اخبار داغ

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد:

کلید حل مشکل اقتصادی در داخل کشور و در اراده مردم و مسئولین است

کلید حل مشکل اقتصادی در داخل کشور و در اراده مردم و مسئولین است
معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: همان‌گونه که رهبری نیز در پیام نوروزی خود فرمودند راه حل اساسی برون رفت از مشکلات، قبل از هر چیزی باور به این که کلید حل مشکل اقتصادی در داخل کشور و در اراده مردم و مسئولین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرفرهنگ، معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد ضمن تبریک سال جدید و دعای خیر برای همه امت جمهوری اسلامی در خصوص نام گذاری سال جدیدی توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب مطابق با سال‌های قبل با درک عمیقی که از شرایط کنونی و موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارند به عنوان یک رهنمود و جهت گیری نظام را برای یک کار و یک اولویت اساسی، سال جدید را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرفرهنگ,

غلامحسین دشتی اظهار داشت: طرح اقتصاد در نامگذاری سال جدید بیانگر این است که کشور از جهت اقتصاد در معرض مشکل و تهدید هم از جانب دشمن است و هم در داخل کشور از رنجی که مردم کشور مخصوصاً طبقات متوسط و ضعیف در سال‌های گذشته و به ویژه در سال اخیر داشتند حکایت دارد.

,

وی با بیان این که منظور از مشکلات اقتصادی فقدان ظرفیت و فقر در کشور نیست و این مشکلات ناشی از دو موضوع اساسی است که در کشور قابل حل است افزود: یکی از دلایل وجود مشکلات اقتصادی عدم به کارگیری ظرفیت‌های داخلی است که مهمترین آن استعدادها و توانمندی‌های علمی، فرهنگی و فناوری موجود در کشور می باشد.

,

دشتی شرکت‌های دانش بنیان را نمودی از این ظرفیت های دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان را می‌بنیم که بسیار منشا اثر بوده‌اند اما متاسفانه از یک حمایت برنامه‌ریزی شده و ملی برخوردار نبوده اند در حالی که این نوع شرکت‌ها همان گونه که در اقتصاد مقاومتی از جایگاه بالایی برخوردار هستند می‌توانند در اقتصاد کشور نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

,

وی مشکل دوم کشور را ضعف مدیریتی کلان در اداره ظرفیت‌های فیزیکی دانست و اذعان داشت: بخش مسکن و صدها حوزه وابسته به آن در سال‌های اخیر در رکود هستند و صنعت نیز هنوز دوران تلخ و زیان‌بار رکود  را پشت سر می‌گذارد و هزاران واحد تولیدی و صنعتی از ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنند و خسارات سنگینی به کشور وارد می‌آید.

,

دشتی با اشاره به این که حمایتی از تولید داخل صورت نمی‌گیرد ادامه داد: دیپلماسی کشور در حوزه ارتباطات تجاری و بازاریابی در منطقه و خارج از آن دچار کاستی‌هایی است که واردات بی‌رویه کالا به کشور از نقاط چالشی ما در این حوزه است که نیازمند چاره اندیشی است.

,

وی برخورداری‌های بی‌حد و حصر عده‌ای خاص در کشور را از دیگر چالش‌های اقتصادی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: عده‌ای در کشور از امکانات بالای اقتصادی و پول‌های باد آورده‌ای برخوردار هستند که همه ناشی از سوء مدیریت در توزیع فرصت‌ها و امکانات است که باعث ایجاد شکاف طبقاتی زیادی در کشور شده است.

,

این فعال سیاسی ادامه داد: افزایش شکاف طبقاتی بعضا ناشی از فسادهای اقتصادی بزرگی است که نمود آن در حقوق‌های نجومی، برخورداری از رانت‌ها و ویژه‌خواری‌هایی بوده که عمیقاً باعث چالش‌های اقتصادی و مهمتر از آن چالش‌های فرهنگی و اجتماعی شده است.

,

دشتی با بیان این که نقش دولت در این موضوع محوری و مسئولیت‌ آفرین است تاکید کرد: رسانه‌ها و خواص از همه گروه‌ها و جناح‌ها نیز وظیفه مهمی در تعدیل این برخورداری‌ها و مبارزه با اشرافی‌گری به ویژه در بخش حاکمیتی بر عهده دارند.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: همان‌گونه که رهبری نیز در پیام نوروزی خود فرمودند راه حل اساسی برون رفت از مشکلات، قبل از هر چیزی باور به این که کلید حل مشکل اقتصادی در داخل کشور و در اراده مردم و مسئولین است.

,

دشتی با بیان این که تعامل جهانی مورد نیاز است و بخش مهمی از مشکلات را می‌تواند حل کند تاکید کرد: بین متکی شدن و وابسته شدن کشور به بیگانگان و مسئله همکاری و تعامل با آن‌ها باید مرزبندی بسیار روشن و مشخصی وجود داشته باشد. می‌توان در همه زمینه‌ها از ظرفیت‌های دولت‌هایی که خیلی با ایران همراه نیستند بهره برد به شرط آن که از اندیشه، اراده مستقل و اعتماد به نفس برخوردار باشیم.

,

وی تاکید کرد: مدیریت انقلابی، ایثارگرانه و جهادی از دیگر شاخصه‌ها برای حل مشکلات کشور است چرا که فرهنگ کنونی که در مدیریت کشور جاری است قادر به برداشتن این بار عظیم نیست.

,

این تحلیلگر مسائل کشور ادامه داد: اعتماد به مردم و شجاعت در واگذاری کار و تولید و ایجاد زمینه‌های مناسب و فرصت‌های برابر و اصلاح وضع موجود در عرصه‌های پولی و مالی از راه حل‌های دیگر برای حل مشکلات کشور است.

,

دشتی اظهار داشت: مبارزه قاطع با فساد، پیگیری مجدد برای رسیدگی به حقوق‌های نجومی، مبارزه با قاچاق کالا و تغییر وضعیت موجود در حوزه بازرگانی و کوتاه کردن دست ویژه خوارن که بعضاً وابسته به برخی مراکز و جریانات فکری در کشور و حوزه‌های خانوادگی هستند از جمله اقدامات موثر در جهت اصلاح وضع اقتصاد کشور و ایجاد زمینه مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با بیان این که در کشور خام فروشی باید به عنوان یک ضد ارزش تلقی شود اذعان داشت: با توجه به برخوداری کشور از منابع و ثروت‌های طبیعی مانند نفت، گاز، معادن و ... باید این ثروت‌های طبیعی در داخل کشور تا مرحله مصرف فرآوری شوند که هم اشتغال‌زایی را به دنبال داشته و هم سود بیشتری نصیب کشور شود و سپس صادر شوند و در این صورت هنر مدیریت انقلابی و ملی مشخص می‌شود.

,

دشتی اظهار داشت: سال آینده سالی است که کشور به مردان بزرگ، سخت‌کوش، انقلابی، بااراده و پایبند به اصول و ارزش‌های امام و انقلاب نیاز دارد در واقع به مردانی که به مردم اعتماد کنند و چشم به بیگانگان نداشته باشند و با توجه به این که دشمن از نظر اقتصادی کشور را تهدید می کندباید با یک عزم ملی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد شود.

,

وی با بیان این که کشور در حوزه مسائل سیاسی و امنیتی به دلیل پایبندی به ارزش‌های انقلابی از یک جایگاه مستحکمی برخوردار است اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اقتصادی به دلیل ضعف در برخی ارداه‌ها اعم از خواص و همچنین مدیرانی که باید نوع نگاه خود را تغییر دهند دچار چالش هستیم و امیدواریم با پیام امید بخش مقام معظم رهبری و تجربیاتی که مردم در سال‌های گذشته داشته‌اند ملت با همکاری دولت بر این مشکلات فائق آیند.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه