اخبار داغ

وزیر کشور در سفر نوروزی به قزوین:

موزه اختصاصی آثار کشف شده از قلعه حسن صباح راه اندازی شود

موزه اختصاصی آثار کشف شده از قلعه حسن صباح راه اندازی شود
وزیر کشور عنوان کرد: می‌توان با راه اندازی موزه آثارتاریخی کشف شده از قلعه سحن صباح یافته‌های حاصل از کاوش‌ها و اکتشافات قلعه الموت و حریم آن را برای گردشگران به نمایش گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر نوروزی خود به استان قزوین به همراه همتی استاندار قزوین و محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از روستای گارزخان و قلعه تاریخی حسن صباح در منطقه الموت بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  صبح قزوین,

رحمانی فضلی در بازدید از قلعه حسن صباح با اشاره به ضرورت راه اندازه ای موزه اختصاصی برای نمایش اشیای به دست آمده از کاوش‌های قلعه و رعایت حریم این بنای ارزشمند تاریخی گفت: منطقه الموت در استان قزوین از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی برای جذب گردشگر برخوردار است.
,
,
, ,

وی در ادامه افزود: می‌توان با راه اندازی موزه آثارتاریخی در این منطقه یافته‌های حاصل از کاوش‌ها و اکتشافات قلعه الموت و حریم آن را برای گردشگران به نمایش گذاشت.
 
وزیر کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ معماری سنتی روستاهای الموت بیان کرد: ساماندهی روستاهای این منطقه به لحاظ منظری، حفظ محیط ریست و حراست از منابع طبیعی منطقه الموت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود. 
,
,
,
,
, ,

وی همچنین با حضور در پایگاه میراث فرهنگی الموت در روستای گازرخان در جریان آخرین فعالیت‌های مربوط به کاوش و اکتشاف در حریم قلعه حسن صباح قرار گرفت و مقرر شد تا با اختصاص فضای مدرسه‌ای در روستای گازرخان و در جوار قلعه الموت، زمینه ایجاد موزه آثار تاریخی این منطقه فراهم شود. 
,
,
, ,

وزیر کشور همچنین از منطقه نمونه گردشگری کامان بازدید و در جریان برنامه‌های توسعه تله سیژ و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه قرار گرفت.
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه