اخبار داغ

محرومیت زدایی با اقتصاد مقاومتی؛

فعالیت 50 گروه جهادی شیعه و سنی در مناطق محروم

فعالیت 50 گروه جهادی شیعه و سنی در مناطق محروم
تلاش برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با رفع محرومیت زدایی در مناطق روستایی ومحروم سیستان و بلوچستان از جمله مواردی است که توسط بسیج سازندگی سپاه اجرا و با اثراتی عمیق قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در واقع به دنبال ایجاد شرایطی است که کشور بتواند در برابر تکانه های اقتصادی با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود تقویت شده و ایستادگی کند  بر همین مبنا سازمان ها و نهادها اعم از دولتی و خصوصی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه های کاری خود را در راستای اجرای این مهم تدوین کردند. یکی از این نهادها که پیشگام در اجرای این امر می باشد بسیج سازندگی است که مهم ترین هدف خود را برای محرومیت زدایی و تقویت بنیه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم قرار داده که نقش بسیار تأثیرگذاری در این حوزه خواهد داشت.
یکی از مواردی که می تواند نهاد بسیج سازندگی را به تحقق آرمان های توسعه برساند محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همانند سیستان و بلوچستان است.
از این رو جهادگران شیعه و سنی از فرصتی استفاده می کنند تا گوشه ای از محرومیت چند ساله سیستان و بلوچستان را پاک کنند، ایام نوروز نیز یکی از همین زمان هاست تا این جهادگران با تکیه بر وحدت اسلامی گره ای از مشکلات مردم محروم را باز کنند.
در همین خصوص سرهنگ علی اکبر جعفری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه بسیج سازندگی با هدف گسترش روحیه جهادی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم تشکیل شده است، اظهار داشت: پروژه‌های اجرایی توسط بسیج سازندگی، پروژه های زودبازده و کم هزینه است که بر این اساس اولویت اجرای این پروژه ها نیز خدمات رسانی به مردم در مناطق محروم است.
وی از اعزام 50 گروه جهادی به مناطق محروم استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: از این تعداد 9 گروه جهادی از خارج استان برای خدمت رسانی به مردم این خطه از کشور آمده اند.
این مسئول تعداد خادمین گروه های جهادی ویژه عید نوروز را هزار و 400 نفر عنوان کرد و افزود: ابتکار جهادی اعزام این گروه ها تلفیقی از اقشار مختلف تشیع و تسنن است.
وی شعار سال گروه های جهادی را " خدمت بی منت " بیان کرد و ادامه داد: اردوهای جهادی نوروز از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 20 فروردین ماه امسال ادامه دارد بگونه ای که این گروه ها در این ایام اقدام به ساخت و ساز و آبادانی مناطق و همچنین خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم می کنند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در ادامه فعالیت کلی این گروه ها را 21 هزار نفر روزکار عنوان کرد و گفت: این افراد اقدام به فعالیت در 20 عرصه اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و پزشکی، 50 عرصه عمرانی و 30 عرصه فرهنگی و ورزشی خواهند کرد.
وی از ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم محروم سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: گروه های پزشکی و دندانپزشکی نیز در این ایام برای خدمت رسانی به محرومان اعزام می شوند.
جعفری در پایان خاطر نشان کرد: افراد گروه های جهادی متشکل از اقشار گوناگون بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، طلاب، مساجد و محلات و حتی گروههای خودجوش و مستقل هستند که حضور خود در این اردوها را اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه