اخبار داغ

گفتگو با نجاتگر امداد جمعیت هلال احمر:

مدت هشت سال است که سال تحویل را در پایگاه امداد جاده ای هستم

مدت هشت سال است که سال تحویل را در پایگاه امداد جاده ای هستم
فردوس نبی پور نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر همدان و مربی امداد کمک های اولیه است که به گفته خود شماره سال تحویل های خارج از خانه اش از دستش خارج شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، گفتگویی با این بانوی جوان امدادگر داشتیم و از آشناییش با جمعیت هلال احمر پرسیدیم. وی گفت: از سال 83 با جمعیت هلال احمر آشنا شدم و بطور رسمی از سال 85 به عنوان امدادگر شروع به همکاری با سازمان کردم و دارای مدرک کارشناس حرفه ای عملیات امداد و نجات هستم و امسال نیز مانند سنوات قبل در جاده ها مستقر هستیم و به مسافران خدمت رسانی می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

نبی پور ادامه داد: امسال از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه و از ساعت هشت صبح تا هشت شب در پایگاه فرودگاه و کانکس جمعیت در حال خدمت رسانی هستیم و از هشت شب به بعد پستمان را به آقایان تحویل می دهیم.

,

این بانوی امدادگر گفت: الان حدود هشت سال است که سال تحویل را در پایگاه هستم و از این موضوع احساس رضایت کامل دارم.

,

وی ادامه داد: قبلا به مدت هشت سال در جمعیت شهرستان بهار فعالیت داشتم و در آن مدت هر ساله در طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی در میدان نیایش مستقر بودیم و از سال 91 به جمعیت همدان پیوستم و امسال دومین سالی است که در طرح امداد جاده نوروزی در پایگاه فرودگاه مستقر هستیم.

,

این امدادگر جوان از خاطره های خوب و بد خود در مدت چند ساله خدمت خود در ایام نوروز گفت: سال قبل در اولین روز عید اولین تصادفی که رخ داد زمان تحویل گرفتن پست من بود و من اولین کسی بودم که در صحنه حاضر شدم در این تصادف دو بچه دوقلوی چهار ساله آسیب دیدند که یکی از آنها آسیب جدی دیده بود و من تا حد نیاز به مصدومان کمک رسانی کردم و مادر بچه ها را آرام کردم تا نیروی انتظامی و اورژانس سر رسید و مصدومان را به بیمارستان رساند.

,

این بانوی امدادگر خاطره خوب خود از امدادرسانی را اشتیاق و علاقه مسافران در دیدن بانوان امدادگر بیان کرد و گفت: خیلی از مسافران از دیدن ما و اینکه چند خانم از وقت خود گذاشته اند و در جاده ها به امدادرسانی می پردازند خوشحال می شوند و در کنار ما عکس یادگاری می گیرند.

,

وی بدترین حادثه در طول مدت خدمتش را جان باختن دوست و همکارش بنفشه حسنی در تاریخ 20 مهر 92 عنوان کرد و گفت: دوست من در طرح عملیات امداد و نجات راهی گیلان بود که خود در راه تصادف کرد و جان خود را از دست داد که این حادثه مرا بسیار متاثر کرد.

,

این بانوی امدادگر در انتها ضمن تبریک سال نو به مسافران نوروزی توصیه کرد که حتما با سرعت مطمئنه حرکت کرده و کمربند ایمنی خود را ببندند و ادامه داد: دلم می خواهد طوری فرهنگسازی شود که در هر خانواده یک امدادگر داشته باشیم و خانواده ها خود به سمت آموزش کمک های اولیه بروند تا در مواقع لزوم بتوانند حداقل به اعضای خانواده خود کمک کنند.

,

شایان ذکر است که فردوس نبی پور در رشته های ورزشی کوهنوردی ، سنگنوردی، غارنوردی و صخره نوردی فعالیت می کند و مولف کتابی با عنوان "چگونه امدادرسانی کنیم؟" است که هم اکنون در حال چاپ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه