اخبار داغ

اخبار کوتاه حادثه‌ای استان اصفهان؛

وقوع دو حادثه گازگرفتگی در آخرین روز سال کبیسه/ چهار نفر روانه بیمارستان شدند

وقوع دو حادثه گازگرفتگی در آخرین روز سال کبیسه/ چهار نفر روانه بیمارستان شدند
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از وقوع دو حادثه گازگرفتگی در آخرین روز از سال ۹۵ در شهر اصفهان و شهرستان مبارکه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفتگو با صاحب‌نیوز، با اشاره به تذکرات مکرر در مورد خطرات ناشی از استنشاق گاز منو کسید کربن، اظهار کرد: روز گذشته براثر استنشاق این گاز سمی چهار نفر روانه بیمارستان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

غفور راستین با اشاره به اولین حادثه گازگرفتگی، گفت: این حادثه در ساعت 16:50 بعدازظهر 30 اسفندماه به اتاق فرمان اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای اورژانس برای نجات مصدومان به محل اعزام شدند.

,

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بابیان اینکه یک مرد و یک کودک در این حادثه که در شهر ترخان از شهرستان مبارکه به وقوع پیوسته بود، دچار مسمومیت شده بودند، اظهار کرد: این مسمومیت براثر استنشاق گاز سمی منو کسید کربن از آبگرمکن رخ داده بود.

,

وی خاطرنشان کرد: پس از کمک های تکنسین اورژانس در محل، این افراد برای ادامه روند درمان به بیمارستان مبارکه انتقال داده شدند.

,

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به حادثه دوم که در ساعت 17:05 عصر روز گذشته به وقوع پیوسته بود، با اظهار تأسف گفت: در این حادثه نیز یک زن و یک کودک دچار گازگرفتگی شده بودند.

,

دکتر راستین با بیان اینکه تکنسین های اورژانس پس از رسیدن در محل اقدام به درمان های اولیه مصدومان کردند، گفت: نشت گاز منو کسید کربن از آبگرمکن علت این حادثه عنوان شده است.

,

وی با بیان اینکه این حادثه در خیابان بسیج شهر اصفهان به وقوع پیوسته بود، گفت: مصدومان پس از دریافت کمک های اولیه توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید غرضی انتقال داده شدند.

,

گفتنی است گاز منو کسید کربن، در اثر سوختن ناقص مواد سوختی، مانند گاز شهری، گاز کپسول، نفت، بنزین و گازوئیل، ایجاد می‌شود، هر وسیله‌ای که با سوخت کار می‌کند و دارای عملکرد معیوب، دودکش نامناسب و نصب غیراستاندارد باشد، می‌تواند منبع تولید و انتشار گاز مونوکسید کربن باشد.

,

از آثار مسمومیت با گاز منو کسید کربن سردرد، تهوع، استفراغ و کوفتگی بدن، خواب‌آلودگی، گیجی و تپش قلب بالا، بی هوشی، تشنج، مشکلات قلبی، تنفسی و مرگ را می‌توان عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه