فراهم شود.

,

صدیقی اعلام کرد: پایگاه اطلاع رسانی «سفر سالم» به نشانی Safaresalem.ir  نیز برای اطلاع‌رسانی از اخبار و اطلاعات هر استان به ویژه اطلاعات ضروری و گردشگری در اختیار مسافران نوروزی قرار دارد.

,

وی از برگزاری جشنواره عکس و فیلم با عنوان «بشردوستی» با موضوعات «دوستی و یاری‌گری و رانندگی ایمن» در ایام نوروز خبر داد و گفت: فرصت شرکت در این جشنواره هم برای مردم استان و هم برای مسافران نوروزی فراهم است و در کنار آن فستیوال بین‌المللی نقاشی کودکان با موضوع صلح و دوستی برگزار می‌شود.

,

صدیقی راه‌اندازی پست‌های سیار نوروزی در قالب طرح «سحاب» یا سامانه حرکت امدادی بشردوستانه را از دیگر اقدامات معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان خواند و ادامه داد: در این طرح، جوانان جمعیت هلال‌ احمر با حضور در اماکن گردشگری به شکل پیاده یا دوچرخه‌سوار، اطلاعات لازم سفر را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

,

وی افزود: این افراد در مواقع ضروری در امر امدادرسانی نیز مداخله می‌کنند و بسته به درخواست مسافران، خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می‌کنند.

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه