اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در گفت‌وگو با آناج؛

بیش از ۴۰ درصد جوانان تحصیل‌کرده بیکار هستند/ دولت‌مردان تاکنون با قاچاق کالا به صورت جدی مبارزه نکرده‌اند

بیش از ۴۰  درصد جوانان تحصیل‌کرده بیکار هستند/ دولت‌مردان تاکنون با قاچاق کالا به صورت جدی مبارزه نکرده‌اند
نماینده بستان آباد گفت: آمارها نشان می‌دهد جوانان تحصیل‌کرده بسیاری بیکار مانده‌اند و اگر مسئولین این را انکار نمایند و از کاهش آمار سخن بگویند، با واقعیت‌ها سازگار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به نام‌گذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات جامعه و تاکیدات پیشین رهبر انقلاب بر مسایل معیشتی مردم، بنده اواخر سال 95 طی مصاحبه‌ای عنوان کردم شعار سال در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی و اشتغال خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد 40 درصد جوانان تحصیل‌کرده بیکار هستند و 11 درصد جوانان فاقد تحصیلات نیز شغلی ندارند، آمار بیکاری خیلی زیاد است و هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی کاهش آن شود.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با بیان اینکه قاچاق کالا در کشور ریشه‌کن نشده و دولت‌مردان به معنای واقعی با این پدیده مبارزه نمی‌کنند، تصریح کرد: بالغ بر 15 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد ایران شده است که اولین پیامد منفی آن از بین رفتن 70 الی 100 هزار شغل می‌باشد.

,

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب با مسئولین اتمام حجت کرده و فرمودند ورود کالای قاچاق به کشور حرام است، ایشان پیش‌تر نیز گفته بودند این کالاها را جلوی مردم آتش بزنید، حال نوبت دولت است که خودی نشان دهد.

,

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر راهگشا بودن فرمایشات رهبر انقلاب و تاثیر تحقق خواسته‌های ایشان در وضعیت اقتصادی ایران، متذکر شد: مجلس آماده است تا هر کمکی که از دستش بر می‌آید به دولت‌مردان بکند تا آنان به آسانی بتوانند در راستای اجرای دستورات رهبری قدم بردارند.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طبق گفته مسئولین اجرایی مردم در رفاه قرار گرفته‌اند، اذعان داشت: در برخی حوزه‌ها ما شاهد اعمال تغییرات و اصلاحاتی بودیم و مسئولین تلاش خود را کرده‌اند، اما همچنان در بعضی مباحث مخصوصا اشتغال و مبارزه با قاچاق کوتاهی شده است و هرکسی هم بگوید قاچاق را ریشه‌کن کرده‌ایم، شعار است.

,

وحدتی تاکید کرد: اگر مسئولین واقعاً نمی‌توانند کاری انجام دهند و از توانشان خارج است، کنار بکشند و اجازه دهند کسانی روی کار بیایند که می‌توانند گرهی از مشکلات اساسی مردم باز کنند.

,

وی در پایان بیان داشت: اگر به‌موقع برای مشکلات اقتصادی، معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کاری انجام نشود، این مسایل با مرور زمان تبدیل به یک تهدید و یا حتی جنگ می‌شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه