اخبار داغ

در گفتگو با مدیرعامل خیریه متوسلین به ۱۴ معصوم علیهم السلام مطرح شد؛

اهداء ۱۵۰ قلم تجهیزات پزشکی به بیماران نیازمند/ حمایت از بیماران و سالمندان هدف ما است

اهداء ۱۵۰ قلم تجهیزات پزشکی به بیماران نیازمند/ حمایت از بیماران و سالمندان هدف ما است
کمک رسانی و تهیه تجهیزات پزشکی برای بیماران خاص و بیمارانی که از بیمارستان به منزل راهنمایی می شوند و روند درمانی آنها به انتها رسیده است اما در منزل امکانات پرستاری برایشان وجود ندارد، بنیاد این امکانات و تجهیزات پزشکی و پرستاری را در اختیار این دست از بیماران و خانواده های آنها قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشمه سار، سر بالایی تند خیابان 13محرم خوانسار، مصالح فروشی قیصری، روی شیشه مصالح فروشی عبارتی در نگاه اول نظرت را به خود جلب می کند، " دفتر بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار, سر بالایی تند خیابان 13محرم خوانسار، مصالح فروشی قیصری، روی شیشه مصالح فروشی عبارتی در نگاه اول نظرت را به خود جلب می کند، " دفتر بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام".,

انتظارش را نداری که یک مصالح فروشی دفتر انجام یک کار بزرگ و خیر باشد.
نمی دانم اما شاید هم تجربه آن را داشته اید، پرستاری از بیمار یا سالمندی که خانواده توان مالی نگهداری او در بیمارستان را ندارد و یا پزشکان از علاج وی قطع امید کرده اند، نیاز به یک ویلچر ساده یا دستگاه اکسیژن و چندی و چند نیاز پزشکی دیگر.

پرستاری با شرایط ویژه، برای خانواده می تواند بسیار توان فرسا باشد. هزینه های سنگین و سرسام آور خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار یا سالمند را اضافه کنید به آلام سخت و جان فرسای روحی که اعضای خانواده آن را باید تحمل کنند. 

تجربه همین شرایط دشوار کافی است که قامت کانون گرم خانواده ای را خم کند.

بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام که وصف کار خیر نیک اندیشانه آنها را از زبان منوچهر اشرف الکتابی یکی از اعضای همین موسسه شنیده بودیم، کنجکاوی بیشتر ما را برانگیخت تا پای صحبت های مدیرعامل این بنیاد احسان قیصری بنشینیم.

شما را در ادامه به همراهی با خود در این گفتگو دعوت می کنیم؛

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

در وهله اول معرفی از بنیاد خیریه و اهداف آن داشته باشید؟ 
از سال 1394 در پی مذاکراتی درصدد ایجاد بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام برآمدیم که اهداف اولیه آن در زمینه بهداشت و کمک رسانی به بیماران خاص و تامین دارو، تجهیزات و هزینه های درمانی است.

با پیشنهاد یکی از دوستان بنا شد که روال کار کمک رسانی و تهیه تجهیزات پزشکی برای بیماران خاص و بیمارانی که از بیمارستان به منزل راهنمایی می شوند و روند درمانی آنها به انتها رسیده است اما در منزل امکانات پرستاری برایشان وجود ندارد باشد، بنیاد این امکانات و تجهیزات پزشکی و پرستاری را در اختیار این دست از بیماران و خانواده های آنها قرار می دهد.

پس از چندین ماه دوندگی و پیگیری تاسیس و ثبت بنیاد خیریه انجام شد و با لطف خدا و کمک مسئولان به ویژه فرماندار محبوب مان که در این راه کمک و همراهی کردند در ابتدای سال 95با شماره 49 بنیاد خیریه به ثبت رسید.

در خرداد 95 مقدمه کار با اهداء 100 میلیون تومان تجهیزات پزشکی انجام شد و به تدریج کمک های دیگر از تهران نیز به بنیاد هدیه شد.
هدف بنیاد بر اساس شعار ( ای که از دستت می رسد کاری بکن ...) و سرلوحه این کار خیر است. 

در وهله اول حمایت از بیماران نیازمند، سالمندان و تامین نیازهای دارویی و درمانی و امکانات پزشکی برای سالمندان و بیماران نیازمند است.

, در وهله اول معرفی از بنیاد خیریه و اهداف آن داشته باشید؟ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

اعضای بنیاد چه کسانی هستند؟
افراد خیری هستند که خود را در غم مردم شریک می دانند و علاقمند هستند که به هر شیوه ای در خدمت بیماران و نیازمندان باشند و تمام وقت خود را در اختیار این مسئله قرار دهند. در بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام خیران و نیک اندیشانی چون سید حسن شفعتی فرماندار خوانسار، محمدجواد قیصری، محمد تقی فتاحی، علی اصغر میثمی، نصرت اله صاحبی، عطااله اشرف الکتابی، منوچهر اشرف الکتابی، احسان قیصری، جنابی، التجایی، فروغی، مهدی کامران ابراهیم جواهری و سعید جواهری و خانم ها مهدوی، شفعتی، بهرامی به عنوان اعضای بنیاد شریک و یاری رسان این کار خیر هستند.

جا دارد در همین جا از خیر نیک اندیش مسعود انصاریان که با اطلاع از وجود این خیریه همه گونه حمایت خود را از موسسه داشته اند نیز تقدیر کنیم.

, اعضای بنیاد چه کسانی هستند؟,
,
,
,

, ,

این بنیاد در زمینه سلامت و بهداشت فعالیت می کند آیا با انجمن خیرین سلامت شهرستان نیز ارتباط دارید؟
قبل از هر چیز باید بگویم که بنیاد مکاتباتی را با بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان فاطمیه، کمیته امداد، هلال احمر داشته است و معرفی از خدمات بنیاد به این دوائر و ارگان ها شده تا این ادارات افراد نیازمند به خدمات و تجهیزات پزشکی را به بنیاد معرفی کنند.

در مورد ارتباط با انجمن خیرین سلامت نیز تاکنون ارتباطی با انجمن نداشته ایم و البته از طریق رسانه چشمه سار آمادگی بنیاد خیریه را برای هرگونه همکاری در تمام زمینه های درمانی و تجهیزات و خدمات پزشکی با انجمن اعلام می کنیم.

, این بنیاد در زمینه سلامت و بهداشت فعالیت می کند آیا با انجمن خیرین سلامت شهرستان نیز ارتباط دارید؟,
,
,
,

از جمله اقدامات ویژه بنیاد رفع خلاء و نیازهای درمانی و بهداشتی شهرستان است در این باره توضیحات بیشتری دهید؟
یکی از نیازها و ضرورت های شهرستان، آمبولانس بود که باید این خلاء با کمک خیران رفع می شد، لذا یک دستگاه آمبولانس از سوی خیر نیک اندیش منوچهر اشرف الکتابی در حال تهیه است که وقف بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام می شود و در اختیار هلال احمر خوانسار قرار می گیرد و متعلق به خوانسار و مردم خوانسار است.

, از جمله اقدامات ویژه بنیاد رفع خلاء و نیازهای درمانی و بهداشتی شهرستان است در این باره توضیحات بیشتری دهید؟,
,

زمینه جذب خیرین در این بنیاد را چگونه فراهم کرده و می کنید؟
برای هر فردی که پیرامون اهداف بنیاد خیریه توضیح داده ایم خود به خود جذب این کار خیر شده است و در وهله اول وقتی جرقه کار را برای فرد می زنیم، عاشقانه به انجام و ادامه این کار علاقمند می شود و امیدواریم دیگر خیران و خوانساری ها نیز عضو این بنیاد خیریه شوند.

افراد خیر و علاقمند به انجام کار خیر و نیک می توانند با در دست داشتن دو قطعه عکس، دو کپی شناسنامه، دو کپی از کارت ملی خود و تکمیل فرم بنیاد خیریه به عضویت اینن بنیاد درآیند.

, زمینه جذب خیرین در این بنیاد را چگونه فراهم کرده و می کنید؟,
,
,
,

 

,


 

, ,
,

شماره حسابی هم برای دریافت کمک های نقدی وجود دارد؟
در بانک ملت به نام موسسه خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام شماره حساب جاری 
5657926846 و شماره کارت بانک ملت 6104337830193916 خیران می توانند کمک های نقدی خود را به حساب بنیاد واریز نمایند.
هم چنین شماره تلفن های 09132714085 و 03157773332 به صورت 24 ساعته در اختیار افراد خیر و نیازمندان به دریافت خدمات و تجهیزات پزشکی است.

نوع تجهیزاتی که بنیاد در اختیار افراد بیمار و سالمند قرار می دهد چیست؟
واکر، ویلچر، ویلچر حمامی، تخت بیمارستانی، تشک مواج، ساکشن، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه تست قند و فشار سنج و سایر امکانات و تجهیزات پزشکی که بدون استفاده در منازل وجود دارد قابل اهداء به بنیاد خیریه است و به صورت امانت و رایگان در اختیار بیماران و سالمندان نیازمند قرار می گیرد.

داروهایی که تاریخ مصرف آنها نگذشته باشد این بنیاد تحویل گرفته و به دکتر شایسته پزشک شهرستان ارائه می شود و به صورت رایگان در اختیار بیماران و سالمندان نیازمند قرار می گیرد.

, شماره حسابی هم برای دریافت کمک های نقدی وجود دارد؟,
,
,
,
,
, نوع تجهیزاتی که بنیاد در اختیار افراد بیمار و سالمند قرار می دهد چیست؟,
,
,
,

آیا بنیاد برای انجام این کار خیر با مشکلاتی نیز روبه رو است؟
تنها موضوعی که اکنون بنیاد به آن احساس نیاز می کند و به دنبال رفع آن است مسئله مکان است که دفتر کنونی بنیاد در مصالح فروشی مستقر شده و در این باره نیازمند آن هستیم تا خیران اگر مکانی را در اختیار دارند و می خواهند آن را در راه خیر وقف کنند از کار خیرشان استقبال می کنیم.

, آیا بنیاد برای انجام این کار خیر با مشکلاتی نیز روبه رو است؟,
,

, ,

 

,

, ,

نمونه تبلیغات بنیاد خیریه

,

سخن پایانی را بفرمایید.

, سخن پایانی را بفرمایید.,

نیازمند همه نوع همکاری از سوی افراد خیر هستیم و بنیاد آماده استقبال از همه افراد خیری است که می خواهند در زمینه خدمات و تجهیزات پزشکی کار نیکی انجام دهند است.

افرادی که در تهران و شهرهای بزرگ هستند برای کمک به بنیاد همت نمایند و عضو افتخاری بنیاد باشند.
روی دو موضوع تاکید داریم در وهله اول کمک رسانی و کار خیر براساس شعار بنیاد است و موضوع و هدف دیگر کمک به نیازمندان و سالمندان است.

تقاضایی هم از افرادی که در جریان روند کار بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام هستند داریم تا در جلسات و محافل مختلفی که حضور می یابند درصدد کمک و اطلاع رسانی برآمده و بازوی رسانه ای و اطلاع رسانی بنیاد باشند تا هر نیازمندی که محتاج به دریافت خدمات و تجهیزات پزشکی است از وجود و کار این بنیاد مطلع شود.

آنچه را که داشتیم در تبق اخلاص در این راه برای رضای خدا و برای خدمت به همشهریان قرارداده ایم و خوشبخت، خوشحال و شاکریم که تا این لحظه 150 قلم از تجهیزات پزشکی را در اختیار همشهریان خود و حتی بیمارانی از شهرهای گلپایگان، داران، دامنه، چادگان و دهق قرار داده و اکنون نیز 300 میلیون دارایی و تجهیزات پزشکی در اختیار بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام است.

,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

کار خیر به هر شکل و شیوه و در هر مکان و در هر لباس و مقامی انجام شود شایسته تقدیر و کرنش و مباهات است، کار نیک این خیران در این مصالح فروشی بزرگ و ستودنی و قابل احترام است و بزرگی این کار خیر و نیک اندیشانه بیش از هر کس افراد و خانواده هایی درک می کنند که بیماری محتاج مراقبت های ویژه در منزل داشته باشند. کار خیرتان را ارج می نهیم و در برابر این همه بزرگی و سخاوت سر تعظیم فرو می آوریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه