اخبار داغ

سفر به اوج زیبایی ها؛

باغ چشمه بلقیس چرام نگین زیبای جنوب کشور + تصاویر

باغ چشمه بلقیس چرام نگین زیبای جنوب کشور + تصاویر
باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام یکی از جاذبه های گردشگری مفرح و چشم نواز کهگیلویه و بویراحمد این روزهای نوروز پذیرای گردشگران پرشماری از نقاط مختلف کشوراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چرام باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام یکی از جاذبه های گردشگری مفرح و چشم نواز کهگیلویه و بویراحمد این روزهای نوروز پذیرای گردشگران پرشماری از نقاط مختلف کشوراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چرام,

 

,

این باغ واقع در ورودی دشت گندم زار چرام زیبایی طبیعی این منطقه سیاحتی را دوچندان کرده است. 

,

 

,

باغ بلقیس چرام چشمه آبی است که کلان باغی از انواع درختان مثمر و کاج های سربفلک کشیده با منظرگاهی چشم نواز چشم هر رهگذری از مسیر گچساران به دهدشت را به تماشای این همه زیبایی و سرمستی طبیعت آن بویژه درفصل بهار وامی دارد. 

,

بلاتنمک

, بلاتنمک,

صدای پای آب و ساز دلنشین پرندگان گوناگون و جلوگره درختان متعدد و همچنین جویبارهای زیبا و نقره فام هر گردشگری را به میهمانی سایه سار بنیوهای عطر آگین خود و سرو‌های قد برافراشته‌اش فرا می‌خواند.

,

 

,

بر اساس شنیده ها سالانه 600 تا 700 هزار گردشگر از باغ «چشمه بلقیس» چرام واقع در شهر چرام مرکز شهرستان چرام در220 کیلومتری جنوب غرب یاسوج، مرکز این استان دیدن می‌کنند.

,

قفغعهخح

, قفغعهخح,

باغ چشمه بلقیس شامل فضاهایی چون 4 برج به ابعاد 70*150 متر در ضلع غربی باغ، چشمه، استخر و در قسمت شرقی آن صخره‌ای بزرگ به ارتفاع 20 متر و استخر زیبا به شعاع 10 متر و عمق 1.5 متر به‌صورت دایره که دارای سه ورودی و یک خروجی و باغی بزرگ از انواع درخت میوه و بید مجنون است.

,

 

,

می‌توان از این باغ به دلیل تنوع گیاهی به ‌عنوان یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی جهان نام برد که علاوه بر ارزش تحقیقاتی و مطالعاتی، این باغ بستری برای جذب توریست، توسعه کشاورزی و طرح پرورش ماهی است.

,

ثقفغعهخحج

, ثقفغعهخحج,

میزان ورود گردشگرانی که از ابتدای تعطیلات نوروز به شهرستان چرام و به خصوص باغ تفریحی چشمه بلقیس وارد شده اند به نسبت سال های قبل افزایشی چشمگیر داشته بگونه ای که در بیشتر ساعات شبانه روز، این باغ زیبا مملو از گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور است. 

,

 

,

 ساخت 40 سکوی نشیمن در اطراف این باغ ،فضایی تفریحی لذت بخشی به این باغ داده است که میتوان ظرفیت ساخت بیش از 100سکورا فراهم کرد.

,

فغعهخحج

, فغعهخحج,

علاقه مندان به طبیعت می توانند با گذراندن شهرستان کهگیلویه و ورودشان به شهرستان چرام از این فضای تفریحی که یکی از مناطق گردش پذیر این شهرستان بشمار می آید،دیدن کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه