اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

دولت باید ابزارهای تولید را تقویت کند/ کیفیت تولیدات داخلی درعمل نشان داده شوند نه در تبلیغ

دولت باید ابزارهای تولید را تقویت کند/ کیفیت تولیدات داخلی درعمل نشان داده شوند نه در تبلیغ
حجت الاسلام غروی گفت: وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی باید از هزینه های کم فایده خود برای عناوین مختلف کاهش دهند و در جاهایی که سود دهی بیشتری وجود دارد متمرکز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی ضمن تبریک سال جدید و آرزوی برکات آسمانی و زمینی در فرآورده های صنعتی و غیر صنعتی با اشاره به شعار سال 96 و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال در گفتگو با خبرنگار  زنان قم، اظهار داشت : باید اقتصادی داشته باشیم که تحت تأثیر متغیرهای بیرونی و سیاست های خاص خارجی ها نشود و این ممکن نیست مگر این که اقتصاد، متکی به خود کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  زنان قم,

وی افزود: اقتصادی که وابسته به کشور باشد می تواند نقش مهمی در تولید داخلی داشته باشد و زمینه هایی برای صادر کردن تولیدات خود فراهم کند و از طرفی زمینه های فقر ، مشکلات اقتصادی و فرهنگی را بر عموم مردم فراهم بیاورد که آن هم مسئله اشتغال است.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: تولید زمینه ای برای اشتغال است و اشتغال نیز برای کم کردن آسیب های کلی اجتماعی و روانی می باشد که رهبر معظم انقلاب به این نکته توجه خاصی داشته اند و مسئولین باید تمام همت خود را برای تحقق این هدف به کار بگیرند.

,

وی با تأکید بر این که لازم است تولیدات داخلی ، ابزارهای تولید و افرادی که مقلد کارهستند به نحوی مورد حمایت قرار بگیرند، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا کارخانه ها و ابزار تولید در سطح متوسط و کلان علاوه بر رشد و گسترش از رکود و تعطیلی نجات پیدا کنند.

,

غروی با بیان این که دولت تلاش های زیادی در طول سال گذشته انجام داده و برای این که در تولید تحرکی را به وجود بیاورد نیاز به سرمایه گذاری بیشتری است، افزود: دولت باید ابزارهای تولید را تقویت کند و بتواند وام کنترل شده با نظارت را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و از طرفی شرایطی را به وجود بیاورد که ابزارهای تولید نوسازی و بازسازی شوند.

,

وی اضافه کرد : برای این که تولید کشور بالا برود لازم است شرایطی فراهم شود تا دست یابی تولیدکنندگان به وسایل و ابزارهای مورد نیاز تسهیل گردد و از طرفی دیگر اگر در کشور تولید زیاد شود باید استانداردهای مطلوب بین المللی حفظ شوند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر تولید داشته باشیم اما مصرف کننده داخلی و خارجی وجود نداشته باشد نمی توان ارزش هایی که در مقابل آن هزینه شده است را برگشت داد و این نیازمند حمایت مردم و مسئولین از تولیدکنندگان می باشد.

,

وی یکی از مشکلات موجود در کشور که کمتر به آن توجه می شود را صحبت مکرر از تولید و تبلیغات دانست و افزود: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی تنها با تبلیغات حاصل نمی شود بلکه علاوه بر تبلیغات در زمینه تولید داخلی، مردم باید کیفیت بالای تولیدات داخلی را ببینند.

,

غروی ادامه داد: در صورتی که کیفیت تولیدات داخلی در عمل مشاهده نشود و از استانداردهای لازم برخوردار نباشد طبیعی است که مردم نسبت به تهیه کالای داخلی رغبت نداشته باشند.

,

وی فرهنگ سازی در زمینه تولیدات داخلی را مستلزم تقویت شرایط استاندارد شدن دانست و افزود: باید ابزارهای تولید و سرمایه های مختلف در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا تولید کشور کیفیت بین المللی لازم را پیدا کند و از طرفی در داخل هم مورد اطمینان باشد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه تولیدات داخلی کیفیت و استانداردهای لازم را ندارند، گفت:هر قطعه از اتومبیل هایی که در ایران تولید می شوند را از یک کشور دیگری وارد می کنند که قابل اطمینان نیست و احتمال خطر هم برای آن وجود دارد و مردم از این نوع تولیدات استقبال نخواهند کرد هرچند که تبلیغات و سرمایه گذاری برای آن صورت بگیرد.

,

وی با بیان این که همه تولیدات بی کیفیت نیستند ، افزود: مسئولین باید تلاش کنند تا تولید از لحاظ کمیت و کیفیت ارتقاء یابد و به دنبال آن با زیاد شدن اشتغال ، مشکلات جوانان کمتر شود و ناهنجاری های اجتماعی هم فروکش کنند.

,

غروی اشاره ای به هزینه های کم فایده وزارت خانه ها داشت و افزود: دستگاه های دولتی باید از هزینه های کم فایده خود برای عناوین مختلف کاهش دهند و در جاهایی که سود دهی بیشتری وجود دارد متمرکز کنند.

,

 وی بیان داشت: باید در کشور امنیت اقتصادی به وجود بیاید و اگر از نظر قانون مشکلاتی وجود دارد ، باید تسهیلاتی ایجاد کنند که یک نوع تأمین اقتصادی تحقق پیدا کند تا مردم سرمایه های خود را در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم غفلت کردن در بعضی مواقع را سبب سرمایه گذاری خارجی ها در کشور دانست و افزود: مشکلات قانونی، نبود تسهیلات، وجود رقابت ها ، تنگ نظری ها و عدم امنیت اقتصادی در مجموع مانع از رشد سرمایه گذاری و اقتصاد داخلی می شود.

,

وی در خاتمه گفت: دولت و دیگر نهادها باید زمینه سرمایه گذاری مردم در داخل کشور و بهبود تولید را فراهم آورند و در نتیجه آسیب شناسی و رفع موانع سرمایه گذاری داخلی در چارچوب قانون با توجه به خط قرمزها کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه