اخبار داغ

دامن گلدار طبیعت بر تن روستای دم چنار/بهشت گمشده ایران در انتظار مسافران نوروزی

دامن گلدار طبیعت بر تن روستای دم چنار/بهشت گمشده ایران در انتظار مسافران نوروزی
روستای دم چنار شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که دارای بکرترین طبیعت و جاذبه های گردشگری است و به طوری می توان آن را به بهشت گمشده ایران نام برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، دمچنار روستایی است در دهستان چنار، در بخش کبگیان شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، دمچنار, ,
, ,

این روستا بکرترین طبیعت و جاذبه های گردشگری را دارد که هر ساله میزبان گردشگرانی بسیار زیادی از سراسر ایران است.

,
, ,

روستای دم چنار با حدود ۴۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است و از مهمترین روستاهای اطراف آن می‌توان به سهرون و زنگوا اشاره کرد.

,
, ,

وجود آبشار های دائمی و جاذبه های تاریخی در این روستا بر اهمیت گردشگری این روستا افزوده به طوری که می توان آن را بهشت گمشده ایران نام برد.

,
, ,

یکی از آثار تاریخی این روستا تپیه دمچنار نام برد که مکان این تپه که یکى از تپه‌هاى پیش از تاریخ است. این تپهٔ تاریخى به هزارهٔ سوم و چهارم پیش از میلاد تعلق دارد و از نظر تاریخى با دیگر تپه‌هاى منطقه، به ویژه تل مهره‌اى و تل خسرو قابل مقایسه مى‌باشد.

, یکی از آثار تاریخی این روستا تپیه دمچنار نام برد که مکان این تپه که یکى از تپه‌هاى پیش از تاریخ است. این تپهٔ تاریخى به هزارهٔ سوم و چهارم پیش از میلاد تعلق دارد و از نظر تاریخى با دیگر تپه‌هاى منطقه، به ویژه تل مهره‌اى و تل خسرو قابل مقایسه مى‌باشد.,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه