اخبار داغ

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسفراین خبر داد:

ثبت ۱۴۹ اثر میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین در فهرست آثار ملی

ثبت ۱۴۹ اثر میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین در فهرست آثار ملی
با مجوز اخیر شورای ثبت آثار فرهنگی مبنی بر ثبت 5 تپه و محوطه تاریخی اسفراین در فهرست آثار ملی شمار آثار این شهرستان به 149 اثر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سپهرآیین، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسفراین از ثبت 143 اثر میراث فرهنگی و گردشگری اسفراین در فهرست آثار ملی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین,

«محمد محمدی» با اشاره به شناسایی 250 اثر در این شهرستان به خبرنگار ما گفت: در اسفراین یک میراث فرهنگی ناملموس، 5 میراث طبیعی شامل درختان کهنسال و 13 ابنیه مذهبی در فهرست آثار ملی صاحب شناسنامه اند.

,

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اسفراین با اشاره به آمادگی میراث فرهنگی برای بازدید شهروندان و مسافران از میراث ارزنده فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: شهر تاریخی بلقیس، آستان مقدس امامزادگان سید احمد بن موسی(ع) کوران، سید حسین(ع) باباقدرت، سید محمد(ع) باغشجرد، سید حمزه بن موسی(ع) دهنه شیرین، سید قاسم(ع) دهک، سید زید(ع) توی، سید حسین(ع) فریمان و عبدالله(ع) کوران از مهم ترین ابنیه تاریخی شهرستان اسفراین هستند.

,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسفراین اضافه کرد: سرو مهرگان، چنار سوخته، سرو فتح آباد، چنار دهنه اجاق و سروهای کبوتر خانه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

,

وی با بیان اینکه با مجوز اخیر شورای ثبت آثار فرهنگی مبنی بر ثبت 5 تپه و محوطه تاریخی اسفراین در فهرست آثار ملی شمار آثار این شهرستان به 149 اثر رسید، اظهار داشت: محوطه پیر مشتر با قدمت عصر آهن، تپه گرگ مربوط به دوره مس – سنگی، تپه عباس آباد متعلق به عصر مفرغ و آهن قدیم، تپه برج متعلق به دوره تاریخی و تپه عزیز چشم' با قدمت عصر آهن قدیم در اسفراین به ثبت ملی رسیده اند.

,

«محمد محمدی» با اشاره به اینکه سال گذشته ارگ تاریخی دولت آباد اسفراین هم در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، افزود: پیش از این در سال گذشته فقط  143 اثر اسفراین در فهرست آثار ملی صاحب شناسنامه بود.

,

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اسفراین تصریح کرد: دهکده توریستی و روستای هدف گردشگری رویین و پارک های ملی و مناطق حفاظت شده سالوک و ساریگل از دیگر جاذبه های طبیعی اسفراین است.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه