اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

اجرای طرح توسعه برج قابوس در سال ۹۶/کاوش شهر تاریخی جرجان آغاز می شود

اجرای طرح توسعه برج قابوس در سال ۹۶/کاوش شهر تاریخی جرجان آغاز می شود
مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری گلستان از اجرای طرح توسعه برج جهانی قابوس با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، ابراهیم کریمی در مراسم افتتاحیه جشنواره آیینی نوروزگاه ، این مراسم را یکی از برنامه های مصوب کشوری دانست و ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره عاملی در جهت تقویت بیش از پیش همدلی و صمیمیت بین اقوام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به طرح توسعه و استحکام بخشی برج قابوس اشاره کرد وگفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال در سال 96 آغاز می شود که مرمت گنبدمخروطی، علف زدایی و پاکسازی گل سنگ ها  و مطالعه سازه ای و زلزله نگاری از جمله اقدامات دیگر برای این طرح خواهد بود.

,

ابراهیم کریمی با معرفی شعار "گلستان، نگارستان و پایتخت اکوتوریسم ایران" که با نگاه به طبیعت گردی و بوم گردی این منطقه انتخاب شده است،‌ گفت:  در سال 96 پروژه های زیادی در حوزه میراث فرهنگی گلستان به بهره برداری خواهد رسید که پیگیری جهت برپایی بازارچه دائمی، احداث موزه بزرگ گنبدکاووس و آغاز کاووش از شهر تاریخی جرجان از جمله  این فعالیت ها است.

,

وی در ادامه با بیان احداث موزه بزرگ روستایی در سال 96 که بزرگترین موزه ها در سطح کشور است، گفت: عملیات اجرایی آن آغاز شده است و پیش بینی می شود که تا پایان تیر ماه به پایان برسد،همچنین  210 کیلومتراز دیوار تاریخی جرجان احیاء می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه