اخبار داغ

جدیدترین تحولات میدانی یمن/

کشته و زخمی شدن ۴۰ نظامی سعودی در عملیات منحصر به فرد ارتش یمن

کشته و زخمی شدن ۴۰ نظامی سعودی در عملیات منحصر به فرد ارتش یمن
منابع یمنی از کشته و زخمی شدن ۴۰ نظامی سعودی در عملیات منحصر به فرد ارتش یمن خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از العهد، ده‌ها تن از نظامیان و افسران سعودی در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامی آن‌ها در جیزان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی منحصر به فرد به 5 موضع نظامی عربستان در جیزان حمله کردند که در پی این حمله 40 نظامی سعودی کشته و یا زخمی شدند که در بین آن‌ها تعدادی افسر نیز دیده می‌شوند. 

,

وی افزود: در پی این عملیات 7 خودروی نظامی سعودی منهدم شد.

,

این عملیات ساعاتی بعد از عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران که منجر به پاکسازی رشته‌کوه‌های علیب به سمت گذرگاه الخضراء و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران و متجاوزان شد، صورت گرفت.

,

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین روز چهارشنبه از انجام یک عملیات منحصر به فرد علیه مواضع نظامی سعودی در عسیر خبر دادند.

,

یک منبع نظامی یمنی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به موضع علیب در عسیر و پایگاه المسیال خبر دادند که در پی آن شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند.

,

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

,

بر اساس اعلام نهاد حقوق بشر یمن، در طول بیش از دو سال جنگ عربستان علیه یمن، 10 هزار و 811 شهروند یمنی جان باخته و 7 هزار و 888 نفر دیگر زخمی شده‌اند و ساختار زیربنایی این کشور به‌شدت ویران شده است. 649 نفر از جان‌باخته‌ها زن و 1002 نفر کودک هستند، 9 هزار و 160 نفر نیز مرد هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه