اخبار داغ

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد در تبیین شعار سال ۹۶:

تحقق شکوفایی کشور در گرو «اقتصاد مقاومتی»

تحقق شکوفایی کشور در گرو «اقتصاد مقاومتی»
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: اگر تولید و اشتغال خواستار شکوفایی اقتصاد کشور است باید از مجرای اقتصاد مقاومتی عبور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد ضمن تبریک حلول سال1396 به مردم شهید پرورو دارالعباده استان یزد در تبیین شعار سال گفت: رهبر انقلاب سال 96 را «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامیده‌اند، نام‌گذاری سال جاری در ادامه نام‌گذاری سال‌های اخیر و در جهت به ثمر رسیدن هرچه بیشتر ابرپروژه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی ازمهم‌ترین دغدغه‌های ملت ایران بحث خروج از رکود و گسترده شدن سفره بهره‌مندی طبقات مختلف خواند و اظهار کرد: رهبر انقلاب با انتخاب سال« اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید» در حقیقت زمینه انعکاس آرزوی مردم از یک سو و توجه مسئولین دولت برای برنامه ریزی و ایجاد زمینه اشتغال را فراهم ساختند.

,

وی افزود: تلاشها در سال 95 که شعارش مبنی بر«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بود، کنار آمارهای مختلفی که از سوی مسئولان ارائه شد، نتوانست آن‌گونه که باید و شاید ثمرات حرکت جمعی اقتصاد کشور به‌سمت پیشرفت درون‌زا و برون‌نگر را فراهم سازد.

,

دکتر ابویی با تأکید بر اینکه هر ساله صدها هزار نفر بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار اضافه می شود، اذعان کرد: در حقیقت این تهدیدی است که نظام جمهوری اسلامی و دولت باید آن را تبدیل به فرصت کنند؛ چرا که اگر تولید و اشتغال خواستار شکوفایی اقتصاد کشور است باید از مجرای اقتصاد مقاومتی عبور کند.

,

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان ادامه داد: افزایش نرخ بیکاری کنار پایین ماندن سطح درآمدی مردم دو چالش اساسی این روزهای اقتصاد ایران است که بایستی هماهنگ با نام‌گذاری سال 96 برای آن تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

,

وی تأکید کرد: اگر برنامه‌های مدون برای اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، جلوگیری وکاهش واردات و کاهش بودجه‌های جاری و حقوق‌های نجومی وغیره تبدیل به جریان سازنده اشتغال‌زایی پر درآمد برای افراد بالا دستی نشود، قطعا تولید و اشتغال رنگ و لعاب پولی به خود نخواد گرفت.

,

دکتر ابویی در پایان خاطر نشان کرد: اگر قرار است دولت با جریان ضعیف سال‌های آتی پیش رود نه تنها مرحمی بر زخم‌ها نخواهد بود؛ بلکه جراحت‌های عمومی مردم مخصوصا جوانان عمیق‌تر باقی می‌ماند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه