اخبار داغ

معرفی جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد؛

تنگه تفریحی ماغر بهمئی ایستگاهی ناب برای مسافران نوروزی غرب و جنوب غرب ایران+تصاویر

تنگه تفریحی ماغر بهمئی ایستگاهی ناب برای مسافران نوروزی غرب و جنوب غرب ایران+تصاویر
منطقه گردشگری تنگ ماغر در بهاری ترین روزهای سال با امکانات مناسب تفریحی و رفاهی و در اوج زیبایی و سرسبزی میزبان گردشگران نوروزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آوای ماغر ،منطقه گردشگری ماغر در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی در تنگه ای زیبا و سر سبز واقع شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر, ,

 

,
, ,

 

,

جاده ارتباطی تنگ ماغر به بخش سرآسیاب یوسفی و شهرستان لنده یکی از جاده های قدیمی منطقه بود که در گذشته بخش ماشین روی این جاده پر پیچ و خم به همین تنگه منهتی می شد و مردم مجبور بودند بقیه مسیر را با چهار پایان طی کنند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این جاده ارتباطی تا دورترین روستاهای شهرستان گسترش یافت.

,

 

,

اکنون این جاده ارتباطی استانهای جنوب و جنوب غربی کشور را به مرکز و شرق کشور متصل می کند که مسافران نوروزی می توانند با انتخاب این منطقه زیبا بهمئی به عنوان یک ایستگاه امن و با امکانات مناسب تفریخی و رفاهی، هم در اردوگاه ماغر توقف کرده و استراحت کنند و هم از مناظر طبیعی و باستانی این منطقه بکر در کنار خانواده خود لذت ببرند.

,

 

,
, ,
 
,

وجود باغات، چشمه‌های آب شیرین، اردوگاه تفریحی ایجاد شده با امکانات مناسب و درختان سرسبز بلوط باعث شده گردشگران زیادی در تمام فصول سال این مکان را به عنوان مقصد سفرهای  تفریحی و گردشگری خود انتخاب کنند.

, ،,

 

,
, ,
 
,
,
, ,

بررسی باستان شناسان بر روی صخره های باستانی تنگ ماغر  شواهد تاریخی حاکی از این است که این منطقه از جمله محل تفریح حکمرانان و پادشاهان دوره ساسانی بوده و  در بخشهایی از این مسیر راه شاهی موجود تایید کننده این واقعیت است .

, .,

 

,

آثار معماری صخره‌ای تنگ ماغر مربوط به دوره ساسانیان است که در ۲ آبان سال ۱۳۸۲ خورشیدی با شماره ثبت ۱۰۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

 

,
, ,

بهار امسال هم تنگه سر سبز و باستانی ماغر بهمئی مهمانان زیادی از سراسر ایران به خصوص جنوب و جنوب غرب کشور دارد.

,

 

,

تصاویر ضمیمه:

,
 
,
, ,
, ,
 
,
 
,
, ,
, ,
, ,
 
,
, ,
, ,
, ,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه