اخبار داغ

برف بهاری استان اردبیل را فرا گرفت

برف بهاری استان اردبیل را فرا گرفت
بارش برف بهاری در مرکز و جنوب استان اردبیل در حالی معادلات گردشگری اهالی و میهمانان نوروزی را بر هم زد که پایداری این میزان هوای سرد و بارش پراکنده برف و باران در 24 ساعت آینده پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، در ادامه ورود سامانه بارشی پر خیر و برکتی که از شب گذشته جو شهرستان های استان اردبیل را در بر گرفته است اهالی منطقه هم اکنون شاهد بارش پراکنده برف بهاری در جنوب و مرکز استان اردبیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

هوای نسبتاً سرد، بارانی و در مواقعی برفی، در حالی معادلات گردشگری اهالی و میهمانان نوروزی را بر هم زد که پایداری این میزان هوای سرد و بارش پراکنده برف و باران در 24 ساعت آینده پیش بینی شده است.

,

از سویی ورود این سامانه بارشی به استان موجب شد تا مردم دید و بازدید های عید در سومین روز بهار طبیعت را با هوای سرد تجربه کنند.

,

این سامانه بارشی به صورت برف و باران پراکنده هم اکنون در شهرستان های نمین، نیر، گرمی، اردبیل، سرعین، مشکین شهر، کوثر و خلخال خود نمایی می کند؛ این درحالی است که شهرستان های شمال استان هوای معتدل با آسمانی صاف و نیمه ابری را شاهد هستند.

,

این بارش بهاری ضمن اینکه موجب خوشحالی کشاورزان شده است از سویی نگرانی باغداران را نیز رقم زده و احتمال سرمازدگی شکوفه های درختان در اوایل فصل بهار نیز می رود.

,

اهالی شهرستان های جنوب استان (کوثر و خلخال) در 7 سال اخیر به دلیل سرمازدگی شکوفه های درختان در اوایل فروردین از اکثر میوه های بهاری بی بهره بوده اند و همانطور که اشاره شد امسال نیز احتمال بروز این تهدید باغی در جنوب استان اردبیل دور از انتظار نیست.

,

هم اکنون شهرستان پارس آباد در شمال استان اردبیل با 7 درجه سانتی گراد و خلخال در جنوب استان اردبیل با منفی 2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سرد ترین شهرستان های استان اردبیل محسوب می شوند.

,

 

,
,
,
,
, , , ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه