اخبار داغ

اظهارنظر جالب یک فعال سیاسی گچساران در مورد شعار سال ونقش دولت

اظهارنظر جالب یک فعال سیاسی گچساران در مورد شعار سال ونقش دولت
فعال فرهنگی و سیاسی گچساران در گفت وگویی کوتاه به دلایل نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری و نقش دولت در عمل به این شعار مطالب را بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،سید جواد فدایی فعال فرهنگی و سیاسی گچساران در گفت گو با این پایگاه خبری تحلیلی ضمن تبریک سال نو گفت:همه ساله پس از نامگذاری سال جدید می توان گفت که چارچوب راهبردی آن سال برای مردم و مسئولین ترسیم می شود واین موضوع باید شاکله تمام رفتارهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب, .,

وی افزود:امسال دومین سال پیاپی است که اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال انتخاب شده است،سال اول اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامیده شد و امسال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال که تقریبا هر دو یک معنی و مفهوم دارد.

,

فدایی تصریح کرد:وقتی که سال گذشته اقدام و عملی صورت نگرفت مقام معظم رهبری چاره ای جز تمدید شعار سال ندیدندو ایشان در سخنان خود عدم توجه به این شعار اساسی را باعث مشکلات و تلخی های اقتصادی قلمداد کردند و خواستار توجه جدی به این موضوع شدند.

,

ای جوان گچسارانی اظهارکرد:سال گذشته نیز مانند بقیه سال های دولت تدبیر و امید گامی در راستای حل مشکلاتی اقتصادی مردم و کشور برداشته نشد و نه تنها به تولید داخل و توان بومی توجهی نشد بلکه با نادیده گرفتن این موضوع خیلی از کارهای پیش پا افتاده و معمولی نیز به خارجی ها واگذار شد تا بیش از پیش فاصله دولت و خواست رهبری در مسائل اقتصادی مشخص شود.

,

وی گفت:وضعیت امروزتولید واشتغال جوانان در سطح کشور به مرز فاجعه رسیده است در حالی که تولید داخلی مهمترین اصل اقتصاد مقاومتی است و اهمیت به تولید داخل به شکوفایی و بالندگی منجر خواهد شد و دلایل متعددی هم وجود دارد که این اصل را تایید می کند.

, .,

این عضو جبهه پایداری ادامه داد:اول اینکه از واردات کالاهای مشابه و گران قیمت جلوگیری خواهد شد و ارز از کشور خارج نمی شود ودوم اینکه رقابت تولید کنندگان باعث بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت ها در بازار می شود.

,

فدایی اظهارکرد:سومین موضوع که بسیار مهم است اینکه تولید داخل باعث افزایش اشتغال و بالا رفتن رفاه نسبی و امید به زندگی و نهایتا نشاط اجتماعی می شود.

,

این فعال فرهنگی در گچساران افزد: متاسفانه در سالهای اخیر نیز شاهدبودیم که حتی کوچکترین قراردادها و پروژه های به کشورهای خارجی واگذار شدو این موضوع باعث خروج ارز از کشور ، عدم توجه به اشتغال ، ایجاد شکاف های عمیق اجتماعی و وابستگی مصنوعی و غیر ضروری به خارج از کشور می شود.

,

وی تصریح کرد:قراردادهایی مثل هتلینگ سیستم حمل و نقل و ساخت جاده ها و آزادراه ها و خطوط آهن که هیچ ضرورتی به واگذاری آنها به شرکت های خارجی احساس نمی شود.

,

فدایی گفت:حال که رهبری عزیز سال جدید را همان اقتصاد مقاومتی با پسوند تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند نشان دهنده عدم رضایت ایشان از عملکرد دولت در این زمینه است .

,

ای جوان گچسارانی اظهارکرد:دولتی که تقریبا برای علاج اقتصاد بیمار هیچ برنامه و دارویی که ندارد متاسفانه خود با ضربه زدن بر پیکر نحیف این اقتصاد باعث بیشتر شدن مشکلات معیشتی و به تبع آن اجتماعی در کشور خواهد شد.

, .,

وی افزود:لذا نامگذاری سال جدید می تواند در دولت بعدی راهبردی بسیار موثر و کارآمد قلمداد شود به شرطی که اصول اصلی آن یعنی تولید داخل و اشتغال ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه