اخبار داغ

33 کشته در حمله ائتلاف ضد داعش به سوریه

33 کشته در حمله ائتلاف ضد داعش به سوریه
دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) از کشته شدن ۳۳ غیرنظامی در حمله ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به مدرسه‌ای در استان رقه سوریه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در بمباران جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به مدرسه‌ای که به عنوان مرکزی برای آوارگان در استان رقه در شمال سوریه استفاده می‌شود، ۳۳ تن کشته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد: این ۳۳ غیرنظامی کشته شده از خانواده‌های آوارگان رقه، حلب و حمص بودند که در جنوب شهرک المنصوره که تحت کنترل داعش است، هدف قرار گرفتند.

به گزارش شبکه العالم، جنگنده های ائتلاف آمریکا در شهرک المنصوره واقع در حومه غربی رقه یک مدرسه را هدف حملات خود قرار دادند که ۵۰ خانواده آواره در آن سکونت داشتند.

جنگندهای ائتلاف آمریکا در سوریه بار دیگر با حمله به مناطق مسکونی در رقه ده‌ها غیرنظامی سوری را به خاک و خون کشیدند.

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی به مدرسه «البادیه الداخلیه» در ۳۰ کیلومتری رقه حمله کردند که در این مدرسه حدود ۵۰ خانواده آواره از حومه حلب، رقه در آن سکونت داشتند.

در این حملات تقریبا کل مدرسه منهدم شد و سانا آمار دقیقی از تعداد کشته ها منتشر نکرد.

وبگاه خبری «بلدی» وابسته به معارضان گزارش داد که در جریان این بیش از ۲۰۰ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند که وضعیت بسیاری از آنان وخیم است.

منابع محلی اعلام کردند که به خاطر نبود بیمارستان برای درمان افراد زخمی، احتمالا تعداد بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

جنگنده‌های ائتلاف شامگاه دوشنبه گذشته به شهرک صنعتی و پمپ گاز شهر «الطبقه» حمله کرد که در جریان آن نیز هشت غیرنظامی دیگر کشته شدند.

منابع خبری سوری نیز خبر دادند که هیچ گونه امکاناتی برای درمان افراد زخمی در مناطق تحت اشغال داعش وجود ندارد و پل‌ها و راه‌های ارتباطی نیز از بین رفته است و در بخش جنوبی رقه نیز بیمارستان وجود ندارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه