اخبار داغ

جوانان حمایت می‌خواهند؛

قوانینی نفس‌گیر برای جوانان کارآفرین/تکمیل کارگاه پرورش ماهی نیازمند ۱۱۰ هزارتومان!

قوانینی نفس‌گیر برای جوانان کارآفرین/تکمیل کارگاه پرورش ماهی نیازمند ۱۱۰ هزارتومان!
در سال اقتصاد مقاومتی مسئولین نه تنها اقدام چشمگیری در راستای حمایت از طرح‌های جوانان انجام ندادند بلکه از طرح‌های اقتصادی خودجوش جوانان هم حمایتی نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم خنداب، سال 95 که سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام داشت، پایان یافت، سالی که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی حل مشکلات بیکاری، رکود، گرانی و تقویت تولید داخلی باید در الویت های مسئولین قرار می گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم خنداب,

ایجاد اشتغال برای جوانان یکی از محورهای اقتصادمقاومتی است چراکه در میان اقشار مختلف جامعه، جوان به دلیل آرمان گرایی، شجاعت، توان و انگیزه بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با ایفای نقش به جا و به موقع خود می توانند انقلاب را  در عرصه جنگ اقتصادی نیز به موفقیت رسانند.

,

جوانان می توانند تولید را رونق بخشیده، کشور را از وابستگی به وارادات نجات داده و مانع از رکود و گرانی شوند. با تبدیل کشور از مصرف کننده به تولیدکننده، می توان مشکل بیکاری را نیز ریشه کن کرد.

,

اعتماد و تشویق جوانان برای ورود به عرصه تولید و حمایت از آن‌ها از جمله وظایف مسئولین است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده و به جای نگاه به داخل برای حل این معظل، چشم ها به بیرون از کشور دوخته شده، گویی اعتماد به وارد کنندگان بیش‌تر از تولیدکنندگان است. گویی اقتصاد مقاومتی تنها شعاری است، که بسیاری از مسئولین نیز به آن اعتقادی ندارند.

,

بر همین اساس مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) سال 96 را «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» نامگذاری کردند تا مصوبات سال قبل در خصوص اقتصاد مقاومتی پیگیری و ادامه یابد تا این مقوله به جای مطلوبی برسد و تولید داخل اعتبار یابد و اشتغال جوانان مرتفع گردد.

,

 

,

پرورش ماهیان زینتی برای اولین بار در شهرستان خنداب

,

حامد خاکسار از جمله جوانان انقلابی روستای مانیزان از توابع شهرستان خنداب است که ندای رهبر انقلاب اسلامی را در اقتصاد مقاومتی لبیک گفته و وارد عرصه تولید پرورش ماهیان زینتی برای اولین بار در شهرستان خنداب شده است.

,

 

,

,

, ,

 

,

خاکسار در گفت و گو با خبرنگار  نسیم خنداب، گفت: از اوایل سال 93 کارهای مطالعاتی در این زمینه را شروع کردم. و مدت یک سال روی این پروژه تحقیق کردم تا بتوانم علاوه بر شناخت کامل این کار به افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند مشاوره و راهنمایی بدهم.

, نسیم خنداب,

خاکسار اظهار کرد: برای گسترش کار و اشتغال‌زایی شروع به ساخت یک کارگاه با 6 دهنه استخر و 150 آکواریوم کردم.

,

 

,

نبرد با هفت خان‌ بروکراسی/حمایت از طرح اشتغالزایی جوان خندابی تنها بر روی کاغذ!

,

وی با اشاره به اینکه بدون دریافت هیچ تسهیلاتی کار ساخت کارگاه را آغاز کرده ام، گفت: به دلیل هزینه های بالای این پروژه چندین بار برای دریافت تسهیلات به بخش های مختلف مراجعه کردم ولی به دلیل بروکراسی‌های متعدد اداری موفق نشدم ریالی تسهیلات دریافت کنم.

,

این کارآفرین جوان با بیان اینکه بانک‌ها بر سر راه طرح های اشتغالزایی هم سنگ می‌اندازند، افزود: برای دریافت تسهیلات به بسیج سازندگی شهرستان مراجعه کردم و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدم ولی به دلیل نداشتن ضامن شاغل تسهیلاتی به بنده پرداخت نشد حتی سند ملکی را هم به جای ضامن نپذیرفتند.

,

خاکسار ادامه داد: تمام هزینه‌های شروع ساخت کارگاه را از دوستان و اطرافیان قرض کردم ولی باتوجه به مشکلات اقتصادی که همه با آن دست و پنجه نرم می کنند، به دلیل هزینه های بالای پروژه هنوز موفق به تکمیل کارگاه نشده‌ام.

,

 

,

, ,

 

,

این کارآفرین با یادآوری این موضوع که مسئولین جهاد کشاورزی از کارگاه بازدید کردند اما هیچگونه حمایت و اقدامی برای کمک به این پروژه انجام نشد، گفت: برای دریافت تسهیلات به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کردم، اما باز هم به دلایل متعدد از جمله داخل روستا بودن پروژه یا کمتر از 200 میلیون تومان بودن مبلغ طرح، تسهیلاتی ارائه نشد.

,

 

,

اهمیت تولید و اشتغال برای جوان روستایی

,

خاکسار با بیان این موضوع که مسئولین شهرستان از این طرح حتی حمایت معنوی هم نداشتند، گفت: به دلیل کامل نشدن پروژه و بدهکاری زیاد، فشارهای عصبی به قدری زیاد شد که در چند روز اخیر به دلیل فشارهای عصبی روانه اورژانس شدم.

,

 وی افزود: با وجود کامل نشدن پروژه، با چند نفر قراردادهای 5 ساله بسته ام، با تکمیل این پروژه برای 6 تا 7 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود و می‌توان با گسترش این کارگاه در ابعاد کوچک و به صورت شبکه ای برای تعداد بیشتری از جوانان اشتغال زایی کرد.

,

نیاز 110 هزار تومانی برای تکمیل طرح کارآفرینی!

,

خاکسار گفت: ساختمان کارگاه تقریبا کامل شده و تنها یک قطعه شیروانی با هزینه 110 هزار تومان لازم است، اما به دلیل نداشتن سرمایه لازم توان کامل کردن کارگاه را ندارم.

,

 

,

, ,

 

,

خاکسار با اشاره به لزوم توجه به چنین طرح‌های کوچکی گفت: برای ایجاد این کارگاه می توان از محیط های کوچک و با تعداد کمی آکواریوم نیز شروع کرد و باعث اشتغال زایی شد و با تکمیل این پروژه باتوجه به تقاضایی که در بازارهای خارجی برای ماهیان زینتی وجود دارد می‌توان در بخش صادرات نیز گام برداشت و فرصت های شغلی بیشتری را در شهرستان ایجاد کرد.

,

 

,

وعده‌های حمایتی پایان هر سال بایگانی می‌شود

,

وی ضمن درخواست از مسئولین شهرستان برای کمک و حمایت از پروژه پرورش ماهیان زینتی، گفت: تعدادی از جوانان شهرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و کارگاها و تولیدی هایی ایجاد کرده اند که نیازمند حمایت مسئولین و دولت هستند.

,

خاکسار در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در روستاها خاطرنشان کرد: به دلیل بیکاری بسیاری از جوانان شهرستان در حال مهاجرت به شهرها و استان‌های همجوار هستند، مسئولین برای جلوگیری از این نوع مهاجرتها، باید اقداماتی از جمله حمایت از طرح های اشتغال زایی در شهرستان انجام دهند.

,

خاکسار که تنها با 25 سال سن دارد، به رغم فشارهای عصبی، با شهامت وارد عرصه اقتصاد شده تا به امر ولی امر مسلمین لبیک گوید و این شهامت وی در این مسیر ستودنی است.

,

نیاز چند میلیون تومانی جوانان برای ایجاد اشتغال، مرا به یاد حقوق های نجومی میلیونی یک‌ماهه مسئولین می اندازد، مسئولی با حقوق یک‌ماهه بیش از 200 میلیون تومان آنچنان از سفره انقلاب سهم‌خواهی می‌کند که جوان روستایی برای تکمیل پروژه اشتغالش جایی برای خود ندارد.

,

سوال اینجاست؛ مسئولینی که همواره در جلسات و تریبون‌ها از اقتصاد مقاومتی و حمایت از جوان ها دم می‌زنند این روزها کجا هستند؟ در این یکساله چه ها کردند؟ اصلا از وجود جوانانی همچون خاکسار در شهرستان‌های محروم مطلع اند؟

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه