اخبار داغ

هوای«رفتگران» را داشته باشیم!

هوای«رفتگران»  را داشته باشیم!
با نزدیک شدن به ایام عید و از آنجا که شهر گیوی جزء شهر های گردشگری محسوب می شود لازم است در خصوص حفظ منابع طبیعی، زیباسازی محیط شهری و کمک رسانی به رفتگران زحمتکش مواردی را رعایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، همانطور که اشاره شد شهر گیوی در جنوب استان اردبیل همه ساله در تعطیلات نوروزی شاهد خیل عظیمی از میهمانان و گردشگران نوروزی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

از این رو لازم است برای رفاه حال مسافران و میهمانان نوروزی و همچنین میهمان نوازی موثرتر اهل شهر مواردی در خصوص حفظ منابع طبیعی، زیباسازی محیط شهری با جاشنی کمک رسانی به رفتگران زحمتکش رعایت شود.

,

این روز ها با توجه به افزایش گردشگران در سطح شهر گیوی بارها دیده ایم که قامت یک انسان برای برداشتن زباله از سطح زمین «خم» می‌شود و این در حالی است که متاسفانه حجم استفاده از انواع ظروف یک بار مصرف از سوی همشهریان و مسافران در این ایام بالا می رود.

,

در این خصوص لازم است ضمن توجه بیش از پیش مسئولان به این مهم، همشهریان و میهمانان نیز از ریختن زباله بر روی زمین و شکستن حریم حقوق شهروندی اجتناب کنند.

,

زمانی که مردم مشغول گشت و گذار و تفریح در شهر هستند، رفتگران شهر باید در شیفت های فوق العاده نسبت به پاکسازی معابر اقدام می کنند.

,

به نظر می رسد باید مردم میهمان دوست گیوی، مسافران و مسئولان دستگاه های خدمات رسان به موضوع عدم ریختن زباله‌ها در معابر دقت لازم را داشته باشند هرچند که شهرداری گیوی در آستانه ایام عید نوروز نسبت به توزیع کیسه‌های استاندارد زباله و استقرار رفتگران زحمتکش در معابر و خیابانها اقدام کرده است.

,

شاید این کمترین کاری باشد که به عنوان یک انسان می توانیم در قدردانی از هموطنانی که طعم تعطیلات و استراحت یا سفرهای نوروز را نچشیدند و ای بسا حتی نتوانستند در کنار خانواده هایشان نیز باشند، انجام دهیم.

,

در این مواقع باید اندیشید که اگر نوروز به کام اکثر مردم خوش می نشیند، یکی از دلایلش این است که جمعی دیگر شبانه روز به دور از خانواده ها در تلاش اند.

,

به گزارش کوثرخبر، آثار و عوارض ظروف پلاستیکی، یکبار مصرف و ... تا سال‌های سال در طبیعت بر جای می‌ماند و علاوه بر اثرات جبران ناپذیری که در حال حاضر بر محیط زیست شهری بر جای می‌گذارد، علاوه برآن بر بهداشت عمومی جامعه، اثرات و مضرات نامطلوبی نیز بر سلامت فردی شهروندان بر جای می گذارد.

,

این در حالی است که کشورمان یکی از 10 کشور نخست دنیا در استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی محسوب می شود.

,

در ساخت ظروف یک بار مصرف از مواد پلیمری استفاده می شود و متأسفانه بخش قابل توجهی از این ظروف که مصرف آنها در ایام تعطیلات نوروزی به اوج می رسد، غیر استاندارد هستند و باعث بروز انواع بیماری‌های خطرناک می شوند و سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه