اخبار داغ

شهید صدیق اشجری؛

پیشمرگ مسلمان کردی که قوت قلب همرزمانش بود

پیشمرگ مسلمان کردی که قوت قلب همرزمانش بود
شهید صدیق اشجری با سینه ای ستبر و اعتقادی راسخ به راهی که انتخاب کرده بود در عملیات های پاکسازی روستاهای کردستان شرکت می کرد؛ حضور کاک صدیق و هم رزمناش در روستاهای آلوده و خطرناک شهرستان سقز لرزه بر اندام نیروهای ضدانقلاب می انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، شهید صدیق اشجری در روز دهم فروردین ماه سال 1326 در روستای سرشیو از توابع شهرستان سقز به دنیا آمد و دوران کودکی را در همان روستا سپری کرد و با پشت سر نهادن دوران کودکی مانند همه کودکان روستا و به دلیل نبود  امکانات آموزشی در کنار بزرگترها مشغول به کار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

عمده کار روستا کشاورزی و دامداری بود و صدیق همانند هم سن و سالانش خیلی زود مشغول به کار شده بود تا شاید به این روش بتواند باری از روی دوش خانواده اش بردارد.

,

 

,

کاستی های زندگی و نبود امکانات معیشتی و رفاهی در روستا همواره این سؤال را در ذهن کاک صدیق ایجاد می کرد که چرا عمال حکومت پهلوی کوچکترین قدمی در راستای رفع محرومیت ها برنمی دارند؛ اما کاک به خوبی دریافته بود که خود رژیم پهلوی دلیل کمبودها و عقب ماندگی هاست، اما کاری از دستان کاک صدیق و هم ولایتی هایش بر نمی آمد.

,

 

,

پیروزی انقلاب اسلامی بارقه های امید را در دل کاک صدیق روشن کرد؛ ایشان به این امید که انقلاب اسلامی می تواند محرومیت و کمبودهای مناطق روستایی را از بین ببرد به انقلاب نوپای اسلامی دل بست. چند صباحی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که عده ای به نام دفاع از حقوق خَلق کُرد هم چون قارچ در منطقه روییدند و در برابر حکومت مرکزی قد علم کردند.

,

 

,

کاک صدیق حضور گروهک های ضدانقلاب در منطقه را دلیلی برای ادامه محرومیت و عدم عمران و آبادانی منطقه می دانست و به همین دلیل از همان اولین روز در برابر تبلیغات سوء گروهک های ضدانقلاب سینه سپر کرد و در برابرشان ایستاد.

,

 

,

کاک صدیق با داشتن بیش از سی سال عمر که تمامی آن را در رنج و زحمت به دست آوردن یک لقمه نان حلال صرف کرده بود و سختی های زیادی را متحمل شده بود، بعد از تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پیشمرگ مسلمان کرد به عضویت این نهاد انقلابی در آمد.

,

 

,

کاک صدیق با سینه ای ستبر و اعتقادی راسخ به راهی که انتخاب کرده بود در عملیات های پاکسازی روستاهای کردستان شرکت می کرد و هم چون رزمنده ای شجاع و دلیر قوت قلب همرزمانش بود. حضور کاک صدیق و هم رزمناش در روستاهای آلوده و خطرناک شهرستان سقز لرزه بر اندام نیروهای ضدانقلاب می انداخت.

,

 

,

شب دهم خردادماه سال 1362 نیروهای ضدانقلاب با هجوم به خانه کاک صدیق، ناجوانمردانه ایشان را از خانه اش بیرون کشیدند و در خارج از روستا مظلومانه و بی دفاع به شهادت رساندند. سومین فرزند شهید صدیق اشجری بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد و چون آرزوی دیدن روی پدرش را داشت و در غیاب پدر به دنیا آمده بود، مادرش نام آرزو را برای یادگار شهید انتخاب کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه