اخبار داغ

اهدای عضو آخرین درس دانش آموز چرامی در سال جدید/ تکمیل 5 هزار فرم اهدای عضو توسط مردم کهگیلویه وبویراحمد/دلالی میوه در شهر یاسوج/ تعداد کاندیداهای شورا در استان به 5000 نفر میرسد

اهدای عضو آخرین درس دانش آموز چرامی در سال جدید/ تکمیل 5 هزار فرم اهدای عضو توسط مردم کهگیلویه وبویراحمد/دلالی میوه در شهر یاسوج/ تعداد کاندیداهای شورا در استان به 5000 نفر میرسد
مهمترین و جدید ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد را در پایگاه خبری صبح زاگرس بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مهمترین و جدید ترین اخبار کهگیلویه  و بویراحمد را در پایگاه خبری صبح زاگرس بخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ,

دانش آموز چرامی به سه بیمار جان بخشید

, دانش آموز چرامی به سه بیمار جان بخشید,

مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سه عضو از بدن رضا مومنی دانش آموز شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویر احمد با رضایت خانواده وی برای اهدا به سه بیمار نیازمند جدا سازی شد.

,

ساسان عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این بیمار 15 ساله و از اهالی روستای شیخ حسین شهرستان چرام که دچار مرگ مغزی شده بود با تلاش تیم پیوند اعضای، 2 کلیه و کبد آن جدا و به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.

,

شهرستان چرام در 160کیلومتری یاسوج، دارای 2 بخش، 2 شهر و 105روستا با 32هزار نفر جمعیت است.

,

وی گفت که اعضای اهدا شده هم اکنون در حال پیوند به سه بیمار نیازمند در بیمارستان نمازی شیراز است.

,

این نخستین اهدای عضو سال 1396 در کهگیلویه و بویراحمد است.

,

سال گذشته اعضای بدن 27 بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

,

کهگیلویه و بویراحمد از استان های پیشتاز در زمینه اهدای عضو است.

,
, ,

تکمیل 5 هزار فرم اهدای عضو توسط مردم کهگیلویه وبویراحمد

, تکمیل 5 هزار فرم اهدای عضو توسط مردم کهگیلویه وبویراحمد,

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 700 هزار نفر جمعیت دارد و این استان در سال گذشته در کشور همین رتبه را کسب کرده بود.

,

به‌طور متوسط 82.5 درصد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای اعضای بیماران خود رضایت داده‌اند که این رقم در کشور 76 درصد است.

,

افزون بر 1200مورد اهدای عضو در پنج سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته که در این میان افزون بر 550 عضو از این افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

,

واحد فراهم آوری پیوند اعضای از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.

,

جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو فردی 71 ساله بوده است.

,

انجمن اهدای عضو در سال گذشته در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد باهدف ترویج بیشتر فرهنگ اهدای عضو تشکیل شده است. 

,

افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند. 

,

*****

,

نبود نظارت و دلالی در بازار نوروزی میوه یاسوج

, نبود نظارت و دلالی در بازار نوروزی میوه یاسوج,

قیمت میوه های نوروزی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال 96 در نبود نظارت مسئولان امر روند رو به رشدی به خود گرفته و مغازه داران نیز از این فرصت استفاده کرده و گردشگران نوروزی را نقره داغ می کند.

,

قیمت میوه های نوروزی در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال 96 در نبود نظارت مسئولان امر روند رو به رشدی به خود گرفته و مغازه داران نیز از این فرصت استفاده کرده و گردشگران نوروزی را نقره داغ می کند.

,

در بازدید میدانی خبرنگار صبح زاگرس از بازار میوه فروشی های سطح شهر یاسوج و برخی جایگاه های عرضه میوه دولتی شب عید هرکیلو پرتقال و سیب به قیمت 3900 تومان به فروش می رسد اما در بازار وضعیت فرق می کند و هر کیلو پرتقال مصری 9000 هزار تومان، سیب 7000 هزار تومان، نارنگی 6500 تومان، موز 6500 تا 7000 هزارتومان ، لیموشیرین 6000 و نارنگی نیز 7000 هزار تومان به فروش می رسد.

,

برخی مغازه داران یاسوجی میوه های مراکز توزیع میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال را با قیمت دولتی 3900 تومان خریداری و در مغازه های خود با قیمت 9000 تومان به مشتریان می فروشند.

,

وضعیت بد اقتصادی شهروندان و افزایش بی رویه و ناگهانی قیمت میوه در نبود نظارت مسئولان در دومین روز از سال 96 باعث نارضایتی مردم و حتی گردشگرانی که شهر یاسوج را برای تفریح و گردشگری انتخاب کرده اند شده است.

,
رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد گفت: هیچ نظارتی در بازر میوه فروشی در سطح شهرستان و شهر یاسوج وجود ندارد و وقتی که تخلفات را گزارش می دهم می گویند به تو ربطی نداره و دخالت نکن.
,
جاسم اسفندیارمقدم در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری افزود: قیمت سیب و پرتقال در غرفه های دولتی هر کیلو 3 هزار و 900 تومان به فروش می رسد اما تخلفات زیادی نیز در سطح بازار میوه فروشی در غرفه های دولتی و غیر دولتی صورت می گرد.
,
وی بیان کرد: در خود بازار قیمت ها نیز متفاوت است و هیچ نظارتی نیست در مغازه خودم  سیب قرمز کیلویی 5 هزار و 500 به فروش می رسد سیب زرد کیلویی 6 هزار تومان و پرتقال والانسیا نیز کیلویی 7 هزار تومان به فروش می رسد.
,
اسفندیار مقدم با بیان اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در غرفه های میوه فروشی چه دولتی و چه غیر دولتی در سطح شهر وجود ندارد، عنوان کرد: نظارت بر غرفه ها و مغازه های عرضه میوه بر عهده جهاد کشاورزی که مسئول تنظیم بازار است و صنعت، معدن و تجارت که بازرسی دارد باید نظارت داشته باشند اما نظارتی نیست .
,
رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد   تصریح کرد: غرفه های ایام نوروز که برای شب عید میوه عرضه می کنند هم نظارت نمی شوند این غرفه ها به جز سیب و پرتقال مجوز فروش میوه دیگری را ندارند اما دیروز که رفته بودم گوجه، سیب زمینی، پیاز آورده بودن که این کار انها خلاف است اما متاسفانه کسی نیست که با آنها برخورد کند.
,
وی ادامه داد: سازمان صنعت معدن استان دو نامه با امضای داریوش دیودیده رئیس این سازمان به من دادند که به جز سیب و پرتقال میوه دیگری نیاروند که خلاف است چون اگر میوه دیگری در کنار سیب و پرتقال باشد خلاف نیز بیشتر می شود خود صنعت، معدن استان نیز مراجعه کردم و گزارش تخلفات را دادیم اما هیچ برخوردی انجام نشد.
,
اسفندیار مقدم اظهار کرد: دیروز با ماشین شخصی به همراه چند نفر دیگر از همکارانم به بازار رفتیم که وضعیت را بررسی کنیم می توان گفت همه غرفه های دولتی خلاف می کردند برخی از غرفه ها پرتقال خرده فروشی نمی کردند شاید خیلی ها یک کارتن پرتقال نیاز نداشته باشند که مجبور بشوند یک کارتن بخرند.
,
رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد افزود: وزن کارتن  میوه را هم کم نمی کردند پرتقال هایی  که با میوه فروخته می شوند باید یک کیلو نیم بخاطر کارتن کم شود اما متاسفانه این غرفه داران کم نمی کردند و همه تقلب و دزدی می کنند.
,
وی گفت: ما دیروز به 12 غرفه سر زدیم از این 12 غرفه 10 غرفه  را به تعزیرات استان معرفی کردیم  اما متاسفانه فایده ندارد این کار وظیفه صنعت، معدن و تجارت استان است که با 50 بازرسی که دارد نظارت کند اما هیچگونه کاری انجام نمی دهد.
,
اسفندیار مقدم با بیان اینکه تعاونی روستایی شهرستان نیز هیچ گونه همکاری نمی کند، گفت: تعاون روستایی  باید غرفه ها را از طریق اتحادیه صنف میوه و تره به افراد واجد شرایط  واگذار می کرد اما متاسفانه افراد دزدی را معرفی کرد که میوه ها را خارج از شبکه فروختند.
,
رییس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد عنوان کرد: ما نیز از طریق اتحادیه چندین بار نامه زدیم که این افرادی که معرفی کردید قابل قبول نیستند اما متاسفانه فرامرزی رییس تعاون و روستایی شهرستان بویراحمد به من گفت به تو ربطی ندارد و هرکسی را که دلم بخواهد معرفی می کنم هرکس دلم بخواهد غرفه می دهم هر کس هم نخواهم غرفه نمی دهم.
,
وی ادامه داد: علت اینکه میوه برای شب عید مردم کم شد این بود که میوه ها را خارج از شبکه فروختند با توجه به اینکه دیروز برخورد کردیم اما فایده ای ندارد وقتی شعبانی دبیر سازمان تنطیم بازار جهاد کشاورزی به من گفت تو در این قضیه دخالت نکن  منم گفتم چشم منم میروم و خانه ام می نشینم.
,
اسفندیار مقدم  فزود: این میوه را دولت بدون یارانه و سوبسیت وارد کرده است  اما یارانه آن را تعاون روستایی دارد می گیرد و می خورد باید نظارت باشد اما هیچکس به فکر مردم نیست.
,
وی اضافه کرد: حتی سیبی که غرفه های دولتی باقیمت 3900 تومان توزیع می کنند به درد نمی خورد و در بازار 3000 تومان به فروش می رسد که 900 تومان بالای بالای قیمت می دهند اما پرتقال خوبی دارند.
,
****
,
تعداد کاندیداهای شورا در استان کهگیلویه وبویراحمد به 5000 نفر میرسد
, تعداد کاندیداهای شورا در استان کهگیلویه وبویراحمد,  به 5000 نفر میرسد,
رییس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در دو روز از آغاز ثبت نام کاندید ها گذشته است،گفت: در این دو روز تعداد ۹۸۳ نفر در کل استان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند.
,
رییس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه بازدید از حوزه ثبت نام کاندید های پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای بویراحمد با بیان اینکه در دو روز از آغاز ثبت نام کاندید ها گذشته است،گفت:در این دو روز تعداد ۹۸۳ نفر در کل استان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۱۲نفرکاندیدشورای شهر (۲۴۱نفر مرد و ۲۳۸نفر مرد) و ۶۷۱نفر شورای روستا (۶۳۲نفر مرد و ۳۹نفر نفر زن )هستند.
,

محمدی با بیان اینکه روند ثبت نام در تمام فرمانداری ها ،بخشداری ها و دفاتر پیشخوان کهگیلویه وبویراحمد در حال انجام است ،افزود:تمام دستگاه های مرتبط امنیتی ، نظامی و مسئولان در ادارات مستقر و در حال رصد روند اجرایی ثبت نام کاندید ها هستند.

,

وی در توصیه به افراد متقاضی ثبت نام کاندیدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد:برای سهولت کار افراد می توانند ثبت نام اولیه خود را در دفاتر پیشخوان انجام و برای ثبت نهایی به فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.

,

محمدی افزود:باتوجه به شرایط جوی در روز های پایانی ثبت نام تقاضا می شود افراد ثبت نام خود را برای روز های پایانی نگذارند و هر چه زود تر اقدام کنند.

,

رییس ستاد انتخابات به ترکیب هییت های اجرایی انتخابات در استان اشاره و تصریح کرد:درترکیب اعضای هئیت های اجرایی انتخابات هم شرایط جغرافیایی و هم طوایف مختلف حضور دارند و این اعضا به آنچه که قانون هست عمل خواهند کرد.

,

محمدی به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته و در حرم رضوی مورد اجرای قانون در انتخابات اشاره کرد و گفت:به همه فرمانداران و بخش دار ها تاکید شده که به قانون عمل و در این زمینه اعتماد مردم به هییت های اجرایی را جلب کنند.

,

وی به تعداد شعب رای گیری در استان اشاره داشت و افزود:یک هزار و ۱۰۰ شعبه راگیری در استان در روز انتخابات برای جمع اوری اراء مردم راه اندازی خواهد شد.

,

محمدی اظهار کرد:۲۰۷ نفر هییت اجرایی انتخابات شورا های شهر و روستا و ۲۹۷ نفر نیز برای هییت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری مشغول به کار خواهند شد.

,
رییس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت:پیش بینی می شود نزدیک به ۵۰۰۰ نفر برای کاندیدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کنند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه